Εργάτης, τύπου ιαπωνικού
Ένα ιδιαίτερης εμφάνισης σκουτεράκι κυκλοφορεί η Honda στην Ιαπωνία, με το ιστορικό όνομα Benly, ένα όνομα που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν μόνο σε μικρές μοτοσυκλέτες. Το Honda Benly 110 δεν έχει τόση επαφή με το ιστορικό παρελθόν, αλλά με το εργατικό παρόν και μέλλον.
Παχουλούτσικο, με μικρούς τροχούς και ξεχωριστή εμφάνιση που ορίζεται από ένα ρωμαλέο σώμα, το μονόσελο, τη μεγάλη ουρά/σχάρα μεταφοράς αντικειμένων, τον χαμηλά τοποθετημένο στην ποδιά προβολέα και το μακρύ δάπεδο.
Το Honda Benly 110 (κυκλοφορεί και σε 50 κυβικά) είναι φτιαγμένο για καθημερινές επαγγελματικές ή και πολιτικές μικρομεταφορές και σκοπό έχει να εξυπηρετεί τα εμπορικά κέντρα της Ιαπωνίας και κάποιων λίγων, γειτονικών, ασιατικών χωρών όπου εξάγεται (Ινδονησία, Κορέα, κ.λπ).
Το “σκουτεράκι cargo”, έχει κινητήρα που διαθέτει 108 κυβικά (διαμ. x διαδρ. 50×55), με έναν εκκεντροφόρο και 2 βαλβίδες, ενώ είναι εφοδιασμένος με ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-Fi, προσφέροντας σύμφωνα με την Honda κατανάλωση 53 km/lt.
Με το ντεπόζιτό του να χωράει 10 λίτρα, η αυτονομία του φτάνει τα 530 χιλιόμετρα, σε ιδανικές συνθήκες οδήγησης και ταχύτητα 50 χ.α.ω. Ο κινητήρας της Honda που βασίζεται πάνω σε αυτόν του Vision 110, διαθέτει και μανιβέλα για την εκκίνησή του, ένα πολύ σημαντικό και θετικό σημείο και για τον επαγγελματία, αλλά και τον ερασιτέχνη…
Το τιμόνι είναι σωληνωτό, σχεδόν γυμνό και μεταφέρει ένα απλό, αναλογικό όργανο, τη στιγμή που ο προβολέας συγκρατείται από δυο “αυτιά”, χαμηλά τοποθετημένος στην ποδιά, πάνω ακριβώς από τον μπροστινό τροχό.
Η σέλα είναι μονή, έτσι ώστε να δοθεί χώρος για τη μεγάλη ουρά από ανθεκτικό πλαστικό που, διαθέτει και μεταλλική σχάρα πάνω της. Οι ζάντες είναι ανθεκτικές με χοντρές ακτίνες και η διάμετρος των τροχών είναι 12 ίντσες για τον μπροστινό (ελαστικό 90/90) και για τον πίσω 10 ίντσες (ελαστικό 110/80)
Η μεγάλη ποδιά έχει χαμηλό ύψος και ικανό μήκος έτσι ώστε να μπορεί να μεταφέρει και αυτή μερικά ακόμα αντικείμενα ή κουτιά, ενώ στην έκδοση Pro υπάρχει και μεταλλικό καλαθάκι μπροστά για ελαφρύτερα πακέτα, εφημερίδες, κ.λπ.
Ένας ακόμα ενδιαφέρον τομέας του Honda Benly 110, είναι τα φρένα τα οποία είναι ταμπούρα μπροστά και πίσω, αλλά συνδυαζόμενα όμως, αφού το μπροστινό φρένο πατιέται και από τις δύο μανέτες του τιμονιού. Επιπρόσθετα στην έκδοση “Pro” το Benly διαθέτει και πεντάλ-ποδόφρενο στη δεξιά πλευρά του δαπέδου, έτσι ώστε να ενεργοποιούνται και τα δύο φρένα με το πάτημά του. Έτσι ο αναβάτης έχει ελεύθερο το αριστερό του χέρι … για να κρατάει τα πακέτα.
Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.280 χιλιοστά και το ύψος της σέλας από το έδαφος μόλις στα 70 εκατοστά. Το βάρος φτάνει για το 50άρι τα 106 κιλά (όχι λίγα) και για το 110 τα 113
Η τιμή του Βenly στην Ιαπωνία ξεκινάει από τα 239,400 γιεν, και διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς: λευκό, μπλε και καφέ/άσπρο. Στον εξτρά εξοπλισμό υπάρχει και μεγάλη ζελατίνα-παρμπρίζ για να προστατεύται ο “επαγγελματίας”, από αέρα και βροχή.