Δυστυχώς εκτός Ευρώπης το Honda NX 125
Η γκάμα της Honda είναι πραγματικά τεράστια με μόνο ένα μικρό τμήμα της φτάνει στην Ευρώπη, ενώ πάρα πολλά μοντέλα κυκλοφορούν αποκλειστικά στις ασιατικές αγορές, όπως το NX 125, ένα 125άρι σκούτερ με σπορ εμφάνιση και σπιρτόζικο κινητήρα.
Εμφανισιακά το Honda NX 125 μοιάζει να βγήκε από τις σπορ γραμμές σκούτερ των αρχών του 2000, με την μούρη να έχει όγκο και καμπυλεμένες γραμμές στο πάνω μέρος, με τις αντίστοιχες γωνίες που δημιουργούν τα έξτρα πλαστικά στο κάτω μέρος.
Στο πίσω μέρος η ουρά ανασηκώνεται και εκεί έχουμε αιχμηρές γωνίες και έναν ιδιαίτερο σχεδιασμό στα φλας.
Γενικά, το NX 125 θυμίζει αρκετά αντίστοιχα σκούτερ προ εικοσαετίας στο στυλ, έχει όμως εναρμονίσει σε αυτό και σύγχρονες σχεδιαστικές γραμμές, δημιουργώντας ένα υβρίδιο που είναι σε κάθε περίπτωση μοναδικό.
Ο τετράχρονος, μονοκύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας των 124cc αποδίδει 9 ίππους στις 7.500 rpm και 9,87 Nm ροπής στις 6000 rpm, με την Honda να έχει δώσει έμφαση στη ροπή χαμηλά, όταν το σκούτερ ξεκινάει από στάση.
Σε αυτό έχει συμβάλει ο υψηλός λόγος συμπίεσης και η μείωση των τριβών μεταξύ των μερών του κινητήρα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 88 χλμ./ώρα.
Ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ αναλαμβάνουν τον ρόλο των αναρτήσεων, ενώ στα φρένα συναντάμε δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω, με σύστημα συνδυασμένης πέδησης (CBS).
Οι τροχοί εδώ είναι 12”, καθώς όπως αναφέραμε και στην πρώτη παράγραφο, ο στόχος είναι περισσότερο ένας σπορ χαρακτήρας και ένα ζευγάρι τροχών στις 12 ίντσες δίνουν μεγαλύτερη ευελιξία μέσα στην κίνηση και μια μεγαλύτερη προθυμία στην αλλαγή κατεύθυνσης.
Στην ευελιξία βοηθούν και οι διαστάσεις του σκούτερ, καθώς με ένα μεταξόνιο στα 1.245mm, πλάτος στα 686mm και βάρος μόλις 106 κιλά, μιλάμε για ένα πανάλαφρο και ευέλικτο σκούτερ, το οποίο στις συνθήκες σταμάτα ξεκίνα της πόλης (και όσο οι ταχύτητες κρατιούνται σε χαμηλό επίπεδο) πρέπει να “σκοτώνει”, να περνάει από παντού και να μην κολλάει πουθενά.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα Jet κράνος, ενώ εκεί εδράζεται και η τάπα του ντεπόζιτου των 6 λίτρων, κάτι που θα έμπαινε στα αρνητικά του μοντέλου, καθώς κάθε φορά που σταματάς για ανεφοδιασμό θα πρέπει να ανοίγεις τη σέλα.
Μια LCD οθόνη με τις αντίστοιχες προειδοποιητικές λυχνίες δεξιά και αριστερά αποτελούν τον πίνακα οργάνων, με τον χειρισμό της να γίνεται από ένα μόνο κουμπί που βρίσκεται στα αριστερά της.
Πέραν του χώρου κάτω από τη σέλα, υπάρχει ένα ανοιχτό ντουλαπάκι στην ποδιά, το οποίο μάλιστα εφοδιάζεται και με θύρα USB, οπότε ο αναβάτης μπορεί να φορτίζει το κινητό του εν κινήσει, αφήνοντάς το στο ντουλαπάκι.
Τέλος, τα φωτιστικά σώματα είναι LED και το επίπεδο πάτωμα με τον γάντζο δίνουν τη δυνατότητα μεταφοράς ογκωδέστερων αντικειμένων.
Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, το Honda NX 125 είναι ένα ενδιαφέρον μοντέλο από την τεράστια γκάμα της Honda, που κατασκευάζεται από τη θυγατρική κινεζική εταιρία Wuyang, το οποίο όμως λόγω των περιορισμών εκπομπών ρύπων και των διαφορετικών αναγκών της αγοράς εδώ, δεν φτάνει στην Ευρώπη.