Αισιόδοξα μηνύματα… για τους “άλλους”
Λίγο πριν την έναρξη του Σαλονιού Δικύκλου της Κολωνίας (από 3 μέχρι 7 Οκτωβρίου) η ομοσπονδία Ευρωπαίων κατασκευαστών μοτοσυκλετών η ACEM (Association of European Motorcycle Manufacturers) ανακοίνωσε τις πρόσφατες τάσεις στην Ευρωπαϊκή αγορά δύο τροχών.
Σύμφωνα με την ACEM, “στις χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση όπως η Ελλάδα, η Ιταλία και η Ισπανία, η ανάκαμψη των πωλήσεων μοτοσυκλετών και σκούτερ σε επίπεδα ‘προ κρίσης΄ θα αργήσει. Οι βόρειες χώρες από την άλλη δείχνουν μεγαλύτερη αντίσταση, ενώ μερικές έχουν δείξει μάλιστα αύξηση στις πωλήσεις τους, όπως η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία, η Αυστρία και η Ελβετία. Η επιστροφή των ανωτέρω αγορών σε πωλήσεις αντίστοιχες με αυτές πριν από την κρίση θα έρθει νωρίτερα”.
Από τον Σεπτέμβριο του 2011, μέχρι τον Αύγουστο του 2012 η Ευρωπαϊκή αγορά, μετά από καταμέτρηση 22 χωρών έχει σημειώσει 1.456.070 πωλήσεις δίτροχων, μια πτώση της τάξης του 10%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στην κατηγορία “μέχρι 50cc” (αυτά που κατ’ ευφημισμό ονομάζουμε “μοτοποδήλατα”…) η πτώση φτάνει το 13%, αλλά παραμένει πάνω από το ψυχολογικό όριο των 500.000 μονάδων, με 502.000 πωλήσεις. Η Γαλλία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά των 50αριών στην Ευρώπη, ακολουθούμενη από την Ολλανδία, την Πολωνία, την Ιταλία και τη Γερμανία.
Η κατηγορία των “άνω των 50cc” έχει σημειώσει πτώση του 9%, με 873.360 πωλήσεις. Αλλά η Γερμανία, η Μ. Βρετανία, η Αυστρία, η Ελβετία και Νορβηγία δείχνουν αύξηση πωλήσεων, με τη Γαλλία και τη Γερμανία να κατέχουν τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης ακολουθούμενες από την Ιταλία την Βρετανία, την Ισπανία και την Ελβετία. Η αγορά για τα τρίτροχα σκούτερ και τα τετράτροχα ATV, παρέμεινε σταθερή στις 71.400 μονάδες.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών σκούτερ και μοτοσυκλετών σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEM σημείωσαν μεν αύξηση κατά 60%, αλλά από την άλλη αντιπροσωπεύουν το 1% των συνολικών πωλήσεων της Ευρωπαϊκής αγοράς.