Έρχεται το νέο Burgman… όπου να ‘ναι
Αργεί από ότι φαίνεται η μέρα που ο κόσμος των σκούτερ θα δει τα νέα Suzuki Burgman, αλλά όχι ιδιαίτερα… Το πιο πιθανό – λένε οι πληροφορίες στον κόσμο των σκούτερ – ότι μέχρι το τέλος του 2012 θα έχουν παρουσιαστεί τα νέα Burgman σε 400 και 650 κυβικά (για να κυκλοφορήσουν το 2013). Η εμφάνισή τους πιθανά να αντιγράψει στοιχεία από το πρωτότυπο σκούτερ που είχε παρουσιαστεί στις ΗΠΑ στο παρελθόν ή από τα custom Suzuki Skywave 250, που κυκλοφορούν σε δεκάδες παραλλαγές στην ιαπωνική αγορά.
Η κυριότερη και πιο σοβαρή ανακοίνωση έχει έρθει μέχρι στιγμής από τον πρόεδρο της γαλλικής αντιπροσωπείας της Suzuki κ. Etterlé, ο οποίος σε συνέντευξη πέρσι τον Νοέμβριο, δήλωσε ότι “η ανανέωση των Burgman έχει αργήσει και πηγαίνει κάθε χρόνο πίσω, γιατί οι προσπάθειες επέκτασης των εταιριών και αύξησης των πωλήσεων εστιάζονται στην Ασιατική αγορά και όχι στην Ευρωπαϊκή!”. Αργότερα παραδέχθηκε ότι έχουν υπάρξει (και έχει δει και ο ίδιος) πολλά δοκιμαστικά πρωτότυπα-αντικαταστάτες των Burgman στην Ιαπωνία. “Μερικά” είπε μάλιστα, “ήταν τεχνικά ολοκληρωμένα και αυτό που μένει είναι να δούμε πότε θα τα παρουσιάσει η Suzuki”…
Μετά την συνέντευξη του κ. Francois Etterlé, άρχισαν οι διασταυρώσεις και οι προσπάθειες για επιβεβαίωση της πληροφορίας από δημοσιογράφους και τελικά είναι αρκετοί αυτοί που μιλούν για ανανέωση των Burgman για το 2013. Η γιαπωνέζικη εταιρία χάνει διαρκώς έδαφος και πωλήσεις στην Ευρώπη σε μια κατηγορία (τα σκούτερ) που διατηρεί την δυναμική της και ακόμα και όταν μειώνονται οι πωλήσεις, το ποσοστό είναι χαμηλότερο από τις άλλες κατηγορίες δικύκλων.
Δέκα ολόκληρα χρόνια μετά χωρίς ουσιαστικές διαφορές, τα Suzuki Burgman 650 και Burgman 400, θα ανανεωθούν και η ανανέωση αυτή δεν θα είναι “σε σημεία”, αλλά ολοκληρωτική. Η εμφάνιση θα κρατήσει τα βασικά στοιχεία που διαφοροποιούν και δίνουν ιδιαίτερη ταυτότητα στα δυο σκούτερ, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα υπάρχουν κοινά εξαρτήματα σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα.
Για το θέμα των κινητήρων πληροφορίες δεν υπάρχουν, αλλά το πιθανότερο είναι σε αυτό τον τομέα να έχουμε εξέλιξη των ήδη υπαρχόντων ή εκτός κι αν η Suzuki έχει όρεξη να επενδύσει – αν πεισθεί για το όφελος – μεγάλα ποσά για τη σχεδίαση και εξέλιξη νέων κινητήρων, ειδικά για την περίπτωση του 650.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πάντως αν η Suzuki ακολουθήσει τη δεύτερη επιλογή, ποιες θα είναι οι λύσεις που θα προτείνει όσον αφορά στον κινητήρα του 650, ειδικά στον στον τομέα της μετάδοσης και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Για την ιστορία στο πρόσφατο παρελθόν πάντως υπήρχαν φήμες ότι η Suzuki ετοίμαζε ακόμα και α Βurgman 900 των 90 ίππων, που θα υποσκέλιζε τα 850 κυβικά του Gilera GP 800, ξαναπαίρνοντας τα σκήπτρα του μεγαλύτερου σκούτερ στον κόσμο, όπως το 2002 που παρουσιάστηκε.
Εδώ βέβαια πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των GT Mega Scooter έχει ανεβάσει πλέον τον πήχη, όχι μόνο με την αναβάθμιση του Gilera GP 800, που έγινε Aprilia SRV 850, αλλά και με τα Honda Integra 700, Yamaha TMAX 530, με τα δυο νέα BMW των 650 κυβικών και το Kymco MyRoad 700i.