Η Kymco με το Roma GT παραμένει η μόνη εταιρία με σκούτερ κάτω των 200cc που διαθέτει μοτοσυκλετιστικό ψαλίδι.
Τα τελευταία χρόνια τα όρια μεταξύ σκούτερ και μοτοσυκλέτας έχουν αρχίσει να γίνονται πιο θολά, καθώς δίκυκλα και από τις δύο κατηγορίες μοιράζονται όλο και περισσότερα κοινά στοιχεία, ενώ πλέον τα σκούτερ έχουν ξεφύγει από τον ρόλο που είχαν κάποτε (ως αυστηρά οχήματα πόλης) και έχουν γίνει πολυμορφικά και “πλήρη” δίκυκλα που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε όλες τις συνθήκες.
Τα τελευταία δείγματα για αυτό είναι τα Adventure Scooter (που δανείζονται στοιχεία όπως η μεγαλύτερη διαδρομή αναρτήσεων και η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος) και βεβαίως τα Maxi σκούτερ, των οποίων ο κινητήρας έχει μεταφερθεί από πιο μπροστά, στο πλαίσιο και ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, θυμίζοντας μια περισσότερο μοτοσυκλετιστική γεωμετρία.
Αυτό ακριβώς έκανε και η Kymco με το Roma GT, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη του 2023, ενώ ανανεώθηκε για το 2025.
Συνδυάζοντας τα θετικά και από τους δύο κόσμους, το Roma GT της Kymcο έχει το παρουσιαστικό του σκούτερ, θυμίζοντας αρκετά στο μπροστινό μέρος το Dink R 125 που έρχεται και στη χώρα μας.
Μάλιστα το Roma GT ουσιαστικά αποτελεί απόγονο του KRV 180, που ήταν το πρώτο σκούτερ κάτω των 300cc που “πέταξε” τον κινητήρα από το ψαλίδι και πέρασε σε μια λύση μοτοσυκλετιστικού τύπου.
Αυτό παραήταν πρωτοποριακό το 2020, παραμένει ακόμα μια μοναδικότητα, καθώς κανένα άλλο σκούτερ κάτω των 200cc δεν αξιοποιεί αυτή τη λύση.
Αντικειμενικά ένας κινητήρας πιο μπροστά βελτιώνει την κατανομή βάρους δίνοντας καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, ενώ η αφαίρεση όλου αυτού του βάρους από την πίσω ανάρτηση βελτιώνει σημαντικά τη λειτουργία της.
Ο υγρόψυκτος τετραβάλβιδος μονοκύλινδρος κινητήρας των 175cc αποδίδει 17 ίππους, με ένα βάρος στα μόλις 145 κιλά γεμάτο.
Στις αναρτήσεις έχουμε τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ δύο μεγάλα δισκόφρενα τύπου μαργαρίτα αναλαμβάνουν το φρενάρισμα μπροστά, με άλλο ένα δισκόφρενο πίσω.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα Full Face κράνος(και φωτίζεται), ενώ o πίνακας οργάνων περιλαμβάνει μια μεγάλη, ευανάνγωστη LCD οθόνη, μαζί με λυχνίες ειδοποίησης που βρίσκονται ακριβώς από κάτω της.
Το σύστημα εκκίνησης είναι Keyless, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ABS, Traction Control και ζελατίνα που ρυθμίζεται σε εύρος 8,5 εκατοστών χωρίς χρήση εργαλείων.
Συνοψίζοντας, στο Roma GT της Kymco βρίσκουμε στοιχεία που θα περιμέναμε σε μεγαλύτερα σκούτερ, με το πιο βασικό από αυτά να είναι βεβαίως η τοποθέτηση του κινητήρα και το ψαλίδι μοτοσυκλετιστικού τύπου, παραμένοντας το μόνο σκούτερ σε αυτή την κατηγορία που έχει αυτό το χαρακτηριστικό.