Το μέλλον κι η παράδοση μαζί…
Εξήντα έξι χρόνια από τη γέννησή της και η Vespa ξαναγράφει ιστορία, αυτή τη φορά δημιουργώντας νέες φόρμες από πλευράς στυλ. Μετά από 17 εκατομμύρια Βέσπες που έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο και έχουν δημιουργήσει έναν παγκόσμιο θρύλο-σύμβολο, η Vespa ανοίγει τις πόρτες του μέλλοντος. Με σαφείς αναφορές στο πρωτότυπο σκούτερ που παρουσιάστηκε την Άνοιξη του 1946, την MP6, η νέα Vespa 946 ξεδιπλώνει τα φτερά της.
Μεταλλικό σώμα με μερικά αλουμινένια τμήματα. ABS στα φρένα και ηλεκτρονικό traction control ASR. Τροχοί 12 ιντσών μπροστά και πίσω με δισκόφρενα. Τετράχρονος, αερόψυκτος 3βάλβιδος κινητήρας με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Τεχνολογία LED σε προβολέα και φλας με πίνακα οργάνων LCD…. η νέα 946, μέσα σε δυο γραμμές…
Το τμήμα σχεδίασης της Piaggio, το Pontedera Style Centre δημιούργησε τη Vespa 946, τη Βέσπα του μέλλοντος, την επόμενη γενιά, που αντανακλά πάνω της αναφορές, σημεία, λεπτομέρειες, τμήματα, γωνίες, από το παρελθόν και την υπέρ-εξηκονταετή παράδοσή της.
Η Vespa 946, μένει πιστή στο αρχικό, αυθεντικό σχήμα, στις πασίγνωστες γραμμές στον χώρο των σκούτερ, που ρέουν πάνω σε ένα παραδοσιακό μονοκόματο μεταλλικό πλαίσιο, από πρεσαριστή λαμαρίνα. Η Vespa για πρώτη φορά στην ιστορία της χρησιμοποιεί και αλουμίνιο σε κάποια σημεία, υλικό που συμβάλλει σε μια πρωτότυπη, εντυπωσιακή εμφάνιση, ενώ παράλληλα μειώνει το συνολικό βάρος.
Η νέα Vespa 946 διακόπτει ηθελημένα, παρεμβάλλεται, ανάμεσα στις δύο γνωστές μας οικογένειες μοντέρνων Vespa, με το “μικρό πλαίσιο” (LX και S) και με το “μεγάλο πλαίσιο” (τις GTS και GTV) με ένα design που θα μπορούσε να ονομάζεται “επιστροφή στο μέλλον”…
Στον μπροστινό τροχό υπάρχει ανάρτηση μονού βραχίονα, με ένα αμορτισέρ, που είναι παράδοση στις Vespa, ενώ στον πίσω τροχό για πρώτη φορά σε Vespa το μονό αμορτισέρ διαθέτει δοχείο αερίου και είναι τοποθετημένο οριζόντια – κινούμενο με συνδέσμους, που προσφέρουν προοδευτική λειτουργία. Μια λύση που προτιμήθηκε για να μην χαλάσουν οι γοητευτικές γραμμές της ουράς της Vespa 946.
Ο προβολέας που υιοθετεί πρωτότυπο σχήμα, είναι από τα χαρακτηριστικά της νέας Vespa 946, και υιοθετεί πλήρως την τεχνολογία LED. Η σέλα που στηρίζεται πάνω σε αλουμινένια βάση ξεχωρίζει με την σχεδίασή της. Το μπροστινό φτερό – και αυτό αλουμινένιο – καλύπτει τον καλλίγραμμο 12άρη τροχό. Δώδεκα ιντσών είναι και ο πίσω τροχός, με τις ζάντες να είναι διαιρούμενες, όπως συμβαίνει και στις κλασσικές Vespa ΡΧ. Αλουμινένιο είναι και το κάλυμμα του τιμονιού.
Τα φρένα είναι δίσκοι μπροστά και πίσω και συνεργάζονται με 2κάναλο σύστημα ABS, ενώ η Vespa 946 είναι εφοδιασμένη και με σύστημα traction control ASR, για να αποφεύγεται το σπινάρισμα του τροχού, προσφέροντας πάντοτε την σωστή πρόσφυση κατά την επιτάχυνση. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιείται για πρώτη φορά πάνω σε Vespa.
Κινητήρας της 946 είναι ο νέος 3βάλβιδος της Piaggio, των 125 cc, είναι τετράχρονος, αερόψυκτος με ηλεκτρονικό ψεκασμό που συναντάμε και στις Vespa LX/S 125 3V, αλλά και στο νέο Piaggio Fly 125 και χαρακτηρίζεται από χαμηλούς ρύπους και μικρή κατανάλωση. Η απόδοσή του φτάνει τους 11,4 ίππους στις 8.250 σ.α.λ και η ροπή του το 1.0 χιλιογραμμόμετρο στις 6.500 σ.α.λ, μεγέθη που έχουν μετρηθεί στον στρόφαλο.
Ο κινητήρας της Vespa 946 125 3V εμφανίζει βελτίωση στην ιπποδύναμη κατά 7.1% και στη ροπή κατά 10.3%, σε σχέση με τον προηγούμενης γενιάς κινητήρα της Piaggio. Παρ’ όλη τη βελτίωση στις επιδόσεις η κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 30%, (55 χιλιόμετρα το λίτρο με ταχύτητα 50 χ.α.ω), ενώ έχουν αραιώσει τα διαστήματα σέρβις, αφού τώρα γίνονται κάθε 10.000 χιλιόμετρα.
Για περισσότερες πληροφορίες (όπως για παράδειγμα αν θα πρόκειται για μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, αν θα κοστίζει ακριβά, κ.λπ.) και τεχνικά χαρακτηριστικά γύρω από την 946, θα πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή και θα σας ενημερώσουμε, αμέσως μόλις πράξει αντίστοιχα η Piaggio.