Η έμπνευση, σύμφωνα με τη Yamaha
Μετά το τέλος του Σαλονιού του Μιλάνο, σειρά έχει το Σαλόνι του Τόκιο στην Ιαπωνία, μια γιορτή της αυτοκίνησης και όχι μόνο, αφού οι εταιρίες μοτοσυκλετών βρίσκουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν και πρωτότυπα δίκυκλα. Πολλές φορές μάλιστα αυτά τα πρωτότυπα έχουν βρει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το δρόμο για την παραγωγή.
Η Υamaha για το Τόκιο ετοίμασε τρία εμπνευσμένα πρωτότυπα, δύο μοτοσυκλετάκια και ένα σκούτερ με τρεις ρόδες. Το τελευταίο ονομάζεται EC-Miu και είναι το πιο τεχνολογικά εξελιγμένο των άλλων δύο, αφού έχει ηλεκτροκίνητο κινητήρα και χρησιμοποιεί δύο τροχούς πίσω για αυξημένη σταθερότητα. Είναι ειδικά σχεδιασμένο για κοπέλες – κάτι που φαίνεται… μάλλον – και λανσάρει ενδιαφέρουσες τεχνολογικές λύσεις. Αρκεί να ρίξετε μια ματιά στο τιμόνι του…
Το υπέροχο Moegi Y125, ξέρουμε καλά ότι δεν είναι σκούτερ, αλλά δεν αντέξαμε να μην το παρουσιάσουμε, αφού πρόκειται για έργο τέχνης. Περίεργης τέχνης βέβαια… αλλά σίγουρα τέχνης. Το Moegi συνδυάζει ποδήλατο και μοτοσυκλέτα μαζί, αφού χρησιμοποιεί έναν μονοκύλινδρο κινητήρα, στερεωμένο πάνω σε ένα πλαίσιο ποδηλάτου. Κατά κάποιο τρόπο θυμίζει τις πρώτες προσπάθειες των Ιαπώνων, μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, να βρουν τρόπους να μετακινηθούν στην κατεστραμμένη τους χώρα. Ο κινητήρας είναι 125 κυβικών και η κατασκευή σφύζει καλών ιδεών. Από το μπροστινό πιρούνι και την έδρασή του, μέχρι το ψαλίδι, τη σέλα, τις ζάντες… τι να πεις; Απλά το χαζεύεις – απλά εκπληκτικό.
Το Yamaha XTW250 Ryoku είναι ένα πρωτότυπο μοτοσυκλετάκι για χρήση εκτός δρόμου, που εύκολα θα μπορούσε να μπει στην παραγωγή, αφού χρησιμοποιεί λύσεις που εύκολα κατασκευάζονται, εκτός από τις ήδη υπάρχουσες. Κινητήρας, αναρτήσεις, τροχοί, (βλ. Serow, TW, κ.λπ.) υπάρχουν στη γκάμα της Yamaha, ενώ το Ryoku θυμίζει πολλά από διάφορα μοντέλα του παρελθόντος. Το Ryoku παρουσιάζεται από την Yamaha με το σλόγκαν: “Χωρίς περιορισμούς, οποιαδήποτε στιγμή, παντού”. “Συμπαθέστατο”, θα λέγαμε εμείς…