Μειώνοντας τις τριβές-αυξάνοντας την αποδοτικότητα
Επιβεβαιώθηκε χθες από την Honda η παγκόσμια αποκλειστικότητα του Scooternet. gr που είχαμε ανακοινώσει ήδη από τις 12 Ιανουαρίου (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) ότι σύντομα θα κυκλοφορήσει το Honda PCX 150 eSP, αλλά και το Honda PCX 125 eSP, δηλαδή το γνωστό μας 125άρι που κυκλοφορεί στην Ελλάδα (και ήταν το πρώτο 125άρι σε πωλήσεις το 2011) με βελτιωμένο κινητήρα.
Η Honda ήταν η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία μοτοσυκλετών και σκούτερ, που ανακοίνωσε (το 2006) την δέσμευσή της για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για όλα της τα προϊόντα, αλλά και τα εργοστάσιά της. Τα νέα PCX κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ με την προσθήκη του PCX 150 η “οικογένεια” αποκτά δεύτερο μέλος.
Ο νέος κινητήρας έχει διατηρήσει το σύστημα Idling Stop με τη “μίζα-βολάν” που γνωρίζουμε στο PCX, με τις δύο βαλβίδες και τον έναν εκκεντροφόρο επί κεφαλής, την υδρόψυξη και έχει δεχθεί τη συνολική βελτίωση “eSP” “enhanced Smart Power”, που έχει μειώσει την κατανάλωση καύσιμου (σύμφωνα με τη Honda) κατά 25%, αλλά συγχρόνως είναι πιο ήσυχος και πιο ανθεκτικός.
Σημειώστε εδώ ότι βλέπουμε πως με την Honda να ξεκινάει μια νέα στρατηγική όσον αφορά στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων των κινητήρων της, υπάρχουν κι άλλοι κατασκευαστές που ακολουθούν. Πρώτη η Piaggio με τον νέο 3βάλβιδο κινητήρα 125/150 κυβικών εκατοστών που είχαμε παρουσιάσει πρόσφατα (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε ) με “μικρότερες εσωτερικές τριβές και υψηλότερη συνολική αποτελεσματικότητα”, ο οποίος θα τοποθετηθεί σε πλήθος μοντέλων των εταιριών του Gruppo, με πρώτο μοντέλο την ινδικής κατασκευής Vespa LX 125.
Με τα νέα PCX 125 και 150, να μην δέχονται πολλές αλλαγές σε σχέση με το παλαιότερο PCX 125, το πιθανότερο είναι να μην αυξηθεί πολύ την τιμή τους (δηλαδή να παραμείνουν κάτω από τα 3,0 χιλιάδες ευρώ). Η βελτιωμένη έκδοση του PCX θα φτάσει στην ευρωπαϊκή αγορά το καλοκαίρι με το μεγάλο ενδιαφέρον να εστιάζεται στην ιταλική αγορά ειδικά για την έκδοση 150.
Ο κινητήρας του PCX 150 διαθέτει 153 cc, είναι ίδιος με του 125 (εκτός κυλίνδρου και πιστονιού) και χρησιμοποιεί διάφορες τεχνολογίες με στόχο τη μείωση των μηχανικών τριβών, επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερη απόδοση με μικρότερη απώλεια ενέργειας από την καύση του μίγματος βενζίνης-αέρα (είναι γνωστό ότι από την καύση, ακόμα και οι σύγχρονοι κινητήρες εκμεταλλεύονται μόνο το 70% της ενέργειας που μπορεί να παράξει το μίγμα αέρα-βενζίνης).
Η μείωση των εσωτερικών μηχανικών τριβών του νέου κινητήρα επιτυγχάνεται από συγκεκριμένες τεχνολογικές λύσεις όπως ο όφσετ κύλινδρος που μειώνει την τριβή που παράγεται από την επαφή πιστονιού και χιτωνίου. Το μικρότερο βάρος του πιστονιού μέσω της χρήσης CAE (Computer Aided Engineering). Τις ενισχύσεις (νεύρα) που βρίσκονται στο εξωτερικό του χιτωνίου που μειώνουν την κατανάλωση λαδιού και βελτιώνουν την ψύξη. Τα βελονοειδή ρουλεμάν που χρησιμοποιούνται στα κοκοράκια των βαλβίδων και μειώνουν την τριβή, στην επαφή τους με τον εκκεντροφόρο. Το ψυγείο που είναι 1,5 φορές πιο αποτελεσματικό, απαιτώντας τη χρήση μικρότερης φτερωτής, μειώνοντας τις τριβές κατά 30% με το παρελθόν, ενώ οι εσωτερικές αλλαγές στον κινητήρα με μείωση της χωρητικότητας λαδιού (λιγότερο κατά 25%) συμβάλλουν και αυτές στο συνολική απόδοση.
Για τον κινητήρα των 153 κυβικών εκατοστών η Honda ανακοινώνει ιπποδύναμη 13,6 ίππων στις 8.500 σ.α.λ και ροπή 1,4 χιλιογραμμόμετρων στις 5.250 σ.α.λ. Παράλληλα η κατανάλωση ανακοινώνεται στα 44.6 χιλιόμετρα στο λίτρο, κάτι που σημαίνει 263 χιλιόμετρα αυτονομίας από το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 5,9 λίτρων.
Το Honda PCX125 ανακηρύχθηκε το πιο δημοφιλές 125άρι σκούτερ στην Ευρώπη τη χρονιά που πέρασε, αφού πούλησε περισσότερες από 23.000 μονάδες. Ο νέος κινητήρας ο οποίος διατηρεί μικρές συνολικές διαστάσεις θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα σκούτερ σύμφωνα με τη Honda.
To πρώτο μοντέλο που χρησιμοποίησε τον κινητήρα eSP ήταν το επίσης ταϊλανδέζικης κατασκευής σπορ εμφάνισης σκούτερ Honda Click 125i (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε) που είχαμε παρουσιάσει τον Δεκέμβριο στο Scooternet.gr.