ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ… ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ “ΝΟΜΟ”
Κάθε φορά που το κοντέρ, στο scooter που χρησιμοποιώ καθημερινά, φτάνει τα 100 χιλιόμετρα γεμίζω μέχρι πάνω το ντεπόζιτο με βενζίνη, καταγράφοντας διαρκώς την κατανάλωση του κινητήρα μου. Όπως είναι λογικό η ποσότητα της βενζίνης είναι σχεδόν πάντα η ίδια, δηλαδή 4,2 με 4,4 λίτρα. Πολύ δύσκολα ανεβαίνει η κατανάλωση του κινητήρα στα 4,5 λίτρα για 100 χιλιόμετρα διαδρομής.
Ένα είναι το βενζινάδικο που προτιμώ, κοντά στην περιοχή που μένω, γιατί έχει φθηνότερη βενζίνη από τους υπόλοιπους, είναι καθαρό και προσεγμένο, οι υπάλληλοι του είναι γρήγοροι και ευγενικοί, όπως ευγενικοί μου φαίνονται και οι ιδιοκτήτες του. Έτσι μου δίνεται η εντύπωση ότι διατηρούν μια κάποια τιμιότητα, στις συναλλαγές τους.
Για χάρη της μικρής, σημερινής μας έρευνας και την εξαγωγή συμπερασμάτων – άν και μεταξύ μας, όλοι γνωρίζουμε πως τα περισσότερα βενζινάδικα κλέβουν – δοκίμασα και άλλα δύο βενζινάδικα, το ένα μεγαλύτερο και το άλλο μικρότερο. Στο παρελθόν, πριν από μερικά χρόνια μάλιστα το δεύτερο βενζινάδικο είχε εμπλακεί σε νοθεία καυσίμων.
Η τιμή στο “δικό” μου βενζινάδικο ήταν 1,61 ευρώ το λίτρο και στους άλλους δύο στα 1,63 ευρώ. Μικρή η διαφορά θα πει κάποιος. Τι σημασία έχουν τα 8 λεπτά παραπάνω στα 4 λίτρα; “Καμία, είναι αστείο”. Έτσι μπορεί να σκεφτεί κάποιος και να προτιμήσει έναν τυχαίο βενζινά, από τον συνηθισμένο, τον γνωστό του. Έβαλα βενζίνη επανειλλημένα επι αρκετές βδομάδες στα δυο “άγνωστά” μου βενζινάδικα και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Δεν έχανα μόνο 8 λεπτά του ευρώ κάθε φορά που γέμιζα το ρεζερβουάρ, αλλά 2 ολόκληρα ευρώ!
Ο λόγος ήταν ότι οι αντλίες τους – σαφώς πειραγμένες από ειδικευμένους επαγγελματίες απατεώνες – έδειχναν ότι βάζουν βενζίνη 5,4 με 5,6 λίτρων, τη στιγμή που η πραγματικότητα βρισκόταν ένα λίτρο καυσίμου πιο κάτω.
Θέλοντας να βεβαιωθώ, αλλά και εντυπωσιασμένος από το μέγεθος της εξαπάτησης, άδειασα τελείως το ρεζερβουάρ και “σχεδόν σπρώχνοντας” έφτασα μέχρι το βενζινάδικο, γέμισα το ντεπόζιτο πρώτα στον “καλό”, ο οποίος σταμάτησε στα 7,2 λίτρα. Ήταν σωστή η μέτρηση της αντλίας, γιατί ο κατασκευαστής δίνει 7,0 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ και μια μικρή απόκλιση είναι πιθανή. Αφού άδειασα πρώτα όλη τη βενζίνη, πήγα στο ύποπτο βενζινάδικο, όπου ξανα-γέμισα στο ντεπόζιτο, με την ψηφιακή ένδειξη στην αντλία του να σταματάει 8,5 λίτρα. Στα 7 λίτρα ο απατεώνας βενζινάς έκλεβε περίπου 1,5 λίτρο!
Να λοιπόν πως αποδεικνύεται έμπρακτα ότι πληρώνουμε σήμερα πάνω από 2,0 ευρώ το λίτρο βενζίνης! Όχι παντού, αλλά σε “επιλεγμένα σημεία” της πόλης… που δεν είναι λίγα όμως. Αν κάνεις τις πράξεις, για τα 4,5 πραγματικά λίτρα καυσίμου που βάζω κάθε 100 χιλιόμετρα, ο απατεώνας με χρεώνει για 5,5 λίτρα. Έτσι, ενώ η τιμή που αναγράφει είναι στα 1,63 ευρώ, εμείς πληρώνουμε 2,20 ευρώ το λίτρο. Απλά και ξεκάθαρα…
Β.Α.
(ΥΓ. 1 Διαβάστε σε μελλοντικό άρθρο του SCOOTERNET.GR, για το πως κλέβουν οι αντλίες των βενζινάδικων και τι κάνει η αστυνομία για αυτό)
(ΥΓ. 2 Αν θέλετε να έχετε κι εσείς έλεγχο στην ποσότητα βενζίνης που σας κλέβουν δεν έχετε παρά να προτιμάτε συγκεκριμένα βενζινάδικα – ακόμα και σε συγκεκριμένες αντλίες – σημειώνοντας σχολαστικά πάντοτε χιλιόμετρα και ποσότητα καυσίμου. Έχω την εντύπωση ότι τις δύσκολες στιγμές που περνάμε η παραπάνω διαδικασία – ενώ την εποχή της “ευμάρειας” ήταν τσιγκούνικη και καρμίρικη – τώρα πια είναι ενδεδειγμένη… Αλλάζουν οι καιροί.)