Μέχρι στιγμής… 182.000 ευρώ!
Εκατόν ογδόντα δύο χιλιάδες ευρώ έχουν προσφερθεί μέχρι αυτή την ώρα σε ηλεκτρονική δημοπρασία, για μια από τις παλαιότερες Vespa του κόσμου και αναμένεται και συνέχεια…
Αστρονομικά ποσά ρίχνονται στη δημοπρασία της παλαιότερης Vespa που έχει ανακαλυφθεί ποτέ – της Νο3 στον κόσμο – μέσα από τον διαδικτυακό τόπο Catawiki.
Το ποσό που έχει προσφερθεί 20 περίπου ώρες πριν από το κλείσιμο των προσφορών έχει φτάσει ήδη τις 182 χιλιάδες ευρώ και αναμένεται να αυξηθεί κι άλλο (*τελευταία ενημέρωση μετά το κλείσιμο της δημοπρασίας: η τελική τιμή ήταν τελικά οι 182.000 ευρώ, που είχε προσφερθεί 20 ώρες πριν τη λήξη της διαδικασίας).
Η αρχική εκτίμηση μάλιστα μιλούσε για παραπάνω από 250.000 ευρώ (!), αλλά ακόμα και οι 182.000 ευρώ καθιστούν το συγκεκριμένο κομμάτι το ακριβότερο σκούτερ του κόσμου.
Γιατί όμως είναι τόσο ακριβή αυτή η Vespa, τι ξεχωριστό έχει και είναι τόσο πολύτιμη για τους συλλέκτες. Κατ’ αρχήν δεν είναι μόνο οι συλλέκτες αυτοί που “χτυπάνε” τη Vespa αλλά και μουσεία ανά τον κόσμο
Πρόκειται για μια Vespa 98 του 1946 που βρέθηκε στη συλλογή ενός συλλέκτη που είχε στην κατοχή του περί τις 60 Βέσπες. Η τιμή της δημοπρασίας δεν θεωρείται (στους κύκλους των Vespisti) εξωφρενική δεδομένου ότι η συγκεκριμένη Vespa θεωρείται η παλαιότερη που κυκλοφορεί στον κόσμο.
Είναι εξαιρετικά σπάνια, μοναδική, γιατί είναι το “νούμερο 3”, η παλαιότερη Βέσπα στον κόσμο, κάτι που είναι σταμπαρισμένο σαν “1003” όχι μόνο στο πλαίσιο, αλλά σύμφωνα με την τακτική της εταιρίας και σε πολλά άλλη σημεία του μεταλλικού σκούτερ, ενώ αγνοούνται οι Νο1 και Νο2.
Είναι η τρίτη στη σειρά, της πρώτης παρτίδας από μόλις 60 Vespa 98 που κατασκευάστηκαν στο χέρι και βγήκε μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο από το εργοστάσιο της Piaggio.
Από την πρώτη αυτή παρτίδα έχουν επιβιώσει μόνο τρεις Vespa, που είχαν φτιαχτεί έτσι ώστε να μπορούν να οδηγηθούν ακόμα κι από αρχάριους στους δύο τροχούς.
Ο κινητήρας της Vespa 98 είχε… 98 cc και απέδιδε μόλις 3,2 ίππους, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 60 km/h.
Καμία απολύτως σχέση δεν έχει η Vespa 98 με τα μοντέρνα σκούτερ που φτιάχνονται από ρομπότ, αφού οι κολλήσεις του μεταλλικού πλαισίου γίνονταν στο χέρι από τεχνίτες πάνω σε ξύλινα καλούπια.
Η συγκεκριμένη Vespa 98 Νο3, όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες διαθέτει πινακίδα κυκλοφορίας (ιταλική βεβαίως) έχει διάφορες εμφανείς κολλήσεις ακόμα και στην ποδιά, μερικά βαμμένα κομμάτια, περιέργως είναι περασμένη με βερνίκι… και αναφέρεται σαν “άριστη κατάσταση” στον διαδικτυακό τόπο της εταιρίας δημοπρασιών.
Μπορεί να μην συμφωνούμε με τον χαρακτηρισμό “άριστη κατάσταση”, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία μπροστά στην ιστορική αξία του κομματιού.
Επίσης σημειώστε ότι το κλασικό σκούτερ είναι “ξαπλωμένο” πάνω στην ποδιά του στις φωτογραφίες, αφού η πρώτη Vespa δεν διέθετε κανένα σταντ! Μπορούσε να ακουμπάει πάνω σε πεζοδρόμια και τοίχους… σύμφωνα με τους κατασκευαστές της.
Για όποιους θέλουν να στείλουν την προσφορά τους (λέμε και κανένα αστείο που και που…) μπορούν να πατήσουν στη σελίδα της Catawiki που είναι η εταιρία δημοπρασιών, για να ενημερωθούν επίσης για το ύψος της τιμής που προσφέρεται.