Ο “Κυκλώνας” που πλησιάζει σιγά-σιγά την Ευρώπη
Η φίρμα Cyclone, η οποία ανήκει στη μητρική κινεζική Zonsen, ολοένα “κυκλώνει” την ευρωπαϊκή αγορά με τα δίτροχά της, αυτή τη φορά με ένα Adventure-οειδές 250άρι που, όπως φανερώνει και η εικόνα του, μάλλον παλεύει να κρύψει την ασιατική του καταγωγή σχεδιαστικά… χωρίς μεγάλη, ομολογουμένως, επιτυχία.
Μπορεί λοιπόν η όψη του Cyclone RT2 να μη δημιουργήθηκε από Ευρωπαίο σχεδιαστή, όπως συμβαίνει πλέον σωρηδόν στις κινεζικές εταιρίες, αλλά από την άλλη είναι όσο πρέπει δουλεμένη για να δείξει το σύνολο την επιθετικότητα που χρειάζεται.
Οι προβολείς είναι κάπως ψηλά τοποθετημένοι και στενοί, ενώ το παραδοσιακό ρύγχος των Adventure ξεπροβάλλει κάτω από αυτούς εμφανέστατο σε μαύρο χρώμα. Το σκούτερ διατίθεται σε πέντε χρωματισμούς, με πιο κραυγαλέο τον πρασινο-κίτρινο συνδυασμό και πιο διακριτικό τον μαύρο ματ.
Μετά τις Voge, QJMotor, Zontes και τις λοιπές κινεζικές μάρκες που έχουν αποβιβαστεί στην Ευρώπη, θέλει και η ιστορική Zonsen (την οποία γνωρίζαμε σαν Zongshen, αλλά απλοποίησε το όνομά της) μερίδιο από την πίτα των σκούτερ στην Ευρώπη. Έτσι, παρουσιάζει το Cyclone RT2.
Το RT2 είναι ένα μοντέλο που φοράει περιέργως έναν κορεατικής κατασκευής (!) κινητήρα: τον Daelim XQ 250 με 249 cc, ιπποδύναμη 22.7 ίππων (17kW) στις 7.500 rpm και ροπή 22,5Nm στις 6.500 rpm.
Είναι τετραβάλβιδος και υγρόψυκτος, με αντικραδασμικό άξονα και ψεκασμό και σύμφωνα με την εταιρία φτάνει το σύνολο στα 113 χιλιόμετρα την ώρα τελικής. Ζυγίζει 183 κιλά, ενώ το μεταξόνιό του δεν είναι μεγάλο, αφού δεν ξεπερνάει τα 1.400 mm, λίγο ψηλότερα δηλαδή από τα compact Mini GT πόλης.
Δισκόφρενα υπάρχουν στο 250 μπροστά και πίσω, όπως και δικάναλο ABS.
Ο διπλός προβολέας, σχεδίασης “μάτια του αετού”, όπως λέει η εταιρία, είναι LED όπως και όλα τα φωτιστικά σώματα του σκούτερ, καθώς επίσης και τα ξεχωριστά πίσω στοπ.
Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε ύψος κατά 70mm, το ντεπόζιτο χωράει 12,6 λίτρα για να προσφέρει μεγάλη αυτονομία, ενώ το ύψος σέλας παραμένει χαμηλά στα 780 mm. Η Cyclone προσφέρει και εναλλακτική σέλα προαιρετικά, για τα χαμηλότερα αναστήματα, που κατεβάζει το ύψος σέλας από τα 780 στα 755 mm.
Παρότι το Cyclone RT2, πλασάρεται σαν σκούτερ πόλης – urban sports για την ακρίβεια – με σχεδιαστικό ύφος Adventure, δεν χρησιμοποιεί τρακτερωτά λάστιχα και δεν ανεβάζει τη διάμετρο των τροχών πάνω από τις 14 ίντσες (μπροστά και πίσω με ελαστικά 110/80 και 130/70 αντίστοιχα).
Η τιμή του Cyclone RT2 στην Κίνα είναι κάτι παραπάνω από 2.000 ευρώ και είναι από τα οικονομικά σκούτερ της ντόπιας αγοράς.
Οι εξαγωγές της Zonsen για το Cyclone RT2 έχουν ξεκινήσει για τις γειτονικές ασιατικές αγορές, με αρχή την Ταϊλάνδη, και η μεγάλη εταιρία σκοπεύει να μπει στην Ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο χειμώνα του 2025, αρχής γενομένης από την Ισπανία, όπου θα κυκλοφορήσουν άμεσα τρία μοντέλα της (μοτοσυκλέτες αρχικά και κατόπιν τα σκούτερ).