fbpx

Κίνα: PCX για… κάμπινγκ

Δεν πρόκειται για καθυστερημένο Πρωταπριλιάτικο αστείο

Μια ιδιαίτερα πρωτότυπη και – το λιγότερο – απρόσμενη προσέγγιση στον χώρο των δικύκλων έρχεται από την Κίνα, με μια πατέντα που κατατέθηκε τον Ιούλιο του 2025 από μια μέχρι πρότινος άγνωστη εταιρία με έδρα την επαρχία Guangdong.

Πρόκειται για ένα δίτροχο που συνδυάζει τη λογική scooter με… camper van, δημιουργώντας κάτι τελείως διαφορετικό απ’ όσα έχουμε συνηθίσει.

Σύμφωνα με τα σκίτσα που περιλαμβάνονται στην αίτηση, το μοντέλο βασίζεται εμφανισιακά στο γνωστό Honda PCX 150 (ή 125 στην ευρωπαϊκή αγορά), με την προσθήκη μιας εντυπωσιακά μεγάλης καμπίνας στο πίσω μέρος.

Οι αναλογίες είναι ασυνήθιστες, καθώς η καμπίνα δείχνει τεράστια σε σχέση με το υπόλοιπο όχημα – εγείροντας ερωτηματικά για το πώς θα γίνεται η διαχείριση ενός τόσο μεγάλου βάρους τοποθετημένου τόσο πίσω, καθώς και ποιά θα μπορούσε να είναι η χρησιμότητά του.

Αν πρόκειται για “κουβαλητή”, δηλαδή για απλή μεταφορά φορτίων, τότε γιατί υπάρχουν παράθυρα στο πίσω μέρος;

Αν πρόκειται για “Camper Van”, όπως γράφεται σε κάποια site του εξωτερικού, τότε πώς ακριβώς χωράει εκεί μέσα ένας ενήλικας, έστω και “μικρού” μεγέθους;

Η χρήση του χώρου για τη μεταφορά ανθρώπων πάντως μοιάζει τουλάχιστον αμφιλεγόμενη, καθώς στην πατέντα δεν υπάρχει καμία αναφορά για ζώνες ασφαλείας ή άλλα μέτρα προστασίας.

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του συγκεκριμένου οχήματος, όμως, φαίνεται να είναι το βάρος του – και όχι άδικα.

Το ιδιότυπο αυτό PCX ενδέχεται να είναι υπερβολικά βαρύ τόσο στη στάση όσο και εν κινήσει, χωρίς να υπάρχει κάποια λεπτομέρεια για την ύπαρξη ενός συστήματος που θα το κρατάει σταθερό όταν είναι ακίνητο (αντίστοιχο με τα συστήματα που έχουν τα τρίτροχα σκούτερ, ή τα νέα συστήματα σταθεροποίησης που έχουμε δει να κάνουν την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια).

Επιπλέον, η αεροδυναμική του καθιστά το σύνολο ιδιαίτερα ευαίσθητο στους πλευρικούς ανέμους (και μας θυμίζει την ατάκα από το Joe Bar: Πώς να πάω στην Εθνική; Με όλα αυτά πάνω στο μηχανάκι έχω την αεροδυναμική… ντουλάπας).

 

Αν κρίνουμε από τη βάση του Honda PCX και τον τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα, δεν αναμένεται ισχύς μεγαλύτερη των 15 ίππων, κάτι που μεταφράζεται σε τελική ταχύτητα κάτω από τα 100 km/h – πιθανότατα θετικό, από πλευράς ασφάλειας, με δεδομένο το βάρος και το σύστημα πέδησης του οχήματος.

Η πατέντα αναφέρει και μια μελλοντική ηλεκτρική έκδοση (;), χωρίς όμως να παρέχει κανένα τεχνικό στοιχείο ή απόδοση.

Προς το παρόν παραμένει άγνωστο αν – και πότε – θα περάσει το συγκεκριμένο concept σε παραγωγή, όπως και το πού θα κυκλοφορήσει ή πόσο θα κοστίζει. Το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για μια ξεχωριστή ιδέα, που αν μη τι άλλο, τραβάει το βλέμμα και εγείρει την περιέργεια.

Αν και το βλέπουμε στα όρια του απίθανου ένα τέτοιο όχημα να πάρει έγκριση τύπου, καθώς από άποψη ασφαλείας φαίνεται χειρότερο από το να βάλεις ρόδες σε ντουλάπα και να την κυλήσεις σε κατηφόρα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X