H παράδοση… κακά κρατεί!
Όταν ένα όνομα σαν της θρυλικής BSA της βρετανικής εταιρίας που έγραψε μεγάλα κεφάλαια στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, κακοποιείται σε τέτοιο βαθμό και γίνεται προϊόν εκμετάλλευσης και μάλιστα αυτού του είδους, τότε σου σηκώνεται η τρίχα.
Το 2008 μια ινδική εταιρία παρουσίασε τα νέα της σκούτερ που είχαν δύο ιδιαιτερότητες. Η πρώτη ότι ήταν ηλεκτρικά και η δεύτερη ότι ονομάζονταν BSA Μοtors, χρησιμοποιώντας το όνομα της ιστορικής βρετανικής εταιρίας Birmingham Small Arms. Το παράρτημα δικύκλων της εταιρίας “Tube Investments” – του ομίλου εταιριών Murugappa Group, με έδρα το Chennai , που είχε ιδρυθεί το 1900 και εμπλεκόταν σε 28 διαφορετικούς τομείς – πέρασε με μια κίνηση και στα σκούτερ. Η εταιρία Moυρουγκάπα δραστηριοποιείται σε πλήθος βιομηχανικών τομέων και προϊόντων όπως: εξαρτήματα αυτοκινήτου, ζάχαρη, λιπάσματα, σπόρους, κατασκευές κτιρίων, βιολογικά προϊόντα, φάρμακα και βιομηχανικά είδη, αλλά και συνεργαζόμενη με μεγάλες πολυεθνικές. Η εταιρία είχε στην ιδιοκτησία της και τα ονόματα των BSA – για κατασκευή ποδηλάτων και μόνο – αλλά και της παλιάς γερμανικής Hercules. Η Murugappa απασχολεί σήμερα 32.000 εργαζόμενους και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών σκούτερ (κατασκευάζονται 100 την ημέρα από το εργοστάσιό της) πηγαίνουν καλά, όπως αποκαλύπτουν και οι πωλήσεις.
To 2009 όταν κυκλοφόρησαν τα τρία ηλεκτρικά σκούτερ σαν BSA Motors, αμέσως έπεσαν μηνύσεις από θιγόμενα μέρη που έχουν το όνομα της BSA, όπως ισχυρίζονται και η υπόθεση τρέχει ακόμα στα τοπικά δικαστήρια. Δεν είναι λίγοι αυτοί που θέλουν να χάσει η Murugappa και η αλήθεια είναι ότι αν χειρίζεται το όνομα της BSA με αυτό τον τρόπο, τότε δεν θα βρει πολλούς φίλους να την υποστηρίζουν.
Τα μοντέλα που παράγει η BSA Motors είναι το Smile για ηλικίες 13 μέχρι 18 με κινητήρα 250W και τελική 25 χ.α.ω που δεν απαιτεί δίπλωμα οδήγησης και τιμή 28.600 ρουπίες. Το Diva προορίζεται για το ασθενές φύλο για ηλικίες 16 με 20 και αυτό με τα ίδια χαρακτηριστικά του Smile και τιμή 30.800 ρουπίες, ενώ το Street Rider είναι το σπορ ηλεκτρικό σκούτερ με ίδιο κινητήρα με τα προηγούμενα και τιμή 31.600 ρουπίες. Δηλαδή 480 ευρώ κοστίζει το ακριβότερο…
H βρετανική εταιρία είχε κατασκευάσει στη δεκαετία του ’50 σκούτερ με μέτρια επιτυχία (πατήστε εδώ για να διαβάσετε την ιστορία).