Ένα σκούτερ για το χώμα
Το γνωστό στους κύκλους των custom μοτοσυκλετών συνεργείο Ellaspede, στην Αυστραλία, εμπνεύστηκε την κατασκευή ενός σκούτερ που θα τρέχει αγώνες Flat Track και ιδού το αποτέλεσμα: ένα γυμνό Piaggio Liberty… όπως δεν το έχουμε ξαναδεί ποτέ.
Η Ellaspede Custom Motorcycle – το όνομα της οποίας εμπεριέχει περιέργως τη λέξη “Eλλάς”(!) – δεν έκανε απλώς μια υπέρβαση για τη δημιουργία ενός σκούτερ για χωμάτινες πίστες flat track, αλλά ένα άλμα στη φαντασία, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό δίτροχο, με βάση ένα Piaggio Liberty του 2003.
Το αποτέλεσμα εξέπληξε όλους όσους το είδαν, ενώ οι άνθρωποι της Ellaspede δήλωσαν: «Πάντα μας άρεσε η ιδέα του αουτσάιντερ, το απρόσμενο κι αντίθετο, αυτό που έρχεται κόντρα στις κοινές προσδοκίες».
Διατηρώντας μια αδυναμία προς τα δίτροχα μικρού κυβισμού, ο αρχιμηχανικός Steve βρήκε ένα Piaggio Liberty 150cc μέσα σε μια αυλή με παλιοσίδερα και παρόλο που το σκούτερ ήταν λίγο “ναυάγιο”, σύντομα ξεκίνησε το περεταίρω σφάξιμο… και ο δρόμος προς τη δόξα.
Αφαιρέθηκαν όλα τα πλαστικά και κατασκευάστηκε βάση ηλεκτρικών/μπαταριών κάτω από το πάτωμα, μαζί με μια εξάτμιση που προήλθε από ένα Honda XR600!
Μετά από πολλές αισθητικές παρεμβάσεις και μπόλικα ανταλλακτικά από τα αζήτητα, ένα πραγματικό Dust Bin Special (έτσι αποκαλούν οι Αγγλοσάξονες τη διαδικασία συναρμολόγησης με διάφορα ετερόκλητα, αζήτητα ανταλλακτικά) δημιουργήθηκε τελικά το σκούτερ-Φρανκεστάιν.
Μετά την κυριότερη και καίρια μετατροπή, που ήταν η προσθήκη μονής σωληνωτής, ενισχυτικής ραχοκοκκαλιάς από τον λαιμό μέχρι το πίσω πλαίσιο του σκούτερ, ο αερόψυκτος κινητήρας με τις 2 βαλβίδες υπερκυβίστηκε για να φτάσει στα εντυπωσιακά 245cc.
Στη συνέχεια, εισαγωγή και εξάτμιση τροποποιήθηκαν ώστε να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο τις νέες προδιαγραφές.
Για την ευκολότερη απαγωγή των καυσαερίων, λόγω της περίσσιας, αυξημένης τροφοδοσίας επιπλέον καυσίμου, ο βελτιωτικός οίκος Malossi πρόσφερε μερικά χρήσιμα εξαρτήματα.
Για να μπορέσει να φτάσει όλη αυτή η επιπλέον ισχύς στο έδαφος, το σκούτερ απαιτούσε ιδιαίτερη τεχνική οδήγησης και γι’ αυτό το λόγο επεκτάθηκε το μεταξόνιο.
Για να βελτιωθεί η πρόσφυση και ο τρόπος με τον οποίο το σκούτερ κατέβαζε τη δύναμή του στο έδαφος και στεκόταν στην πίστα, δοκιμάστηκαν διάφοροι συνδυασμοί τροχών και ελαστικών. Από την αρχική επιλογή των 16/14 ιντσών μπροστά και πίσω, πέρασαν σε μια επιλογή 17/14 ιντσών προτού τελικά καταλήξουν σε μια μπροστινή ζάντα 19 ιντσών και μια 17 ιντσών πίσω!
Μετά μπήκε μια κεφαλή 4 βαλβίδων από Vespa GTS 300 και νέος εκκεντροφόρος. Επίσης φτιάχτηκε νέο σύστημα ψύξης που χρησιμοποιεί ένα μικρό ψυγείο, ενώ στην τροφοδοσία τοποθετήθηκε ένα Mikuni 33 mm.
Προσεγμένα είναι και τα περιφερειακά, με διπλή σέλα που φέρνει σε μοτοσυκλέτα speedway, το χοντρό πίσω λάστιχο, το “τερματισμένο”, μπλοκαρισμένο πιρούνι, το “μονόμπρατσο” στυλ του πίσω τροχού.
Τα τρακτερωτά λάστιχα με τα μικρά μαύρα φτερά δίνουν την τελική πινελιά… πάνω σε ένα σκούτερ που δεν έχουμε ξαναδεί, κι ούτε πρόκειται μάλλον να ξαναδούμε.