fbpx

Πενηντάρια στην Ελλάδα: Μια πονεμένη ιστορία

Προβλήματα παντού για τα 50άρια στην Ελλάδα. Τυχαίο; Καθόλου.

Παρατημένα και ξεχασμένα” από την πολιτεία είναι συστηματικά τα πενηντάρια σκούτερ και “μοτοποδήλατα” στην Ελλάδα, λες και αποτελούν απειλή, στερώντας σε μεγάλα τμήματα του πληθυσμού την οικονομικότερη μετακίνηση. Ας δούμε όμως τι έχει συμβεί. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Για δεύτερη χρονιά η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας των “50αριών”, διαδικτυακά, έδωσε τέλος σε μια αρχαιοπρεπή και ντροπιαστική διαδικασία για οποιοδήποτε ευρωπαϊκό κράτος.

Στο παρελθόν, έπρεπε να πας στο συγκεκριμένο αστυνομικό τμήμα που είχε καταχωρηθεί η πινακίδα και η άδειά σου, να πάρεις το έγγραφο που βεβαίωνε τα κυβικά και την ιδιοκτησία, να πας στην εφορία, να κοπεί παράβολο, να μπεις στη σειρά και να πληρώσεις, να επιστρέψεις στο αστυνομικό τμήμα, να βγεις έξω για να βγάλεις τις απαραίτητες φωτοτυπίες, να επιστρέψεις στο τμήμα να ελέγξει ο υπάλληλος όλα τα στοιχεία (καθώς και την εγκυρότητα της ασφάλισης του δίτροχου), να πληρώσει ο ιδιοκτήτης ένα παράβολο για το Μετοχικό Ταμείο Στρατού (!), και τέλος να συμπληρώσει επιτέλους και να σφραγίσει το βιβλιαράκι της άδειας κυκλοφορίας… λες και βρισκόμασταν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα.

Τα τελευταία χρόνια η διαδικασία απλουστεύθηκε και τα παράβολα πληρώνονταν ηλεκτρονικά, αλλά και πάλι έπρεπε να τα προσκομίσεις στο συγκεκριμένο αστυνομικό τμήμα που είχε καταχωρηθεί η πινακίδα κυκλοφορίας, κι ας είχες μετακομίσει “στην άκρη του κόσμου”. Τα δύο τελευταία χρόνια η πληρωμή έγινε όλη διαδικτυακή, σώζοντας χιλιάδες κόσμου, από άχρηστες και περιττές μετακινήσεις.


Βέβαια έχουμε κάποιες ενστάσεις για τη λειτουργικότητα της διαδικασίας, που συνεχίζει να είναι πολύπλοκη για όσους, μεγαλύτερης ηλικίας, ιδιοκτήτες πενηνταριών δεν έχουν μεγάλη σχέση με τέτοιου είδους ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Το γεγονός αυτό βοηθάει στη δημιουργία ενός “στρατού παρατρεχάμενων επαγγελματιών” των τυπικών διαδικασιών που αναλαμβάνουν δράση με αμοιβή, λόγω της πολυπλοκότητας του νέου βάσανου που λέγεται “ηλεκτρονική γραφειοκρατεία”, αφού συχνά είναι εξίσου σύνθετη και ακαταλαβίστικη όσο και η παλιά, καλή “αναλογική γραφειοκρατεία”: απλά την κάνεις από το σπίτι σου ή το κινητό… αρκεί να είσαι ικανός και “διαδικτυακά μορφωμένος”.

Όπως και να έχει, η κατηγορία των 50αριών και των αντίστοιχων ηλεκτρικών δίτροχων απέχει πολύ από την όποια “οργάνωση” των “άνω των 50cc” κατηγοριών δίτροχων, όπως για παράδειγμα στις στατιστικές των πωλήσεων (ποτέ δεν μάθαμε πόσα 50άρια πωλούνται στην Ελλάδα με ακρίβεια!), στην έκδοση πινακίδας – η οποία δεν παραχωρείται από το κράτος, αλλά ο ιδιοκτήτης υποχρεώνεται να “τυπώσει” τη δική του πινακίδα σε ιδιώτες επαγγελματίες! – την αδυναμία κατάθεσης της πινακίδας λόγω ακινησίας και διάφορα άλλα, αδιανόητων, παράλογων νόμων και τακτικών, τις οποίες για να αναλύσουμε θα χρειαστούμε πολλά άρθρα.

Τα πενηντάρια μπορούν να οδηγηθούν πλέον με άδεια οδήγησης Β (Αυτοκινήτου) αρκεί να τηρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Κατοχή της άδειας οδήγησης κατηγορίας Β πάνω από έξι (6) έτη, και
  • Συμπλήρωση της ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών

Παρεμπιπτόντως, σημειώστε ότι τα τέλη κυκλοφορίας των “μοτοποδηλάτων” μπορούν να πληρωθούν μέχρι τέλος Μαρτίου, όπως επίσης ότι είναι συγκριτικά πανάκριβα, στα 17 ευρώ τον χρόνο… άρα υποψιάζεται κανείς ότι ίσως υπάρχουν και διάφορα άλλα “Μετοχικά Ταμεία” ενσωματωμένα στην παραπάνω αμοιβή…

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X