fbpx

YAMAHA NMAX 155 2021: To μεγάλο, “πλήρες” ΝΜΑΧ

Πλήρες τεχνολογίας – με νέα εικόνα

Δύο είναι τα μέλη της οικογένειας των Yamaha ΝΜΑΧ, με το μεγαλύτερο να είναι αυτό με τον κινητήρα των 155 κυβικών, το οποίο στοιχίζει 200 ευρώ παραπάνω από την έκδοση 125 (3.490 ευρώ) και αποδίδει 15 ίππους.

Το Yamaha ΝΜΑΧ 155 εμφανίστηκε το 2021 – όπως και ο μικρός αδελφός των 125 κυβικών με πιο αλλαγμένες, πιο ήπιες σχεδιαστικές γραμμές, ενώ διατηρήθηκε η γνωστή μορφή της σειράς, κάνοντάς τα άμεσα αναγνωρίσιμα.

Έχοντας μια ιστορία έξι ετών, από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκαν πρώτη φορά στην αγορά, με τη Yamaha να τα ενσωματώνει στην ενότητα δίτροχων Urban Mobility (Αστική Μετακίνηση),  τα NMAX έχουν διαγράψει μια πολύ καλή εμπορική πορεία, όντας τα best seller σκούτερ της γιαπωνέζικης φίρμας!

Η ανανέωση του Yamaha ΝΜΑΧ 155 και η συμμόρφωση στις προδιαγραφές Euro 5 συνοδεύεται από την τεχνολογία Blue Core της εταιρίας και επικεντρώνεται στο τρίπτυχο «βελτίωση της καύσης/μείωση των απωλειών της ισχύος/ αποδοτική ψύξη».

To στοιχείο όμως που ξεχωρίζει τον κινητήρα αυτόν σε σχέση με τους άλλους της κατηγορίας, είναι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVA στις βαλβίδες εισαγωγής.

To τμήμα του μονού στην προκειμένη περίπτωση εκκεντροφόρου που οδηγεί τις βαλβίδες εισαγωγής, φέρει δύο – διαφορετικού σχήματος – λοβούς, έναν βελτιστοποιημένο για τον χρονισμό στις χαμηλές στροφές λειτουργίας του μοτέρ και έναν που ταιριάζει περισσότερο στις υψηλές στροφές.

Στο VVA σύστημα υπάρχει δυνατότητα εμπλοκής και απεμπλοκής των ζύγωθρων (κοκοράκια) που αντιστοιχούν στους αντίστοιχους λοβούς και έτσι επιτυγχάνεται η μετάβαση από το ένα προφίλ χρονισμού στο άλλο.

Ο κινητήρας έχει ισχύ 15,1 ίππων (11,1kW) που αποδίδονται στις 8.000 rpm, με τη μέγιστη ροπή να είναι 1,4 kgm στις 6.500 rpm. Πέρα από το σύστημα VVA, ο κινητήρας είναι και Start & Stop, ενώ διαθέτει και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης traction control.

Πρόκειται δηλαδή για έναν κινητήρα που διαθέτει όλη τη δυνατή τεχνολογία που μπορεί να συναντήσει κανείς πάνω σε σκούτερ!

Η κατανάλωση που ανακοινώνει η Yamaha είναι στα 2,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και η αυτονομία ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα, αφού η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ ανέβηκε στα 7,1 λίτρα.

Η αύξηση αυτή έγινε δυνατή χάρη στην επανασχεδίαση του πλαισίου, με το ρεζερβουάρ να συνεχίζει να καταλαμβάνει το χώρο στο «τούνελ» της ποδιάς, ώστε να επιτυγχάνεται συγκέντρωση του βάρους χαμηλά.

Το νέο πλαίσιο, σε συνδυασμό με την αναθεώρηση στη σχεδίαση του σκούτερ με λιγότερες αιχμές (πιο “στρογγυλεμένο”) στο κουστούμι του, με νέο φωτιστικό σώμα μπροστά με δυο LED προβολείς, έχει βελτιώσει την άνεση του αναβάτη, χαρίζοντας καλύτερη εργονομικά θέση οδήγησης.

Επίσης ο αναβάτης έχει πιο αποτελεσματική προστασία από τον αέρα και δέχεται χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Το ύψος της σέλας παραμένει στα αρκετά χαμηλά 765 mm, με το βάρος να φτάνει τα 131 κιλά.

Οι τροχοί είναι πιστοί στις 13 ίντσες όπως και πριν, με ελαστικά διαστάσεων 110/70-13 και 130/70-13 να εφαρμόζονται αντιστοίχως μπροστά και πίσω.


Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν μονοί δίσκοι, που ελέγχονται από δικάναλο ABS, ενώ ένα σύστημα Traction Control ολοκληρώνει την άρτια εικόνα στο επίπεδο του εξοπλισμού.

Μπροστά συναντάμε ένα πιρούνι διαδρομής 100 χιλιοστών και πίσω δύο αμορτισέρ, που δίνουν διαδρομή τροχού 84 χιλιοστών.

Αλλά και σε ό,τι αφορά στο… hi-tec το NMAX αξιολογείται υψηλά, αφού πέρα από το σύστημα Smart Key, έχει και δυνατότητες διασυνδεσιμότητας, μαζί με μια νέα ψηφιακή οθόνη LCD σαν πίνακα οργάνων.

Οι ιδιοκτήτες των NMAX 155 μπορούν να κάνουν λήψη της δωρεάν εφαρμογής MyRide της Yamaha στο smartphone τους και να συνδέσουν τη συσκευή τους μέσω Bluetooth. Μόλις συνδεθεί, η εφαρμογή MyRide παρέχει στον αναβάτη πλήρη πρόσβαση σε κάθε είδους τεχνικές και λειτουργικές πληροφορίες, όπως είναι η κατάσταση της μπαταρίας, η στάθμη λαδιού, η κατανάλωση καυσίμου και πολλά άλλα.

Παρέχει επίσης τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης στάθμευσης, η οποία επιτρέπει στον αναβάτη να βρει το παρκαρισμένο NMAX του χρησιμοποιώντας την τελευταία τοποθεσία που είχε καταγραφεί στο τηλέφωνο.

Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής MyRide, κάθε οδηγός NMAX έχει πρόσβαση και στη λειτουργία Ride & Record, που καταγράφει τη γωνία κλίσης, την επιτάχυνση, την ταχύτητα, την απόσταση και πολλά ακόμα δεδομένα από τις διαδρομές με το scooter.

Στη συνέχεια, αν κάποιος θέλει, μπορεί να μοιραστεί τα δεδομένα της εφαρμογής MyRide με χρήστες από όλο τον κόσμο και να δει αντίστοιχα τις δικές τους κοινοποιήσεις δεδομένων.

Πέραν όλων αυτών, στη νέα οθόνη προβάλλονται επίσης εικονίδια που ενημερώνουν τον αναβάτη για εισερχόμενες κλήσεις, e–mail και γραπτά μηνύματα, καθώς και για τη στάθμη της μπαταρίας του κινητού του.

Το νέο Yamaha NMAX 155 κοστίζει 3.490 ευρώ και διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς: Μπλε, Κόκκινο και Γκρι

Περισσότερες πληροφορίες: www.yamaha-motor.eu/gr