fbpx

Kίνα: Τα παλαιότερα σκούτερ θα πηγαίνουν για παλιοσίδερα!

Η Κίνα δεν θέλει παλιά σκούτερ και μοτοσυκλέτες και θα αποσύρονται υποχρεωτικά από την αγορά!

Έχεις παλιό σκούτερ ή μοτοσυκλέτα και ζεις στην Κίνα; Τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά για σένα, διότι ανεξαρτήτως του πόσο αγαπάς, φροντίζεις και προσέχεις το σκούτερ ή τη μοτοσυκλέτα σου ή τη χρησιμοποιείς ελάχιστα αλλά θες να την κρατήσεις σαν συλλεκτική… έχασες, γιατί θα σου την πάρουν και θα την κάνουν παλιοσίδερα, μιας και υπάρχει πλέον νόμος υποχρεωτικής απόσυρσης μετά από συγκεκριμένα χρόνια!

Ο πλανήτης υπερθερμαίνεται κι αυτό είναι ένα γεγονός που κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Σε μεγάλο βαθμό αυτό προκαλείται και από τα αέρια του θερμοκηπίου που εκπέμπει η βιομηχανία κυρίως και οι μεταφορές από την Βιομηχανική Επανάσταση μέχρι σήμερα.

To Suzuki Burgman AN 650 φτιάχτηκε για να ταξιδεύει. Οι ανοιχτοί δρομοι είναι το περιβάλλον του.

Επομένως, είναι λογικό να λένε κόσμος, κυβερνήσεις και εταιρίες ότι πρέπει να απομακρύνουμε αυτόν τον μεγάλο κίνδυνο ώστε να επιβιώσει η ανθρωπότητα.

Άλλο, όμως, είναι να αντικαταστήσεις ένα γερασμένο,  πολύ ρυπογόνο μηχάνημα που είναι σε κακή κατάσταση λειτουργίας με ένα μοντέρνο συμβατικό ή ηλεκτρικό μοντέλο και άλλο να λες πως θα οδηγήσεις χιλιάδες, ίσως εκατομμύρια δίτροχα στα παλιοσίδερα και τις πρέσες διάλυσης, μόνο και μόνο επειδή φτάνουν σε μια ορισμένη ηλικία.

Μιας και τα παλαιότερα δίτροχα έχουν αφήσει προ καιρού το ενεργειακό τους αποτύπωμα (όταν κατασκευάζονταν) και όσο περνάει ο καιρός το “μηδενίζουν”, θα μπορούσαν να λειτουργούν καλά χωρίς να χρειάζονται εξόρυξη περισσότερων υλικών ή να προκαλούν περαιτέρω βιομηχανική ρύπανση.

Η κατανάλωση ως γνωστόν τροφοδοτεί την ασταμάτητη (και παράλογη τις περισσότερες φορές) επιθυμία – και όχι ανάγκη – για καινούργια υλικά πράγματα που επιβαρύνουν σε τεράστιο βαθμό τη γη.

Αν ξεκινήσουμε να μιλάμε για παράδειγμα για τη βιομηχανία των ενδυμάτων και την τεράστια ζημιά που κάνουν στον πλανήτη… δεν θα τελειώσουμε ποτέ, αφού τα ρούχα σε πολλές “πολιτισμένες” χώρες έχουν γίνει σχεδόν “είδη μίας χρήσης”!

Ωστόσο στην Κίνα, οι νομοθέτες έφεραν έναν νόμο που απαιτεί από τους ιδιοκτήτες σκούτερ, μοτοσυκλετών και δίτροχων να τα αποσύρουν μόλις συμπληρώσουν τα 13 τους χρόνια. Υποχρεωτικά, χωρίς εξαιρέσεις!

Δεν σταματά, όμως, εδώ ο αυστηρός αυτός νόμος, αλλά υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες να αποσύρουν το δίτροχό τους ακόμα και νωρίτερα από τα 13 χρόνια, εφόσον αυτό έχει καλύψει 120.000 χιλιόμετρα!

Έτσι, αν χρησιμοποιεί κάποιος το σκούτερ ή τη μοτοσυκλέτα του για πολλές μετακινήσεις, μπορεί να το χάσει νωρίτερα, ακόμα και πριν από το όριο, για παράδειγμα στα 8-10 χρόνια, ανεξαρτήτως φροντίδας, συντήρησης, κατάστασης και λειτουργίας, αν πιάσει τα 120.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ!

Ομοίως, αν αποτύχεις στο τεστ εκπομπών ρύπων τρεις φορές, παρά την ηλικία ή τα χιλιόμετρα του σκούτερ, απλά… το “χαιρετάς”.

Παρότι το συγκεκριμένο μέτρο φαίνεται να προστατεύει την ατμόσφαιρα και τον πλανήτη, αν το δεις από μια άλλη σκοπιά, παροτρύνει την κατανάλωση, την αλλαγή από το παλιό στο καινούργιο μοντέλο, και μοιάζει εν τέλει  σαν μια υπερβολική σπατάλη.

Και για όποιους δεν κατάλαβαν ακόμα γιατί η κινεζική κυβέρνηση θεσπίζει τέτοιο νόμο, να πούμε πως… κυρίως γιατί θέλει να υπάρχει διαρκής ζήτηση για νέα μοντέλα, έτσι ώστε να βοηθηθεί η ντόπια βιομηχανία της χώρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X