Urban Legend
Με το σλόγκαν “Αστικός θρύλος” λανσάρει η αντιπροσωπεία Σφακιανάκης το νέο σκούτερ πόλης Suzuki Address 110 που έφτασε και στην Ελλάδα, με κινητήρα 113 κυβικών στην τιμή των 1.795 ευρώ.
Το όνομα Address δεν είναι καινούργιο στην αγορά. Αντίθετα υπάρχει από τη δεκαετία του ’80 και συγκεκριμένα από το 1987 όταν εμφανίστηκε το Address 50, ένα μικρό σκουτεράκι με μικρή σέλα ενός ατόμου, δίχρονο κινητήρα 50 κυβικών, βάρος μόλις 65 κιλά και μικρούς τροχούς με στενά λάστιχα (δείτε φωτογραφία). Αρκετά Address 50 έφτασαν και στην Ελλάδα μέσω των ανεξάρτητων εισαγωγών από την Ιαπωνία και λόγω του ότι ήταν πολύ αξιόπιστα παρέμειναν στους δρόμους των πόλεων για πολλά χρόνια.
Πιο γνωστό σκούτερ από την οικογένεια ήταν το Address 100 και το 125 από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, ενώ από τη στιγμή που παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί 640.000 μονάδες ανά τον κόσμο. Γι’ αυτό και η Suzuki μιλάει για “Αστικό θρύλο”.
Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά, το νέο Suzuki Address επιστρέφει δυναμικά με 110 κυβικά μένοντας πιστό στην αρχική του τοποθέτηση: είναι και πάλι ένα φθηνό, οικονομικό, ευέλικτο και ελαφρύ σκούτερ πόλης. Έχει ανασχεδιαστεί πλήρως και σε συνδυασμό με την τεχνολογία του νέου κινητήρα, προσφέρει επιδόσεις που ταιριάζουν και προσαρμόζονται στην εποχή του. Το ίδιο ισχύει και για την εμφάνιση και τις διαστάσεις του που φανερώνουν εξ’ αρχής ότι πρόκειται για ένα μοντέρνας σχεδίασης σκούτερ, φτιαγμένο για να ανταποκρίνεται σε επιβαρυνμένες καταστάσεις μέσα στις πόλεις του κόσμου.
Ο κυβισμός του κινητήρα είναι 113cc, με την κατανάλωση να ανακοινώνεται από την Suzuki στα 1,96 lt /100 km, ενώ έχει δοθεί έμφαση στην απόδοσή του στις χαμηλές-μεσαίες στροφές. Προκειμένου να πετύχουν την κατανάλωση των 51 km με ένα λίτρο καυσίμου οι μηχανικοί της Suzuki, τροποποίησαν το θάλαμο καύσης με στόχο την ομογενοποίηση της καύσης του μίγματος και προχώρησαν σε επανασχεδιασμό των κινούμενων μερών του κινητήρα ώστε να υπάρξει μείωση των τριβών. Το ρεζερβουάρ του νέου Suzuki Address 110 είναι 5,2 lt και σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η αυτονομία (θεωρητικά, υπό ιδανικές συνθήκες) μπορεί να φτάσει τα 265 km.
Το σημείο κλειδί για την καλύτερη απόδοση του κινητήρα ήταν ο ακριβής έλεγχος της ταχύτητας της καύσης του μείγματος. Οι τεχνικοί της Suzuki επικεντρώθηκαν στο να σχεδιάσουν από την αρχή τον αυλό εισαγωγής, τοποθετώντας παράλληλα την βαλβίδα εισαγωγής σε μικρότερη γωνία κλίσης, πετυχαίνοντας καλύτερο στροβιλισμό μίγματος και εντέλει καλύτερη καύση, άρα βελτιωμένη εκμετάλλευση του μίγματος αέρα-βενζίνης.
Τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του κινητήρα έχουν επίσης σχεδιαστεί με στόχο την μείωση των μαζών και της αδράνειάς τους. Το πιστόνι, ο μονός εκκεντροφόρος και η αντλία λαδιού είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν επιδόσεις και μικρή κατανάλωση, διατηρώντας την αξιοπιστία ψηλά. Το νέο σύστημα ψεκασμού συμβάλει επίσης στην επίτευξη της ιδανικής καύσης, ψεκάζοντας μικρές ποσότητες καυσίμου μέσω των 6 οπών του μπεκ.
Ενδεικτικά η Suzuki αντιπαραθέτει τις επιδόσεις του Address 110, έναντι του Honda Vision 110 (μοντέλο που αποτελεί έναν από τους αντιπάλους του στην αγορά)
SUZUKI Address | HONDA Vision | |
Κατανάλωση Καυσίμου WMTC | 1,96 L / 100 km | 2,02 L / 100 km |
Ρεζερβουάρ | 5,2 L | 5.5 L |
Iποδύναμη Κινητήρα | 8,9 hp / 8.000 rpm | 8,3 hp / 8.000 rpm |
Ροπή Κινητήρα | 8,6 Nm / 6.000 rpm | 8,7 Nm / 6.500 rpm |
Μέγιστη Ταχύτητα (όρθιος) | 93,7 km/h | 89.7 km/h |
Μέγιστη Ταχύτητα (σκυμμένος) | 101,0 km/h | 95,4 km/h |
Επιτάχυνση από στάση 0 – 100m | 8.3 sec | 8.8 sec |
Επιτάχυνση από στάση 0 – 200m | 13.2 sec | 14.0 sec |
Επιτάχυνση από 30 km/h | 11.9 sec | 12.4 sec |
Επιτάχυνση από 50 km/h | 10.5 sec | 10.9 sec |
* Μετρήσεις από την SUZUKI σε κύκλο WMTC (τυποποιημένη δοκιμασία) |