Ένα μεγάλο ρεκόρ του παρελθόντος που μένει ακατάρριπτο
Σήμερα θυμόμαστε την ομάδα της Vmoto που πέτυχε την απόσταση των 1.931 χιλιομέτρων (!) πάνω σε ηλεκτρικό σκούτερ μέσα σε 24 ώρες… ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 151 χιλιόμετρα, στην πίστα Circuito Tazio Nuvolari στην Cervesina της Ιταλίας
Η Vmoto που φτιάχνει ηλεκτρικά σκούτερ είχε σημειώσει ένα μεγάλο παγκόσμιο ρεκόρ Guinness το 2023 με ένα μοντέλο παραγωγής της «Μεγαλύτερης απόστασης με ηλεκτρικό σκούτερ σε 24 ώρες».
Τώρα υπάρχουν τουλάχιστον δύο γνωστοί Κινέζοι κατασκευαστές που ετοιμάζονται να το καταρρίψουν. Το φαντάζεστε; Πηγαίνουν να ξεπεράσουν τα 2.000 χιλιόμετρα χωρίς διακοπή!
Η ομάδα Vmoto είχε πετύχει την απόσταση των 1931 χιλιομέτρων χωρίς στάση (παρά μόνο για να αλλάζουν οι αναβάτες και οι μπαταρίες μαζί), βελτιώνοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 151 χιλιομέτρων, στην πίστα Circuito Tazio Nuvolari στην Cervesina (PV) της Ιταλίας το 2023.
Η Vmoto, από τις κορυφαίες μάρκες ηλεκτρικών σκούτερ, κατέκτησε αυτό το απίθανο ρεκόρ ξεπερνώντας το καταγεγραμμένο υπάρχον ρεκόρ κατά 151 ολόκληρα χιλιόμετρα, αφού οι προηγούμενοι είχαν σημειώσει 1. 80 χιλιόμετρα.
Το σκούτερ που επιλέχθηκε για αυτό το κατόρθωμα ήταν ένα CPx PRO παραγωγής (που κυκλοφορεί και στην Ελλάδα): ένα σκούτερ κατηγορίας L3, εξοπλισμένο με κινητήρα μέγιστης ισχύος 8 kW, ικανό για μέγιστη ταχύτητα 105 km/h και μέγιστη αυτονομία 100 km.
Το CPx PRO οδηγήθηκε από μια ομάδα επαγγελματιών αναβατών και δημοσιογράφων με επικεφαλής τον Valerio Boni, δημοσιογράφο, συγγραφέα και βετεράνο αυτών των προκλήσεων αντοχής. Μαζί του, στο τιμόνι οδηγούσαν ο Stefano Gaeta, δοκιμαστής και συντάκτης του Dueruote, ο Alberto Cecotti, συντάκτης και εκπαιδευτής οδήγησης, η Begoña Calvo Morillo, συντάκτης του Motociclismo España και εκπαιδευτής οδήγησης, και ο Massimo Roccoli, έξι φορές πρωταθλητής ιταλικών Supersport. Έτσι για να μπει και λίγο σπορτίβικο αλατοπίπερο στη συνταγή.
Το ενδιαφέρον είναι πως η προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ πραγματοποιήθηκε σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, οι οποίες έκαναν μια ήδη δύσκολη περιπέτεια ακόμη πιο απαγορευτική. Οι πέντε αναβάτες αντιμετώπισαν στην πραγματικότητα μια μεγάλη ποικιλία περιβαλλοντικών μεταβολών.
Η εκκίνηση πραγματοποιήθηκε στις 9 μ.μ. την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου, νύχτα, με την άσφαλτο υγρή. Καθώς ξημέρωνε η μέρα, μια πολύ δυνατή καταιγίδα έπληξε το Circuito Tazio Nuvolari, μειώνοντας τα επίπεδα ορατότητας και τη θερμοκρασία, που έπεσε στους 4°!
Το πρωί, ο άνεμος καθάρισε τον ουρανό από τα σύννεφα και με τον ήλιο να λάμπει, η πίστα σταδιακά στέγνωσε, φτάνοντας σε μια ιδανική θερμοκρασία περιβάλλοντος 16°. 
Η δοκιμή ολοκληρώθηκε στις 9 μ.μ. την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου.
Το Vmoto CPx PRO, από την πλευρά του, αποδείχθηκε τέλειος σύμμαχος στην κατάκτηση του παγκόσμιου τίτλου.
Συγκεκριμένα η σταθερότητα και η επιτάχυνσή του ήταν σημαντικοί παράγοντες για να διατηρηθεί η απόδοση σταθερή και συνεπής για 24 ώρες και 1931 χιλιόμετρα συνεχόμενα, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.
Ήταν μια δοκιμασία αντοχής, τόσο σωματικής όσο και ψυχικής, η οποία ήταν εξαιρετικά δύσκολη για τους αναβάτες και την ομάδα Vmoto, αλλά και για το CPx PRO – το οποίο κλήθηκε να αντέξει τη διαρκή υπερβολική μηχανική καταπόνηση τα πήγε περίφημα.
Μέχρι σήμερα το μεγάλο αυτό ρεκόρ παραμένει ανέγγιχτο, ενώ όπως είπαμε παραπάνω, όχι μία, αλλά δύο εταιρίες του χώρου των ηλεκτρικών σκούτερ προετοιμάζονται για την κατάρριψή του. Θα σας κρατήσουμε ενήμερους.
Tα σκούτερ της VMoto αντιπροσωπεύονται στην Ελλάδα από την Motoway-Καμπράνης.
Περισσότερες πληροφορίες: vmoto.com.gr







































