fbpx

Vespa: Με το Retrokit γίνεται ηλεκτρική!

Μέσα σε 3 ώρες κάνεις τη Vespa σου ηλεκτροκίνητη

Σκεπτόμενοι το μέλλον και την σταδιακή απόσυρση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και με δεδομένο πως οι παλιές κλασικές Vespa χρησιμοποιούν “ρυπογόνους” δίχρονους κινητήρες, η ιταλική εταιρία Motoveloci προσφέρει το Retrokit, που μετατρέπει εύκολα μια κλασική Vespa σε ηλεκτρική! 

To Retrokit είναι μια έξυπνη και μοντέρνα λύση που μετατρέπει τις παλιές (με μικρό πλαίσιο) Vespa σε ηλεκτρικά, “καθαρά” δίτροχα.

Πίσω από την έξυπνη αυτή ιδέα συναντάμε δυο μηχανικούς και μια οικονομολόγο, που έφτιαξαν την start-up εταιρία με στόχο να διατηρήσουν τα συμπαθέστατα κλασικά Βεσπάκια τον χαρακτήρα τους, χωρίς να αλλάξει το εμβληματικό τους σχήμα, ενώ παράλληλα να εκμοντερνιστούν.

Στις 3.500 περίπου ευρώ πωλείται το κιτ μετατροπής της Motoveloci, που ονομάζεται Retrokit και περιλαμβάνει ηλεκτρικό κινητήρα και μπαταρία.

Η μετατροπή περιλαμβάνει, φυσικά, την αφαίρεση του συμβατικού κινητήρα και του ρεζερβουάρ που βρίσκεται από πάνω του (και κάτω από τη σέλα). Το σημαντικό είναι πως δεν χρειάζεται να γίνει καμία αλλαγή στο πλαίσιο.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 7.000 watt είναι “bolt on”, χρειάζεται δηλαδή απλά να βιδωθεί πάνω στις υπάρχουσες βάσεις του πλαισίου.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 2.350 Wh είναι αποσπώμενη και ζυγίζει μόλις 6 κιλά, ενώ τοποθετείται κάτω από τη σέλα, στον χώρο που πριν υπήρχε το ντεπόζιτο βενζίνης.

Πρόκειται λοιπόν για ένα κιτ “όλα σε ένα” και παρόλο που στην αγορά υπάρχουν και καινούργιες ηλεκτρικές Vespa, υπάρχουν και πολλά από τα παλιά Βεσπίνο στους δρόμους που θα ήταν κρίμα να πάψουν να κυκλοφορούν στις “ηλεκτρικές εποχές” που έρχονται.

Τα εξαρτήματα του Retrokit περιλαμβάνουν ένα προαιρετικό σύστημα φωτισμού LED, γκάζι και ένα χειριστήριο ελέγχου, ενώ στο σκούτερ διατηρείται ο αρχικός πίσω τροχός και το φρένο και δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στο πλαίσιο.

Σύμφωνα με την εταιρία, ολόκληρη η διαδικασία μετατροπής διαρκεί μόλις τρεις ώρες!

Ο κινητήρας Retrokit παράγει 28 Nm (21 lb ft) ροπής στις 2.500 σ.α.λ.  και υπάρχουν δύο σχεδόν πανομοιότυπες εκδόσεις του κιτ, σχεδιασμένες να αναπαράγουν την απόδοση μιας συμβατικής Vespa 50cc ή μιας 125cc, χωρίς συμπλέκτη και την περιστροφική αλλαγή ταχυτήτων στο χέρι, όπως πριν.

Και τα δύο κιτ επιτρέπουν στους αναβάτες να επιλέξουν μεταξύ των λειτουργιών οδήγησης Eco, Drive και Sport, με το Eco, ενώ η αυτονομία της μπαταρίας είναι στα 82 km περίπου ανά φόρτιση 4 ωρών.

Ένα σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας βοηθά το σκούτερ να φτάσει σε αυτή την επίδοση αυτονομίας, συλλέγοντας ενέργεια κατά το φρενάρισμα ή τις κατηφόρες, όταν κλείνει το γκάζι.

Οι διαφορές έρχονται στην τελική ταχύτητα. Ενώ το κιτ των 50cc περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 45 km/h, η έκδοση των 125cc φτάνει τα 80 km/h.

Το Retrokit προσφέρει τρία στυλ ψηφιακής οθόνης, για να αντικαταστήσει το ορίτζιναλ αναλογικό κοντέρ, ενώ μια εφαρμογή για smartphone επιτρέπει στους αναβάτες να παρακολουθούν παραμέτρους όπως η ταχύτητα, η φόρτιση/αυτονομία μπαταρίας και λειτουργία οδήγησης.

Το Retrokit ταιριάζει στα κάτωθι μοντέλα:

  • Vespa 50R

  • Vespa 50N
  • Vespa 50L

  • Vespa 50 Special

  • Vespa 90

  • Vespa 90SS

  • Vespa Primavera 125

  • Vespa 125 ET3

  • Vespa PK 50

  • Vespa PK 125

  • Vespa PK 50S

  • Vespa PK 50S (automatic)

  • Vespa PK 50XL

  • Vespa PK 50XL RUSH

  • Vespa PK 50N/FL2

  • Vespa PK 50 HP

  • Vespa PK 125S

  • Vespa PK 125S (automatic)

  • Vespa PK 125 ETS

  • Vespa Elestart

  • Vespa Nuova 125

  • Moto Vespa

  • Acma Vespa

Η τιμή του Retrokit ξεκινά από τα 3.500 ευρώ περίπου και υπάρχει δυνατότητα αεροπορικής αποστολής.

Στο site της εταιρίας υπάρχουν Ερωτήσεις & Απαντήσεις όπου λύνονται οι περισσότερες απορίες επί του θέματος, ενώ ενδιαφέρον έχει πως για όποιους δεν έχουν Βεσπάκι για να γίνει ηλεκτρικό, η Motoveloci αναπαλαιώνει, για όσους ενδιαφέρονται, παλιά σκούτερ από την αρχή και τους τοποθετεί ηλεκτροκινητήρα!

Περισσότερες πληροφορίες: retrokit.it

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X