Η ασφάλεια που προσφέρουν οι αερόσακοι πρέπει να περάσει και στα σκούτερ
Τα σχέδια που κατατέθηκαν για διπλώματα ευρεσιτεχνίας από την Piaggio στα μέσα Μαρτίου δείχνουν ένα σύστημα αερόσακου για το Piaggio MP3, το οποίο, σύμφωνα με πηγές, βρίσκεται πολύ κοντά στο να παρουσιαστεί σε μοντέλο παραγωγής. Υπάρχει περίπτωση να το δούμε ακόμα και μέσα στο 2024.
Οι πληροφορίες λένε ότι η Piaggio σχεδιάζει να εξοπλίσει το τρίτροχο σκούτερ MP3 με αερόσακο, για την προστασία του οδηγού σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Μια πρωτοβουλία που φαίνεται αρκετά λογική για αυτό τον τύπο των σκούτερ.
Το Piaggio MP3 πιθανά να γίνει το δεύτερο μοντέλο που θα αποκτούσε τέτοιο σύστημα ασφαλείας, μετά την Honda Goldwing, τη μοναδική μοτοσυκλέτα μέχρι σήμερα που είναι εξοπλισμένη με αυτήν την τεχνολογία!
Η ασφάλεια των αναβατών αποτελεί προτεραιότητα για τους κατασκευαστές και στον τομέα αυτό έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος: από την εμφάνιση των ελαστικών radial, του ABS στον στάνταρ εξοπλισμό σκούτερ και μοτοσυκλετών, του traction control, του CBS, φώτων έκτακτης ανάγκης, κ.λπ.
Από την άλλη, μπορεί η τεχνολογία αερόσακων να αποτελεί πλέον μέρος της καθημερινής ζωής των αυτοκινητιστών, αφού όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν από 2 μέχρι 6 ή και περισσότερους αερόσακους για την προστασία των επιβατών, αλλά στο χώρο των σκούτερ και μοτοσυκλετών είναι σχεδόν “παρθένο έδαφος”.
Μόλις μία μοτοσυκλέτα στην αγορά, η Honda Gold Wing όπως ήδη αναφέραμε, διαθέτει το προνόμιο του αερόσακου, ενώ το μέγεθος του μηχανισμού παραμένει ο βασικός λόγος για τον οποίο δεν συνηθίζει μέχρι τώρα να εφαρμόζεται σε μοτοσυκλέτες και σκούτερ.
Ήδη από το 2020, ο όμιλος Piaggio μελετά τη δυνατότητα εξοπλισμού του MP3 με μια τέτοια λύση και γι’ αυτό συνεργάζεται με μια εξειδικευμένη στο χώρο σουηδική εταιρία, την Autoliv, παρουσιάζοντας ένα πρωτότυπο σκούτερ με αερόσακο στο σαλόνι της EICMA του 2022.
Λόγω του όγκου και των χώρων που διαθέτει το Piaggio MP3 η τοποθέτηση του συστήματος αερόσακου γίνεται με λιγότερα προβλήματα και περιορισμούς.
Η ενσωμάτωση του αερόσακου πάνω σε σκούτερ από την άλλη δεν αφορά μόνο την τοποθέτηση του αερόσακου, κι ενός φυσιγγίου αερίου, αλλά και την ίδια τη σχεδίαση του οχήματος, το οποίο πρέπει να επανασχεδιαστεί.
Πρέπει να ενσωματωθούν αισθητήρες, μονάδα αδράνειας για προειδοποίηση κραδασμών και επομένως προετοιμασία του φουσκώματος για ταχύτερη και αποτελεσματικότερη ενεργοποίηση και αλλαγή της διάταξης των οργάνων για βελτιστοποιημένο άνοιγμα του αερόσακου!
Προφανώς, σύμφωνα με τα σχέδια που έχουν διαρρεύσει και βλέπουμε σήμερα, η Piaggio φαίνεται να εργάζεται σοβαρά επί του θέματος, όπως κάνει βεβαίως και η Honda με έναν νέο τύπο αερόσακου σκούτερ/μοτοσυκλέτας.
Είναι βέβαιο πως η ενσωμάτωση τεχνολογίας αερόσακου θα αυξήσει την τιμή πώλησης του σκούτερ, το οποίο σκούτερ φανταζόμαστε ότι θα είναι το κορυφαίο τρίτροχο της Piaggio, δηλαδή το MP3 530 Exclusive.
Με δεδομένο πως το 530 σήμερα κοστίζει 13.500, υποθέτουμε ότι με την προσθήκη συστήματος αερόσακου θα πλησιάσει τις 15.000 ευρώ.
Μέχρι το επόμενο σαλόνι σκούτερ και μοτοσυκλετών της EICMA στο Μιλάνο, στις αρχές Νοεμβρίου θα γνωρίζουμε στα σίγουρα.