Η υψηλή τέχνη της μεταμφίεσης
Αναμένοντας τα νέα μοντέλα του 2012 που θα παρουσιαστούν επίσημα στις 8 Νοεμβρίου στο Σαλόνι της Eicma, το Gruppo Piaggio παρουσίασε τις πρώτες φωτογραφίες του νέου mega scooter της θυγατρικής Aprilia. Όπως είχαμε αναφέρει και στην είδηση που αναρτήσαμε χθες (πατήστε εδώ για να τη διαβάσετε) η Piaggio, στην οποία ανήκουν και η Gilera και η Aprilia, δείχνει να έχει αποφασίσει να ενισχύσει το όνομα της δεύτερης, μικραίνοντας την παρουσία της πρώτης στην αγορά.
Έτσι το μεγαλύτερο σκούτερ σε κυβισμό στην αγορά, αλλάζει πλαστικά και εμφάνιση, αλλά και χρώματα και μετονομάζεται σε Aprilia. Ο δεύτερος κωδικός, δηλαδή το SRV 850, είναι σαφώς πιο εμπνευσμένος από τον προηγούμενο (GP 800), μιας και το RS αναφέρεται στα σπορ μοντέλα της Aprilia, το “V” στο γεγονός πως ο κινητήρας είναι δικύλινδρος-V και το 850 στο κυβισμό, που είναι 839 κυβικά.
Για την ιστορία πλέον, ο προηγούμενος κωδικός ήταν αξιοπερίεργος γιατί το GP 800 ήταν ένα από τα ελάχιστα μοντέλα στην αγορά, πού “φορούσε” μικρότερο αριθμό, σε σχέση με τον κυβισμό που πραγματικά διέθετε! Επίσης για να απαλύνουμε τον πόνο της “προδοσίας” από πλευράς Aprilia να πούμε ότι το Gilera GP 800 είχε δανειστεί τον κινητήρα, που είχε τοποθετηθεί από την Piaggio, εξ αρχής πάνω σε μοτοσυκλέτα της Aprilia, δηλαδή το Mana 850. Από την άλλη, “για να στρίψουμε το μαχαίρι στην πληγή” πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο συγκεκριμένος V-2 είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 2003 πάνω σε μια πρωτότυπη γυμνή μοτοσυκλέτα (αλα Ducati Monster) που ονομαζόταν Gilera Ferro! Άρα η Aprilia, ήταν αυτή που είχε δανειστεί τον κινητήρα από τη Gilera, για να το βάλει στο Mana… Άντε βγάλε άκρη. Όπως και να έχει, όλα τα project είναι ιδιοκτησία του Gruppo, άρα τα χρησιμοποιεί με οποιονδήποτε τρόπο θεωρεί ότι είναι πιο προσοδοφόρα.
Επιστρέφοντας στην Aprilia SRV 850… για άλλη μια φορά πρέπει να παραδεχθούμε ότι το στυλιστικό δημιούργημα των Ιταλών εντυπωσιάζει. Το ρύγχος έγινε αιχμηρό, έτσι όπως είχαμε προβλέψει, δύο προβολείς τοποθετήθηκαν και ένας αεραγωγός στη μέση, αντιγράφοντας το εντυπωσιακό Aprilia RSV4. To ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος, που είναι ταιριαστού, επιθετικού design. Το πίσω κομμάτι της σέλας, για τον συνεπιβάτη έχει αυξήσει το αφρώδες του και έχει παχύνει, ενώ έχει αλλαξει και το μπροστινό φτερό. Τα φλας από το σώμα του “φέρινγκ” έχουν μεταναστεύσει πάνω στα μπράτσα των καθρεφτών. Τώρα κάτω από τα ρούχα ο 8βάλβιδος, V-2 κινητήρας των 90 μοιρών, με ψεκασμό και των 838 κυβικών εκατοστών, συνεχίζει να παράγει τους κορυφαίους, για σκούτερ, 76 ίππους στις 7.750 σ.α.λ, τη ροπή των 7,8 χιλιογραμμόμετρων στις 6.000 σ.α.λ. και να επιτυγχάνει τις ίδιες καλές επιδόσεις (τελική πάνω από 210 χ.α.ω). Mια λεπτομέρεια πρέπει να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο. Στο επίσημο δελτίο τύπου για το νέο Aprilia η Piaggio αναφέρει τα εξής: “Το SRV 850 είναι εφοδιασμένο με τον πρώτο και μοναδικό δικύλινδρο V κινητήρα σκούτερ 850cc…”, το “850cc” που αναφέρεται είναι λάθος ή όντως έχει ανέβει ο κυβισμός από τα 839cc που ήταν πριν;
Δεν γνωρίζουμε αν θα υπάρξουν αλλαγές στον κινητήρα, αλλά αν μας ρωτούσαν (λέμε αν…) εμείς θα ζητούσαμε το νέο Aprilia SRV 850 να διαθέτει το εκπληκτικό “σειριακό” 7άρι “σασμάν” του Mana (CVT είναι στην πραγματικότητα) και να υπάρξει έκδοση με ABS στα φρένα, κάτι που θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο για ένα σκούτερ που ζυγίζει κοντά στα 250 κιλά και αναπτύσσει τέτοιες υψηλές ταχύτητες.