Αγωνιστική κληρονομιά!
Το πως μπορεί ένα πενηντάρι, όχι μόνο να είναι θρυλικό, αλλά να κουβαλάει πάνω του και αγωνιστική κληρονομία, είναι κάτι που μόνο ένα Piaggio Zip 50 SP μπορεί να καταφέρει… Όλα αυτά στην Ιταλία.
Τα Ζιπ-άκια είναι τα μικρά, σκουτεράκια της Piaggio που αποτελούν την πρώτη επιλογή των πιτσιρικάδων στην Ιταλία, αν θέλουν να αποκτήσουν το απόλυτο σπορ σκουτεράκι 50 κυβικών. Κάτι σαν τα GSXR, τα CBR και τα R1 των μοτοσυκλετών δηλαδή… σε σμίκρυνση βεβαίως και με αυτόματη μετάδοση. Ο βασικός λόγος είναι ότι το συμπαθητικό σκουτεράκι έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον σε ενιαία πρωταθλήματα ανά την Ιταλία και την Ευρώπη και η δημοτικότητά τους εκτινάσσεται με αυτόν τον τρόπο πολύ ψηλά.
Στην Ελλάδα τα Piaggio Zip 50, ειδικά στην έκδοση SP, που είναι και η ισχυρότερη από πλευράς ιπποδύναμης, δεν χαίρουν μεγάλης αναγνωρισιμότητας, λόγω της υψηλής τιμής τους, αλλά κυρίως και λόγω της ιδιαίτερης αισθητικής τους, που δεν παραπέμπει σε σπορ κατασκευή. Όταν στην Ελλάδα μπορείς να αγοράσεις, ας πούμε ένα SYM Symphony SR 150 με 1.700 ευρώ, είναι πολύ δύσκολο να δώσεις 650 ευρώ παραπάνω για να πάρεις ένα 50άρι, κι ας είναι υγρόψυκτο, με καλή ιπποδύναμη, γρήγορο κ.λπ. Λογικό είναι…
Η αισθητική του Zip είναι ιδιόμορφη γιατί ούτε μοντέρνα είναι, ούτε ιδιαίτερα γοητευτική με τα σημερινά επίπεδα. Αντίθετα το 50αράκι μοιάζει να προέρχεται από προηγούμενες δεκαετίες, από τα ’90s, και μόνο η τριγωνική, γρίλια, “χαμόγελο” κάτι πάει να σε προϊδεάσει, για το τι κρύβεται κάτω από τα πλαστικά του. Στην πίστα όμως…
Έλα όμως που για την Piaggio και για τους Ιταλούς αυτό το σκουτεράκι, το Zip SP, αποτελεί έναν “sporting legend”, έναν αγωνιστικό θρύλο δηλαδή, με φήμη που έχει κερδηθεί μέσα από τις πίστες σε όλο τον κόσμο, όπου το Zip SP έχει κατακτήσει τίτλους!
“Από τις πίστες στους δρόμους” αναφέρει η Piaggio στην επίσημη ανακοίνωσή της για το Ζip SP, παρουσιάζοντας τους δύο νέους χρωματισμούς του μοντέλου για το 2013: έναν σε μαύρο κι έναν σε άσπρο. Το Zip SP είναι μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες της Piaggio από την οικογένεια των Zip, με το ακρωνύμιο SP, που σημαίνει Sport Production, κι έχει ψηφιστεί σαν το καλύτερο σπορ σκούτερ στα 50cc, στοχεύοντας σε ένα νεανικό κοινό που θέλει ένα γρήγορο σκούτερ.
Για να αντιληφθούμε το τι σημαίνει επιτυχίες στην πίστα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι από το 1996 που παρουσιάστηκε το Zip SP οι νίκες σε αγώνες και πρωταθλήματα (ενιαίου τύπου ή ανοικτά) είναι πάμπολλες σε Ιταλία και αλλού (με πλήθος βελτιώσεων βέβαια και υπερκυβισμένο κινητήρα).
Ο κινητήρας του Zip SP είναι ο δίχρονος 50 cc, Hi-Per 2 με καταλύτη και δευτερεύον βοηθητικό σύστημα αέρα για καλύτερη καύση του μίγματος αέρα-βενζίνης. Στο κυνήγι των επιδόσεων το Zip είναι εφοδιασμένο με μια αγωνιστικού τύπου “γυριστή”, εξάτμιση “φίδι”, με τον τελικό σιγαστήρα, ανάποδα τοποθετημένο στο πάνω της μέρος! Η εκκίνησή του κινητήρα γίνεται με μίζα, αλλά και με μανιβέλα, ενώ η ανάμιξη λαδιού καύσης και βενζίνης γίνεται φυσικά αυτόματα.
Το μονό, σωληνωτό πλαίσιο είναι ενισχυμένο με πρεσαριστά κομμάτια, ενώ η μπροστινή ανάρτηση είναι κλασική με τον χαρακτηριστικό μονό υστερούντα βραχίονα και το ένα αμορτισέρ, που καλύπτει ακόμα και τις αγωνιστικές διαθέσεις του αναβάτη και συνδυάζεται με έναν δίσκο 200 χιλιοστών με δαγκάνα 4 αντικριστών εμβόλων. Στο πίσω άκρο υπάρχει ένα αμορτισέρ για ανάρτηση και ένα μηχανικό ταμπούρο διαμέτρου 110 χιλιοστών, που αναλαμβάνει το φρενάρισμα.
Τα ελαστικά είναι 100/80 μπροστά και 120/70 πίσω με χαμηλό προφίλ και χάραξη που θέλει να θυμίζει slick. Οι τροχοί είναι διαμέτρου 10 ιντσών.
Το ύψος της σέλας του Zip SP, θέλοντας να συνδυάσει άνεση και πρακτικότητα στην καθημερινή οδήγηση, έχει σύστημα που ρυθμίζει το ύψος της σε τρεις διαφορετικές θέσεις (750 mm, 765 mm ή 780 mm), έτσι ώστε να φιλοξενεί όλων των τύπων τα αναστήματα.
Διαβάστε όμως τι αναφέρει η Piaggio στην επίσημη παρουσίαση του σκούτερ: “Παρόλο που το Zip SP είναι ξεκάθαρα σχεδιασμένο για “αγωνιστική” χρήση, διαθέτει μεγάλο επίπεδο δάπεδο, που το κάνει εξαιρετικά άνετο στην οδήγηση”. Άρα, τί καταλαβαίνουμε; Αυτό που λέγαμε και στην αρχή: ότι το Zip SP προτείνεται σαν την απόλυτη scooter race replica, τουλάχιστον στα 50 κυβικά. Ή μήπως όχι μόνον στα 50 κυβικά; (δείτε το παρακάτω βίντεο για να καταλάβετε τι εννοούμε…)
Σημαντικά στοιχεία
Ιπποδύναμη: 4,3 ίπποι, στις 7.250 σ.αλ.
Ανάρτηση μπροστά: Μονός βραχίονας, με ένα αμορτισέρ
Ανάρτηση πίσω: Ένα αμορτισέρ
Μπροστινό φρένο: Δισκόφρενο διαμ. 200 mm
Πίσω φρένο: Ταμπούρο διαμ. 110 mm diameter drum
Ελαστικό μπροστά: 100/80-10”
Ελαστικό πίσω: 120/70-10”
Διαστάσεις: 1.700 mm/680 mm/1.205 mm
Ρυθμιζόμενο ύψος σέλας: σε 750 mm, 765 mm ή 780 mm
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 7.6 lt
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
VIDEO: TMAX 560, εναντίον, ΖΙP 70 ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ!