fbpx

Ronghao: Ξεκάθαρη αντιγραφή του SH 150 από Κίνα

Μέχρι και το… όνομα αντέγραψε η Κινεζική Ronghao, με το “δικό της” SH 150

Στον κόσμο των σκούτερ υπάρχουν τα αυθεντικά, υπάρχουν οι «εμπνευσμένες» εκδοχές… και υπάρχουν και εκείνα που μοιάζουν να έχουν περάσει απλώς από το φωτοτυπικό.

Η περίπτωση του Ronghao SH150CC ανήκει ξεκάθαρα στην τρίτη κατηγορία, αφού με την πρώτη ματιά σε βάζει να αναρωτηθείς αν κοιτάς το Honda SH150i ή μια προσεγμένη “cosplay” εκδοχή του.

Η ομοιότητα δεν σταματά στην εμφάνιση: από την επιλογή κυβισμού μέχρι τα τεχνικά χαρακτηριστικά – ακόμα και στο όνομα δεν υπήρξε κάποια πρωτοτυπία – η Ronghao δείχνει να έχει πάρει το ιαπωνικό best seller ως «παράδειγμα» και να το αναπαράγει σχεδόν αυτούσιο.

Στο «βιογραφικό» του Ronghao SH150CC βρίσκουμε υδρόψυκτο κινητήρα 150cc, ABS, LED φωτιστικά σώματα, Traction Control, USB θύρα φόρτισης και υποσχέσεις για άνετη καθημερινή μετακίνηση.

Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 110 χλμ./ώρα, η σχεδίαση είναι ξεκάθαρα SH και η γενική εικόνα προσπαθεί να πείσει ότι μιλάμε για ένα premium σκούτερ.

Ωστόσο, οι λεπτομέρειες είναι ασαφείς, όπως συχνά βλέπουμε σε αντίστοιχα μοντέλα: δεν έχουμε νούμερα για τις αποδόσεις σε ίππους και ροπή, ή στοιχεία που αφορούν τις αναρτήσεις, για παράδειγμα.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Ronghao Motors, πάντως, το δικό τους SH 150 πετυχαίνει αυτονομία 120 χιλιομέτρων με το ντεπόζιτο των 5,5 λίτρων, άρα μιλάμε για μια κατανάλωση γύρω στα 4,5 λίτρα/100 χλμ., πολύ υψηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, εκτός αν κάτι έχει χαθεί στην… μετάφραση.

Από την άλλη πλευρά, το Honda SH150i δεν χρειάζεται συστάσεις. Με τον κινητήρα eSP+ 157cc, τετραβάλβιδο, συμμορφωμένο με τις απαιτήσεις EURO5+, αποδίδει 17 ίππους και 14,9 Nm ροπής, με διαπιστευμένα πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Προσφέρει traction control, σύστημα Smart Key, Start-Stop, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και κύλισης, καθώς και το βάρος του ονόματος Honda.

Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη και το συμπέρασμα σαφές: το SH150CC της Ronghao είναι μια εμφανώς “δανεισμένη” ιδέα, που προσπαθεί να μιμηθεί το αυθεντικό χωρίς να το φτάνει σε τεχνολογία, απόδοση και εγγυήσεις.

Πώς όμως μπορεί η Ronghao (και η κάθε Ronghao) να αντιγράφει τόσο στεγνά μια μεγάλη εταιρία χωρίς να φοβάται την “νομική οδό”;

Οι μεγάλες εταιρίες δυσκολεύονται να σταματήσουν τους «κλώνους» γιατί οι βασικές τεχνολογίες κινητήρων και πολλά σχεδιαστικά στοιχεία δεν μπορούν να πατενταριστούν.

Ουσιαστικά θα πρέπει κάποιο σχέδιο (είτε κινητήρα είτε της μορφής του οχήματος) να είναι πραγματικά ξεχωριστό και πρωτοπόρο ώστε να μπορέσει να πατενταριστεί, όμως ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις τα όρια είναι αρκετά ασαφή.

Η πιο σίγουρη νομική άμυνα αφορά εμπορικά σήματα και ονόματα, γι’ αυτό και οι αντιγραφείς συνήθως τα αποφεύγουν ή τα «πειράζουν» ελαφρώς για να μείνουν εκτός νομικής εμβέλειας (όπως η εταιρία MVCagiva – ναι είναι αληθινό – που δραστηριοποείται από το 2023 στην Κίνα).

Εδώ όμως έχουμε μέχρι και στο όνομα πλήρη αντιγραφή.

Οπότε το πιο πιθανό είναι ότι απλά η Honda δεν έχει ασχοληθεί (ακόμα;) με αυτή την αντιγραφή, κάτι που μπορεί να συμβαίνει για διάφορους λόγους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X