fbpx

SWM SC250X: Adventure, δικύλινδρο σκούτερ που θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα

Ο τροχός 17″ μπροστά, ο δικύλινδρος κινητήρας ενταγμένος στο πλαίσιο και η τελική μετάδοση με αλυσίδα κάνουν το SWM SC250X να μοιάζει περισσότερο με μοτοσυκλέτα παρά με σκούτερ

Στην EICMA 2025 η SWM παρουσίασε ένα από τα πιο ασυνήθιστα και ενδιαφέροντα σκούτερ της χρονιάς, το SC250X Twin, ένα πρωτότυπο μοντέλο που επιχειρεί να γεφυρώσει τον κόσμο των adventure μοτοσυκλετών με εκείνον των μεσαίων σκούτερ. Είναι η πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία των σκούτερ που εμφανίζεται δικύλινδρος κινητήρας σε αυτόν τον κυβισμό!

Με τον δικύλινδρο κινητήρα του τοποθετημένο στο κέντρο του πλαισίου και όχι στον πίσω τροχό, το κινέζικο SWM SC250X Twin ήδη διαφοροποιείται ριζικά από τη συνήθη αρχιτεκτονική των σκούτερ, φέρνοντας μαζί του χαρακτηριστικά που μέχρι σήμερα συναντούσαμε σε μοτοσυκλέτες και στα Maxi σκούτερ.

Είναι το πρώτο δικύλινδρο σκούτερ στα 250 κυβικά, ή γενικότερα στους μικρότερους κυβισμούς; Όχι, είναι όμως το πιο πρόσφατο, μιας και δικύλινδρο (δίχρονο) 250άρι σκούτερ και μάλιστα σε διάταξη μπόξερ (!) είχε παρουσιαστεί από την βρετανική Velocette. Λεγόταν Viceroy 250 παρήχθη από το 1960 μέχρι το 1964, πουλώντας μόλις επτά εκατοντάδες κομμάτια. Διαβάστε το ιστορικό άρθρο του SCOOTERNET εδώ.

Η καρδιά του νέου μοντέλου είναι ένας οριζόντιας διάταξης δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 250cc, ο οποίος αποδίδει 27 ίππους.

Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT, ωστόσο η φιλοσοφία της τοποθέτησής του και ο τρόπος με τον οποίο μεταδίδει την ισχύ στο πίσω τροχό θυμίζουν περισσότερο μοτοσυκλέτα παρά σκούτερ, καθώς η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα και όχι ιμάντα.

Το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο με σαφή προσανατολισμό στις adventure επιρροές: μπροστά υπάρχει ανεστραμμένο πιρούνι μεγάλης διαδρομής, ενώ πίσω χρησιμοποιείται ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με κεντρικό αμορτισέρ και σύστημα μοχλισμού, λύση που δεν συναντάται σε σκούτερ αυτής της κατηγορίας.

Οι ακτινωτοί τροχοί 17 ιντσών εμπρός και 15 ιντσών πίσω είναι ακόμα ένα δείγμα ότι το SWM SC250X αποτελεί ένα υβρίδιο ανάμεσα σε σκούτερ και μοτοσυκλέτα, καθώς στα σκούτερ θα βρούμε συνήθως τροχούς μέχρι 16”.

Η SWM έχει εφοδιάσει το SC250X Twin με εξοπλισμό που φανερώνει πρόθεση για σοβαρή είσοδο στην κατηγορία.

Η TFT οθόνη, οι χούφτες, η ρυθμιζόμενη ζελατίνα και οι ενσωματωμένοι προβολείς είναι στοιχεία που συναντώνται συνήθως σε μεγαλύτερα μοντέλα, ενώ υπάρχει ακόμη και ενσωματωμένη κάμερα καταγραφής στο μπροστινό τμήμα.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος ικανός να φιλοξενήσει ένα full-face κράνος, κάτι που θεωρείται επίτευγμα αν ληφθεί υπόψη η περίπλοκη διάταξη του κινητήρα και της πίσω ανάρτησης.

Το ντεπόζιτο των 13 λίτρων υπόσχεται ικανοποιητική αυτονομία, επιτρέποντας μετακινήσεις πέρα από τα όρια της πόλης. Παρότι πρόκειται για σκούτερ, η γενική αίσθηση του SWM SC250X Twin παραπέμπει περισσότερο σε μικρή adventure μοτοσυκλέτα.

Η παρουσία του μοντέλου στην διεθνή έκθεση EICMA στο Μιλάνο δεν πέρασε απαρατήρητη, καθώς παρότι παρουσιάστηκε ως concept, δείχνει ήδη έτοιμο για παραγωγή, με φινίρισμα και λεπτομέρειες που θυμίζουν προπαραγωγικό δείγμα.

Αν τελικά η SWM αποφασίσει να το περάσει στη γραμμή παραγωγής, το SC250X Twin θα μπορούσε να αποτελέσει ένα νέο σημείο αναφοράς για την κατηγορία των μικρομεσαίων adventure σκούτερ, εισάγοντας μια τεχνολογία και μια φιλοσοφία που μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν σε αυτό το εύρος κυβικών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ