fbpx

YAMAHA Aerox/NVX 155 2021: Τέρμα Σπορ!

Το Sport NMAX για την Ασία

Τα σκούτερ Yamaha Aerox τα γνωρίσαμε στην Eυρώπη σε εκδόσεις 50 και 100 cc, ως προτάσεις sport ύφους για επίδοξους νέους αναβάτες. Με δυναμικές γραμμές, έντονα χρώματα και φαντεζί γραφικά, η σειρά αυτή των μοντέλων συνεχίζεται στην Ευρώπη με ένα τετράχρονο μοντέλο στα 50 cc, αλλά στην ΝΑ Ασία τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθότι εκεί τα Aerox είναι τα “R1 των σκούτερ”.

Για την τεράστια σε μέγεθος αγορά της Ινδονησίας, λοιπόν, με πολλά εκατομμύρια πωλήσεις το χρόνο, εκεί όπου οι δύο τροχοί εξακολουθούν να αποτελούν μαγνήτη για τους νέους, οι οποίοι νέοι είναι φυσικά ενθουσιώδεις και θέλουν εντυπωσιακή εμφάνιση.

H Υamaha προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις, σκέφτηκε το εξής απλό: να πάρει επί της ουσίας ένα NMAX και να του προσαρμόσει ένα νέο κοστούμι, καθότι το σκούτερ όπως το γνωρίζουμε στην Ευρώπη, μάλλον θα ήταν εμφανισιακά συντηρητικό για το συγκεκριμένο target group.

Έτσι και έγινε, με το Aerox 155 να αποτελεί από το 2017, μοντέλο της γκάμας της Yamaha για την Iνδονησία και άλλες αγορές της ΝΑ Ασίας, όπως αυτή της Μαλαισίας, όπου το μοντέλο ονομάζεται NVX 155.

Για το 2021, το Aerox / NVX ανανεώνεται αποκτώντας πρόσθετο εξοπλισμό και… gadget. Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, αυτή έχει αλλάξει στα σημεία, τόσο ώστε να καθίσταται σαφής η ανανέωση και οπτικά, παραμένοντας σε κάθε περίπτωση στα γνωστά δυναμικά και επιθετικά πλαίσια που μας είχαν συνηθίσει οι προηγούμενες εκδόσεις.

Ο κινητήρας παρέμεινε ο ίδιος και δεν υπάρχει κανένας λόγος να αλλάξει, αφού αποτελεί ένα από τα πιο τεχνολογικά προηγμένα μηχανικά σύνολα της κατηγορίας.

Πρόκειται για το γνωστό σε εμάς μοτέρ από το NMAΧ, Blue Core με τέσσερις βαλβίδες, VVA σύστημα μεταβλητού χρονισμού στο ζεύγος των βαλβίδων εισαγωγής και – νέο για το 2021 – σύστημα StartStop. Η απόδοση είναι 15,4 ίπποι στις 8.000 rpm και 1,4 kgm ροπής στις 6.500 rpm, με το βάρος του σκούτερ να ανέρχεται στα 125 κιλά.

O εξοπλισμός των Aerox / NVX 155 είναι πλούσιος και περιλαμβάνει LED φώτα μπροστά και πίσω, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, keyless λειτουργία του κεντρικού διακόπτη, καθώς και σύστημα διασυνδεσιμότητας το οποίο ονομάζεται YConnect.

Μέσω της σχετικής εφαρμογής, ένα smartphone μπορεί να συνδεθεί με το σκούτερ, προσφέροντας πληροφορίες στον αναβάτη σχετικά με την κατάσταση της μπαταρίας και τη στάθμη του λαδιού, τη θέση parking (μέσω geotagging), την κατανάλωση καυσίμου, αλλά και τα διανυθέντα χιλιόμετρα καθώς και την οικονομία στον οδήγηση, με τα δύο τελευταία στοιχεία να μπορούν να αναρτηθούν στο διαδίκτυο και να συγκριθούν με αυτά άλλων αναβατών!

Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 25 λίτρων, ενώ σε ό,τι αφορά στα περιφερειακά τα πράγματα είναι μάλλον συμβατικά. Απλό τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο μονά αμορτισέρ πίσω, ζάντες 14 ιντσών, μονό δισκόφρενο με δαγκάνα μονού εμβόλου και ταμπούρο πίσω.

Συγκριτικά, το ευρωπαϊκό NMAX 155 έχει ζάντες 13 ιντσών και δισκόφρενα και στους δύο τροχούς, ενώ το ABS είναι φυσικά standard, κάτι που δεν ισχύει για τα Aerox / NVX 155, που διατίθενται σε εκδόσεις με και χωρίς ABS.

Παράλληλα με το “συμβατικό” Aerox, κυκλοφορεί στην Ινδονησία και μια πολύ όμορφη έκδοση MotoGP (με μερικά αισθητικά καλούδια εξτρά) στα χρώματα της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας.

X