fbpx

Honda Dio Lite: Νέο σκούτερ 110cc για να αντικαταστήσει τα 50άρια

Κινητήρας 110cc, που αποδίδει όμως σαν 50άρι και βγάζει άδεια για ένα άτομο (στην Ιαπωνία)

Μετά την ανακοίνωση της Honda ότι τα κλασικά παπιά και σκούτερ των 50 κυβικών θα σταματήσουν να παράγονται στο τέλος Οκτωβρίου, η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε ένα νέο μοντέλο που φιλοδοξεί να αποτελέσει τη «νέα γενιά» των βασικών μεταφορικών μέσων πόλης.

 

Το καινούριο Honda Dio 110 Lite έρχεται να καλύψει το κενό που αφήνουν πίσω τους τα 50άρια, με παρόμοια φιλοσοφία αλλά πιο σύγχρονη τεχνολογία και προδιαγραφές που συμβαδίζουν με τη νέα κατηγορία “standard moped”. 

Το Dio 110 Lite βασίζεται στο γνωστό Dio 110, αλλά απλοποιείται και προσαρμόζεται ώστε να πληροί τις προδιαγραφές των μοτοποδηλάτων πρώτης κατηγορίας (την κατηγορία των 50cc στην Ιαπωνία), τα οποία βγάζουν έγκριση τύπου μόνο για ένα άτομο (χωρίς συνεπιβάτη).  

Κινείται από έναν αερόψυκτο τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 109 κυβικών εκατοστών με σύστημα ψεκασμού PGM-FI και αυτόματο κιβώτιο CVT τύπου V-matic.  

Η απόδοση φτάνει τους 3,7 kW (5 ίππους) στις 5.250 rpm, με ροπή 7,6 Nm στις 4.000 rpm.  

Αν και η ισχύς του έχει περιοριστεί ώστε να συμμορφώνεται με τα όρια της κατηγορίας, ο μεγαλύτερος κυβισμός επιτρέπει στον φυγοκεντρικό συμπλέκτη να εμπλέκεται από χαμηλές στροφές, προσφέροντας πιο ήπια και σταθερή εκκίνηση σε σχέση με τα παλαιότερα 50άρια. 

Oι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ οι τροχοί των 14 ιντσών εμπρός και πίσω είναι ίδιοι με του Dio 110, όπως και το σύστημα φρένων, που συνδυάζει δισκόφρενο μπροστά και μηχανικό ταμπούρο πίσω, με σύστημα συνδυασμένης πέδησης (Combined Braking System).  

Η Honda έχει επίσης διατηρήσει το σύστημα αυτόματης διακοπής λειτουργίας στο ρελαντί (Idling Stop) για οικονομία και χαμηλότερους ρύπους. 

Οι διαστάσεις είναι μαζεμένες, όπως αρμόζει σε ένα τέτοιο σκούτερ, με πλάτος στα 685mm, μεταξόνιο στα 1.255mm, απόσταση από το έδαφος στα 150mm και βάρος 95 κιλά, ενώ η σέλα έχει χαμηλώσει κατά 15 χιλιοστά σε σχέση με του Dio 110, φτάνοντας στα 745 χιλιοστά. 

 Έτσι, το μοντέλο είναι πιο φιλικό για αναβάτες μικρότερου ύψους, χωρίς να θυσιάζει τη σταθερότητα που προσφέρει το μεγαλύτερο μεταξόνιο και οι τροχοί των 14 ιντσών. 

Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος 17 λίτρων, ικανός να φιλοξενήσει ένα κράνος τύπου jet, ενώ το Dio 110 Lite διαθέτει τόσο πλαϊνό όσο και κεντρικό σταντ στον βασικό εξοπλισμό του.  

Το ρεζερβουάρ των 4,9 λίτρων προσφέρει θεωρητικά αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα, με τη δηλωμένη κατανάλωση να φτάνει τα 1,3 λίτρα ανά 100 χλμ., στις μετρήσεις του ιαπωνικού Υπουργείου Μεταφορών (με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα).  

Αισθητικά, το νέο μοντέλο ξεχωρίζει με το διακριτικό αυτοκόλλητο “Lite”, που δηλώνει τη συμμόρφωσή του με τη νέα κατηγορία μοτοποδηλάτων, ενώ το ταχύμετρο φτάνει μέχρι τα 60 χλμ./ώρα και συνοδεύεται από ενδεικτική λυχνία υπέρβασης ταχύτητας, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς.  

Η Honda προσφέρει το Dio 110 Lite σε τρεις αποχρώσεις: Candy Lustre Red, Matte Galaxy Black Metallic και Pearl Snowflake White. 

Η παραγωγή γίνεται από τη Honda Vietnam Co., Ltd., ενώ η τιμή πώλησης στην Ιαπωνία έχει οριστεί στα 239.800 γιεν (περίπου 1.350 ευρώ), δηλαδή περίπου 11.000 γιεν φθηνότερα (61 ευρώ) από το Dio 110 Basic, πάνω στο οποίο βασίζεται.  

Η κυκλοφορία του στην ιαπωνική αγορά έχει προγραμματιστεί για τις 20 Νοεμβρίου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X