Μια καταπληκτική ιδέα
Επειδή εμείς κινούμαστε και ζούμε στη “χώρα της απελπισίας” όπου η πλειοψηφία των νόμων, των κανονισμών και των ρυθμίσεων, συνήθως είναι εναντίον μας – και ειδικά για εμάς τους δίτροχους – αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει το ίδιο και στον υπόλοιπο κόσμο. Όπως για παράδειγμα στη Βαρκελώνη.
Oι Καταλανοί ξεκίνησαν ένα πολύ ενδιαφέρον πιλοτικό πρόγραμμα στην προσπάθειά τους να μειώσουν τα ατυχήματα στα φανάρια… δημιουργώντας έναν ειδικό – αποκλειστικό χώρο μπροστά από τα αυτοκίνητα και πίσω από τη διάβαση πεζών, όπου εκεί μπορούν να στέκονται νόμιμα τα σκούτερ, οι μοτοσυκλέτες, τα μοτοποδήλατα μέχρι να ανάψει το πράσινο.
Σίγουρα το έχετε αντιμετωπίσει όλοι και μάλιστα σε καθημερινή βάση: αφού προηγουμένως διασχίσετε το διάδρομο που δημιουργείται ανάμεσα, στα σταματημένα αυτοκίνητα (διήθηση ονομάζεται επίσημα) φτάνετε μπροστά στο φανάρι. Για να μπορέσετε να ξεμπλοκάρετε τον διάδρομο, αφήνοντας και τους άλλους δικυκλιστές να βγουν από αυτόν, υποχρεώνεστε να περάσετε μπροστά από την γραμμή του φαναριού και να βρεθείτε πάνω στη διάβαση των πεζών.
Δεν ξέρω αν το γνωρίζετε, αλλά είμαστε όλοι παράνομοι όταν κάνουμε τα παραπάνω. Κατ’ αρχήν η διήθηση απαγορεύεται στην Ελλάδα! Ένα το κρατούμενο. Μετά είναι το θέμα της διάβασης των πεζών. Όχι μόνο απαγορεύεται να παραμένουμε πάνω στη διάβαση των πεζών, αλλά περνώντας την πρώτη γραμμή που την ορίζει, σύμφωνα με τον νόμο, έχουμε περάσει με κόκκινο! “Κόκκινο” για τον νόμο είναι μόλις κάποιος περάσει, έστω και να πατάει, τη γραμμή του φαναριού πριν τη διάβαση πεζών.
Τι έκανε λοιπόν ο Δήμος της Βαρκελώνης με το πιλοτικό του πρόγραμμα; Δημιούργησε έναν χώρο για αποκλειστική χρήση από δίτροχα στο μπροστινό τμήμα των φαναριών κυκλοφορίας. Άρα έναν χώρο “πίσω” από τη γραμμή των φαναριών και των διαβάσεων των πεζών. Με αυτόν τον τρόπο οι δικυκλιστές θα βρίσκονται ΠΙΣΩ από τη διάβαση πεζών και τη γραμμή του φαναριού, αλλά συγχρόνως ΜΠΡΟΣΤΑ από τα αυτοκίνητα. Και όλα αυτά νόμιμα.
Ο ειδικός χώρος για τα δίτροχα είναι βαμμένος με κίτρινες διαγώνιες γραμμές που τέμνονται και μέχρι στιγμής έχει δημιουργηθεί σε μερικές κεντρικές διασταυρώσεις της πόλης της Βαρκελώνης, με τα αποτελέσματα να καταγράφονται προσεκτικά από κάμερες που βρίσκονται τοποθετημένες σε αυτά τα σημεία. Μετά από έξι μήνες δοκιμής ο Δήμος θα αποφασίσει για το κατά πόσον το πρόγραμμα αυτό είναι ευεργετικό και μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγαλύτερη κλίμακα στην υπόλοιπη πόλη και ίσως και σε άλλες πόλεις της Ισπανίας.
“Άντε με το καλό και στην Ελλάδα μια μέρα”, θα έλεγε κάποιος, αν και επιτρέψτε μας να κάνουμε τους προφήτες γιατί… είμαστε σχεδόν σίγουροι ότι οι συμπατριώτες μας αυτοκινητάδες θα σταματούσαν διαρκώς ΠΑΝΩ σε αυτή την ειδική λωρίδα, καταλαμβάνοντάς την και αχρηστεύοντάς την, με αμάθεια, αδιαφορία για τους άλλους, με “ζαμανφουτισμό” και φυσικά αυτό που πολύ συχνά συναντάμε “έτσι γουστάρω-εσύ δεν θα μου πεις τι θα κάνω-και ποιος είσαι εσυ;”. Είπαμε “χώρα της απελπισίας…”
Υπενθυμίζουμε ότι ο λόγος για τον οποίο τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες πρέπει να τοποθετούνται μπροστά στο κόκκινο φανάρι και δεν πρέπει να κινούνται σε διαδρόμους ανάμεσα σε αυτοκίνητα είναι υψίστης σημασίας και έχει να κάνει με την ασφάλειά μας. Άρα τα δίκυκλα πρέπει διαρκώς να ξεφεύγουν από το κενό ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα, την “παγίδα”, που οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να στενέψει” και να κινούνται μπροστά ή πίσω ή στο πλάι των αυτοκινήτων έχοντας πάντοτε χώρο δεξιά και αριστερά τους για να μπορούν να ελιχθούν.
Μην ξεχνάτε ότι είναι πολύ σημαντικό τα δίτροχα να ξεκινούν πρώτα, μπροστά από τα αυτοκίνητα όταν ανάβει πράσινο το φανάρι.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ