Για την ώρα το QJMotor Fort 250 διατίθεται μόνο στην Ινδονησία
Η QJMotor είναι μια εταιρία που η γκάμα της παγκοσμίως μετράει πάνω από 140 διαφορετικά μοντέλα, με την είσοδό της στην Ευρώπη να γίνεται σταδιακά.
Στη χώρα μας αυτή τη στιγμή έρχονται 30 από αυτά τα μοντέλα, με τον αριθμό να μεγαλώνει σιγά σιγά και να περιλαμβάνει μέχρι στιγμής 14 σκούτερ.
Το μεγαλύτερο από αυτά είναι το Fort 4.0, με τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 350cc που αποδίδει 33,2 ίππους στις 7.500 rpm και είναι το μόνο της οικογενείας Fort που εισάγεται στην Ελλάδα.
Όμως στις ασιατικές αγορές κυκλοφορεί το Fort 250, μια ενδιαφέρουσα πρόταση σε μια κατηγορία που στην Ελλάδα είναι ελαφρώς ξεχασμένη, κινούμενη στη σκιά των “200αριών” και “300αριών”.
Σχεδιαστικά, το QJMotor Fort 250 κρατάει το βασικό σχήμα που έχει και το μεγαλύτερο «αδερφάκι» του, διατηρώντας τις GT γραμμές, όμως οι γωνίες στα πλαστικά είναι λιγότερο επιθετικές, υιοθετώντας μια πιο κλασική προσέγγιση και μια πιο ρέουσα μορφή.
Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος στα 249,7cc (με διάμετρο κυλίνδρου στα 70mm και διαδρομή πιστονιού στα 64,9mm) και αποδίδει 23,1 ίππους στις 8.000 rpm και 24 Nm ροπής στις 6.500 rpm.
Το ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και διπλά αμορτισέρ στο πίσω μέρος, ενώ το φρενάρισμα αναλαμβάνουν ένας δίσκος 260mm εμπρός και ένας δίσκος 240mm πίσω, με δικάναλο ABS.
Οι τροχοί είναι μικρότεροι από αυτούς του Fort 4.0, καθώς εδώ οι αλουμινένιες ζάντες έχουν διάμετρο 13” εμπρός και πίσω (στο μεγαλύτερο μοντέλο είναι 15” και 14” αντίστοιχα), με ελαστικά 120/70 και 150/70.
Γενικά το QJMotor Fort 250 είναι αρκετά πιο μαζεμένο από το Fort 4.0, αποτελώντας ουσιαστικά ένα σκούτερ πόλης, το οποίο πρέπει να είναι ευέλικτο μέσα στην κίνηση.
Αυτό είναι κάτι που γίνεται εμφανές και από τις γενικότερες διαστάσεις του Fort 250, το οποίο φτάνει τα 805mm πλάτους και έχει ύψος σέλας στα 765mm.
Το μεταξόνιό του είναι λίγο μεγαλύτερο, στα 1.513mm, κάτι που μας προϊδεάζει για ένα σταθερό σκούτερ χωρίς ταλαντώσεις ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Το βάρος του φτάνει τα 188 κιλά με γεμάτο το ντεπόζιτο των 10 λίτρων.
Στον εξοπλισμό, πέραν του δικάναλου ABS, συναντάμε πλήρως LED φωτιστικά σώματα, Keyless σύστημα εκκίνησης και μια TFT οθόνη, η οποία έχει δυνατότητα συνδεσιμότητας με Smartphone μέσω bluetooth.
Σε σχέση με τα μοντέλα της QJMotor που έρχονται στην Ελλάδα, το Fort 250 δείχνει πιο “φτωχά” εξοπλισμένο, καθώς τα πιο άφθονα χαρακτηριστικά προορίζονται για τις ευρωπαϊκές αγορές.
Έτσι, μοιάζει δύσκολο να δούμε το QJMotor Fort 250 να φτάνει στην Ευρώπη, εκτός αν η QJMotor κυκλοφορήσει κάποια πιο “περιποιημένη” έκδοση για τη Γηραιά Ήπειρο.