VESPA 946: ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΙΛΑΝΟ

Βella Vespa

Eίναι γνωστό ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες (είναι σχεδόν σίγουρο, εκτός απροόπτου) να δούμε τη Vespa 946, στα μέσα Νοεμβρίου στο Σαλόνι του Μιλάνο, έτοιμη να μπει στην παραγωγή, για να διατεθεί μέσα στο 2013 στο ευρύ κοινό.

Ήταν μεγάλη η εντύπωση που είχε προκαλέσει στα τέλη του προηγούμενου χρόνου αυτή η καινοτόμος αισθητικά Vespa, που είχε παρουσιαστεί σαν πρωτότυπο μοντέλο με τον κωδικό “46”, αποτίοντας φόρο τιμής στην πρώτη Βέσπα που εμφανίστηκε στον κόσμο και αναφερόμενη στη χρονιά που έγινε αυτό. Πολύ σύντομα το όνομα άλλαξε, και έγινε 946, λόγω του ότι – όχι μόνο στην Ιταλία, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο το “46” συνδέεται με τον Valentino Rossi – παρά με μια κλασσικής εμφάνισης Vespa, αν και δεν νομίζουμε ότι ο Ιταλός πολυπρωταθλητής ασχολήθηκε προσωπικά με το θέμα.

Η Vespa Νοve-Quarantasei δέχθηκε τόσα πολλά κολακευτικά σχόλια, από κόσμο, ιθύνοντες, εμπόρους, κ.λπ., που έκανε τη διοίκηση του Group Piaggio να σκεφτεί πολύ σοβαρά το πέρασμά του μοντέλου στην παραγωγή, με κινητήρα τον τελευταίας “κοπής” 3βάλβιδο 125άρη ή 150άρη, για το 2013.

“Αισθητική πρόκληση” βάφτισαν την πρωτότυπη Vespa, που βάσιζε τις γραμμές του πάνω στο αντίστοιχο πρωτότυπο της Piaggio που ονομάστηκε MP6 το 1945, λίγο αργότερα μετονομάστηκε σε V98 και ήταν το πρώτο μοντέλο που βγήκε από τις γραμμές παραγωγής της Pontedera το 1946.

Η μεταφορά του πρωτότυπου 946 στην παραγωγή επιβεβαιώθηκε από τους ανθρώπους της Piaggio στην επίσημη παρουσίαση της νέας Vespa LX/S 3V, που είχαμε παραστεί στη Ρώμη, με κινητήρα τον ίδιο νέο, αερόψυκτο κινητήρα που αποδίδει 11,6 ίππους στην έκδοση 125 και 13 στην έκδοση των 150 κυβικών. Κύριο χαρακτηριστικό αυτών των δύο κινητήρων είναι ότι πετυχαίνουν χαμηλή κατανάλωση και μειωμένους ατμοσφαιρικούς ρύπους.

Υπάρχουν κάποιες υπερβολικές φήμες για κατασκευή της Vespa 946 εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο και τιμή κοντά στις 14.000 ευρώ, αλλά ελπίζουμε να μείνουν στη σφαίρα της φαντασίας κάποιων, αφού το σκούτερ σε αυτή την περίπτωση θα απευθυνόταν σε πολύ λίγους εκλεκτούς/τυχερούς.

Για να κρατηθεί χαμηλά η τιμή της η 946 θα να είναι φτιαγμένη από πρεσαριστή λαμαρίνα – όπως και οι Vespa που ξέρουμε – και για διαφοροποίηση θα φοράει κάποια τμήματα (π.χ πλαϊνά καπάκια, μπροστινό φτερό, καπάκια τιμονιού, κ.λπ.) κατασκευασμένα από αλουμίνιο.

Επίσης ελάχιστα αλλαγμένη ευχόμαστε να βγει στην παραγωγή η 946, αφού το πρωτότυπο εκτός από μονόσελο, την παντελή έλλειψη αποθηκευτικών χώρων (ντουλαπάκι, χώρο κάτω από τη σέλα) , δεν είχε μελέτη για τα φλας, που είναι ένας εμφανής συμβιβασμός που περιορίζει τη φαντασία του σχεδιαστή Marco Lambri – που είναι ο υπεύθυνος του αντίστοιχου τμήματος της Piaggio.