Βασιλείς και ακόλουθοι
Ποιες ήταν οι εταιρίες που κυριάρχησαν στην Ελληνική αγορά το 2012; Ποια ήταν η κορυφαία; Ποιες την “κυνήγησαν”, ποιες έδειξαν δυναμική και ποιες ακολουθούν;
Πρώτη σε πωλήσεις στην Ελληνική αγορά σκούτερ, τη χρονιά που μας πέρασε, ήταν η ταϊβανέζικη SYM που έφτασε τις 4.774 μονάδες με τη βοήθεια των ακόλουθων μοντέλων: SYMPHONY150, GTS300i F4, HD2 200, CITYCOM 300i, MAXSYM 400i, SYMPHONY 125, GTS 250i, COMBIZ 125, FIDDLE-II 150, FIDDLE-II 125, JET4 125, VS150, GTS SUPER 300, JOYRIDE 200, κ.α.
Πιο καλοπουλημένο μοντέλο για τη χρονιά που πέρασε ήταν λοιπόν το SYM Symphony SR 150, με το επίπεδο δάπεδο και τους 16άρηδες τροχούς.
Στο σύνολο των 18.400 σκούτερ που ταξινομήθηκαν συνολικά στην Ελλάδα το 2012, η SΥΜ κατέκτησε το 25,82%.
Δεύτερη με ελαφρώς μικρότερο ποσοστό 25,67% και 4.746 μονάδες τερμάτισε η Piaggio με κορυφαία μοντέλα τα: BEVERLY 350, BEVERLY 300, CARNABY CRUISER 300, LIBERTY 150, MP3 300 LT, TYPHOON 125, FLY 125 4T, FLY 100, X10 350.
Σημαντικότερο μοντέλο της Piaggio ήταν λοιπόν το νέο Beverly 350 και σε υποστηρικτικό ρόλο τα παλαιότερα Beverly 300 και το Carnaby 300
Στην τρίτη θέση συναντούμε την Honda με 2.744 μονάδες και ποσοστό 14,84% επί του συνόλου των πωλήσεων και κυριότερα μοντέλα τα: PCX 125, PCX 150, VISION 110, αλλά και τα SH300 και SH 150.
Βλέπουμε δηλαδή τρία “οικονομικά” μοντέλα της Honda να προηγούνται και τα δύο ακριβότερα να ακολουθούν.
Πίσω από την Honda τερμάτισε η KYMCO με 1.703 ταξινομήσεις και ποσοστό 9,21% επί των πωλήσεων στην Ελλάδα το 2012.
Για τη μεγάλη ταϊβανέζικη εταιρία σκούτερ τα πιο ευπώλητα μοντέλα πέρσι ήταν τα: AGILITY CITY 150 και 200, αλλά και το AGILITY CITY 125, για να ακολουθήσουν τα DOWNTOWN 300i, PEOPLE GTi 200, και XCITING R 300i, PEOPLE GTi 300.
Πέμπτη, τη χρονιά που μας πέρασε στις πωλήσεις σκούτερ, τερμάτισε η Aprilia με κορυφαία μοντέλα τα: SR MAX 300, SCARABEO 200, SPORTCITY 125, SCARABEO 300, SPORTCITY 300.
Η ιταλική θυγατρική της Piaggio ταξινόμησε 1.134 μονάδες και πέτυχε ποσοστό 6,13% επί όλων των σκούτερ που πουλήθηκαν πέρσι στην Ελλάδα.
Στην επόμενη θέση συναντούμε την Yamaha που πέτυχε 883 ταξινομήσεις και πρώτο σκούτερ σε πωλήσεις το XMAX 250R. Πιο πίσω συναντούμε τα XENTER 150 και TMAX 500, αλλά και 530.
Το ποσοστό της Yamaha επί των πωλήσεων του 2012 διαμορφώθηκε στο 4,78%.
Πίσω από την Yamaha ακολουθούν οι Vespa (372 μον. και 2,01%), η Peugeot (276 μον. και 1,49%), η Lifan (174 μον.), η Lingyu (168 μον.) και η Daytona (151 μον.), Derbi (143 μον.), Gilera (109 μον.).
Aπό τις εταιρίες που ακολουθούν, εκτός των Quadro, BMW, Nipponia, Suzuki και Daelim καταγράφεται “ένας στρατός” κινεζικών εταιριών όπως: Κenos, Xingyue, Qianjiang, Qjiang, Kaitong, Zhongheng, Lingtian, Loncin, Linhai, Hongzhou, Ηaojin, Zongshen, Jonway, Keeway, Xinling, Haizhimeng, Dihao, Haolon, Honling, Xingyu, Panyu, κ.α.
Πηγή: ΣΕΑΑ, Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων