SYM GTS 300i F4 ABS, START &STOP, 2014: ΚΑΙΝΟΤΟΜΕI

Σβήνει κι ανάβει

 Η SYM καινοτομεί και προλαβαίνει τον ανταγωνισμό, με το GTS 300i F4 να γίνεται το πρώτο maxi scooter μεσαίου κυβισμού στον κόσμο που υιοθετεί το σύστημα “Start&Stop” στον κινητήρα του. ΚΕΙΜΕΝΟ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΤΟΥ ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΙΛΑΝΟ

Η SYM γίνεται η πρώτη εταιρία σκούτερ (και δίτροχων) μετά την Honda, που εφαρμόζει το σύστημα που σβήνει τον κινητήρα όταν ακινητοποιείται το σκούτερ και τον εκκινεί μόλις ανοίξει το γκάζι.

Η ταϊβανέζικη εταιρία το ονομάζει “Start&Stop”, ενώ η Honda “Idle Stop” και έχουν διαφορετικό τρόπο λειτουργίας – αφού η πρώτη διδάξασα Honda έχει πατεντάρει ένα απλό σύστημα επανεκκίνησης κινητήρα – αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Με τα συστήματα start and stop δίνεται τέλος στις ανούσιες ώρες λειτουργίας που περνάει ένας κινητήρας καθώς δουλεύει στο ρελαντί, κι έτσι: μολύνει την ατμόσφαιρα, καίει χωρίς λόγο βενζίνη, ανεβάζει χωρίς λόγο τον κινητήρα, τον οποίο τελικά φθείρει στο πέρασμα του χρόνου. Μέχρι στιγμής είναι τρία τα μοντέλα σκούτερ της Honda που φορούν idle stop: PCX, SH και τα SH Mode τελευταία. Η SYM ανακοινώνει ότι με το Start&Stop η οικονομία του καυσίμου φτάνει στο 7,6%.

Το Start & Stop της SYM χρησιμοποιεί δεδομένα θερμοκρασίας κινητήρα, τάσης της μπαταρίας και το κατά πόσον κινείται το σκούτερ για να σβήσει τον κινητήρα, τον οποίο ξεκινά και πάλι, μόλις θελήσει ο αναβάτης, τη στιγμή δηλαδή που θα ανοίξει το γκάζι. Τα πρώτα μοντέλα της SYM είναι τα GTS 125i/250i/300i που θα χρησιμοποιήσουν το Start&Stop, με το τελευταίο να μας αφορά περισσότερο αφού είναι από τα best seller σκούτερ της ελληνικής αγοράς.

Το 300i F4 που παρουσιάστηκε στα μέσα του 2012, φόρεσε αργότερα ABS και έγινε από τα πιο δημοφιλή maxi scooter και στη χώρα μας, προσφέροντας ένα σύνολο επιδόσεων και άνεσης για δύο επιβαίνοντες σε συμφέρουσα τιμή, πράγμα που σημαίνει ότι η τελευταία βελτίωση/προσθήκη Start&Stop το ενισχύει σαν μοντέλο ακόμα περισσότερο. Η τεχνολογική καινοτομία και η διαφορετικότητα από τον ανταγωνισμό, του δίνουν έναν ακόμα πόντο στη μάχη της αγοράς.

Συναντήσαμε το SYM GTS 300i F4 ABS Start&Stop στο σαλόνι της EICMA στο Μιλάνο, βαμμένο γκρι ματ και σχεδόν δυσκολευτήκαμε να το ανακαλύψουμε, αφού η διαφορά του από το απλό GTS ήταν ένα απλό, σεμνό αυτοκόλλητο στο φέρινγκ. 

Πίσω από τον προβολέα... διακρίνεται το αυτοκόλλητο που κάνει τη διαφορά: Start & Stop

Πίσω από τον προβολέα… διακρίνεται το αυτοκόλλητο που κάνει τη διαφορά: Start & Stop

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

  • Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, 278cc
  • Ιπποδύναμη: 29,0 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ
  • Κατανάλωση: 38.1km/l (με 50kph), σύμφωνα με τον κατασκευαστή
  • Φρένα: μπροστά δίσκος 260mm+CBS/ABS και πίσω δίσκος 240mm+CBS /ABS
  • Ελαστικά: 120/70 -14 μπροστά, 140/60 -13 πίσω
  • Ύψος σέλας: 760mm
  • Βάρος: 192 κιλά (κενό)
  • Ρεζερβουάρ: 12 lt