Παρουσιάστηκε επίσημα στην EICMA 2025 το καινοτόμο 125άρι της Zontes
Γράφει ιστορία η Zontes παρουσιάζοντας σκούτερ μικρού κυβισμού με αλουμινένιο πλαίσιο. Ακόμα πιο δυνατή έφυγε από το σαλόνι του Μιλάνου όπου φρόντισε να πλουτίσει την γκάμα των 125αριών μοντέλων της με αξιόλογα 125άρια Mini GT
Δύο ήταν τα 125άρια της Zontes που παρουσιάστηκαν στην ΕΙCMA, τα ZT125T-X και ZT125T-V, που στηρίζονται πάνω την ίδια πλατφόρμα, αλλά έχουν διαφορετικό στυλ.
Το πολύ ενδιαφέρον και σημαντικό είναι πως η κοινή αυτή πλατφόρμα διαθέτει διπλό, κλειστό αλουμινένιο πλαίσιο!
Μάλιστα όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτογραφία, η ενίσχυση στην περιοχή του λαιμού είναι θηριώδης, πράγμα που θα αντικατοπτρίζεται στην οδική συμπεριφορά (βλ. ασφάλεια) του σκούτερ.
Τέτοια τεχνική λύση έχει πολλά-πολλά χρόνια να εμφανιστεί σε σκούτερ μικρού κυβισμού – είναι ένα θέμα που θα αναλύσουμε σε μελλοντικό άρθρο. Σήμερα παρουσιάζουμε το ZT125T-X.
Το ZT125T-X διαθέτει υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 125 cc, Euro 5+ προδιαγραφών, που αποδίδει 14,9 ίππους – κοντά στο όριο της κατηγορίας Α1 – στις 8.700 rpm και 13 Nm ροπής στις 6.500 rpm.
Με σπορτίβικο στυλ και compact διαστάσεις το ZT125T-X με “έντονο” προβολέα, διπλό αλλά με ενιαίο τζάμι, αιχμηρό ρύγχος και δυναμική όψη συνολικά.
Μπροστά υπάρχει συμβατικό πιρούνι και πίσω μονό αμορτισέρ με κεντρική τοποθέτηση, διπλή θύρα USB (Type A & Type C) για γρήγορη φόρτιση, και σύστημα TPMS παρακολούθησης πίεσης ελαστικών.
Με full LED φωτιστικά, και μικτό αναλογικό και ψηφιακό πίνακα οργάνων, το ΖΤ φοράει τροχούς μεσαίας διαμέτρου 14 ιντσών μπροστά και 13 πίσω, (ελαστικά διαστάσεων 110/70 και 130/70, αντίστοιχα) και έχει μικρό μεταξόνιο, αλλά και ψηλό τούνελ στο πάτωμα, έτσι όπως ορίζονται τα Mini GT σκούτερ σήμερα.
Υπάρχει δισκόφρενο σε κάθε τροχό και δικάναλο ABS για ασφαλέστερο φρενάρισμα, ενώ το βάρος δεν ξεπερνάει τα μόλις 112 κιλά.
Το ύψος σέλας είναι στα 765 mm και το μεταξόνιο στα “στάνταρ” 1.375 mm.
Είναι μεγάλο το ρεζερβουάρ που βρίσκεται στην περιοχή του τούνελ, ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, αφού φτάνει τα 11 λίτρα χωρητικότητας, πράγμα που σημαίνει πως και η αυτονομία θα είναι μεγάλη.
Την αυτονομία βοηθάει και η κατανάλωση που είναι χαμηλή, από έναν σύγχρονο κινητήρα μειωμένων τριβών, με το ψυγείο στον διαμήκη άξονα στη δεξιά άκρη του στροφάλου.
Περισσότερες πληροφορίες για το Zontes ZT125T-X, αλλά και το “αδελφάκι-κλώνο” ZT125T-V θα έχουμε σύντομα. Πρόκειται για μοντέλα που ενδιαφέρουν πολύ την ελληνική αγορά.





































