fbpx

YAMAHA ZUMA 125 2021: Περιπετειώθηκε!

Σκουτεράκι… τζιπάκι

Το νέο Yamaha Ζuma 125 αποκαλύφθηκε στις ΗΠΑ και είναι ό,τι πιο «Adventure» και σκληροτράχηλο έχει παρουσιάσει ο οίκος των τριών διαπασών από την Ιαπωνία στην κατηγορία των σκούτερ, ακολουθώντας τη δημοφιλή τάση των ημερών μας που θέλει CVT και χώμα… αγκαζέ!

Όπου Zuma, η αμερικανική έκδοση του γνωστού BW που είχαμε γνωρίσει σε παρελθόντα έτη και στη χώρα μας. Yamaha BW μπορεί να μην έχουμε πλέον στην Ευρώπη, αλλά στις ασιατικές αγορές η συγκεκριμένη σειρά μοντέλων είναι ακόμα ενεργή.

Πιο συγκεκριμένα, το BW κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της γιαπωνέζικης εταιρίας στην Ταϊβάν και θεωρείται premium ποιότητας σκούτερ.

Στα τέλη του 2020, λοιπόν, το νέο BW125 έκανε την εμφάνισή του για την αγορά της Ταϊβάν και τώρα, το μοντέλο λανσάρεται ως Yamaha Zuma στις HΠΑ.

Η Ευρώπη  μένει ακόμα απέξω, αν και ευελπιστούμε ότι αυτό θα αλλάξει σύντομα. Σε κάθε περίπτωση, το μοντέλο έχει ενδιαφέρον, μιας και είναι ένα σκληροτράχηλο σκούτερ με –φαινομενικά – κάποιες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, αποτελώντας την πρώτη ολοκληρωμένη πρόταση της Yamaha προς αυτή την κατεύθυνση.

Η Honda έχει ήδη καταθέσει την πρότασή της στη συγκεριμένη κατηγορία, με το ΑDV 150, το οποίο διατίθεται σε ασιατικές αγορές και την αμερικάνικη αγορά, και για το οποίο έχει εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον από τους Ευρωπαίους.

Ο ερχομός του Honda ADV 150 στην αγορά των ΗΠΑ ήταν που ώθησε τη Yamaha USA να πιέσει ώστε να εισαχθεί από την Ταϊβάν το Yamaha Zuma 125.

Ο κινητήρας του Yamaha Zuma 125 είναι ο γνωστός Blue Core 125 cc που τοποθετείται σε πληθώρα μοντέλων της Yamaha, όπως τα Tricity, NMAX και XMAX.

Στην προκειμένη περίπτωση δεν φέρει ACG γεννήτρια, αρά StartStop… «δεν», ωστόσο έχει το VVA σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, γεγονός που του προσδίδει αρκετούς πόντους στο τεχνολογικό πεδίο.

Στοιχεία απόδοσης η Yamaha δεν έχει αποκαλύψει ακόμα, αλλά με βάση τα δεδομένα από τις άλλες εφαρμογές του μοτέρ αυτού, μπορούμε με σιγουριά να μιλάμε για 12+ ίππους.

Η σχεδίαση του σκούτερ έγινε με κύριο μέλημα να εξυπηρετηθεί η αντοχή του σε σκληρή χρήση. Δεν είναι, λοιπόν, πλουμιστό και σικάτο, αλλά είναι σίγουρα ξεχωριστό, προβάλλοντας μια εμφάνιση «εργοταξίου» με ενισχύσεις και πολλά προστατευτικά πλαστικά.

Ναι, λίγο από Caterpilar μοιάζει να το έχει κληρονομήσει το Zuma, με ένα design που προτιμά τις γωνίες, το μπροστινό φτερό υπερυψωμένο, τα πλάγια της ποδιάς από άβαφο, ανθεκτικό πλαστικό με ενισχύσεις/νεύρα.

Οι δίδυμοι στρογγυλοί προβολείς στη μάσκα
τραβάνε τα βλέμματα και όπως αναφέρει η Yamaha μπορούν να ρυθμιστούν πολύ εύκολα σε ό,τι αφορά το ύψος της δέσμης τους.

Oι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες για δύσκολες καταστάσεις, με διαδρομές στα 80 mm, ενώ τα ελαστικά διαστάσεων 120/70-12 και 130/70-12, έχουν έντονη χάραξη με τακούνια, προσφέροντας πρόσθετη πρόσφυση εκτός δρόμου.

Δυστυχώς ένα σημαντικό στοιχείο, αυτό της απόστασης από το έδαφος, δεν το έχει αποκαλύψει η Yamaha, η σέλα πάντως βρίσκεται στα πολύ φιλικά 784 mm ύψους.

Κάτω από αυτήν βρίσκεται αποθηκευτικός χώρος ικανός να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος.

Σαν χώρος για στήριξη εξοπλισμού ή ελαφριάς τσάντας μπορεί να θεωρηθεί και η πρωτότυπη “ποδιά” που βρίσκεται πάνω από τους δυο προβολείς του σκούτερ

Τα φρένα, αποτελούνται από δίσκους, έναν κυματιστό μπροστινό 245mm με διπίστονη δαγκάνα και έναν όχι-κυματιστό πίσω διαμέτρου 230 mm.

Ο εξοπλισμός είναι λιτός, συμπλέοντας με την σπαρτιάτικη φύση του μοντέλου και περιλαμβάνει LCD οθόνη και θύρα φόρτισης USB.

Η LCD οθόνη ακολουθεί μάλιστα τη συνολική heavy duty σχεδίαση και μοιάζει με Casio G-Shock!

Το Zuma 125 είναι διαθέσιμο σε δύο χρώματα στην αμερικάνικη αγορά, μπλε και μαύρο, με τιμή 3.700 δολαρίων, δηλαδή, βάσει της τρέχουσας ισοτιμίας (05/2021), 3.040 ευρώ.

Η Ευρώπη ακούει; Ένα, δύο, ένα δύο… Zuma;;

X