fbpx

Nerva Exe II: Εξελιγμένη ηλεκτρική έκδοση του Exe

Με χώρο αποθύκευσης κάτω από τη σέλα, τελική στα 130 χλμ./ώρα και 3 Riding Modes

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να μην έχει ακόμα κυριαρχήσει στην Ελλάδα, όμως ειδικά στον τομέα της μικροκινητικότητας βλέπουμε κάθε χρόνο όλο και περισσότερα ηλεκτρικά σκούτερ στους δρόμους των πόλεων, καθώς και τα ίδια έχουν βελτιωθεί όσο προχωράει η τεχνολογία (μεγαλύτερες αυτονομίες, γρηγορότεροι χρόνοι φόρτισης), αλλά και ο ίδιος ο κόσμος έχει “συμφιλιωθεί” σε ένα μεγαλύτερο βαθμό με την όλη ιδέα της ηλεκτροκίνησης.  

Μια από τις εταιρίες που κινούνται και σε αυτόν τον τομέα (μαζί με τα μοντέλα της με θερμικούς κινητήρες) είναι και η Nerva, η οποία μόλις παρουσίασε το Exe II. 

Την Nerva την πρωτοείδαμε πριν από τρία χρόνια, όταν κυκλοφόρησε το Exe, ένα maxi-scooter με ηλεκτρική καρδιά και ξεκάθαρο προσανατολισμό στην καθημερινή μετακίνηση.  

Με κινητήρα 9 kW και δύο μπαταρίες LFP από την BYD συνολικής χωρητικότητας 5,76 kWh, το Exe ήταν μια ενδιαφέρουσα πρόταση που όμως δεν εντυπωσίασε στα χαρτιά – ήταν περισσότερο ένα «έξυπνο» εργαλείο, παρά κάτι που βλέποντάς το ενθουσιαζόσουν. Τώρα, με την δεύτερη έκδοση Exe II, η Nerva προσπαθεί ξεκάθαρα να ξεχωρίσει.  

Αρχικά, η σχεδίαση έχει ανανεωθεί πλήρως, με πιο καθαρές γραμμές, πιο επιθετική σιλουέτα και καλύτερη ποιότητα κατασκευής.  

Από μηχανολογικής άποψης, ο υγρόψυκτος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 11 kW και φτάνει στιγμιαία έως τα 19 kW —δηλαδή 26 ίππους.  

Η τελική ταχύτητα αγγίζει 130 χλμ./ώρα και πλέον μιλάμε για ένα σκούτερ απόλυτα ικανό να κινηθεί και στους αυτοκινητόδρομους, χωρίς να κινδυνεύει από τα υπόλοιπα, ταχύτερα κινούμενα, οχήματα.   

Το μεγάλο ατού όμως είναι η νέα μπαταρία. Και πάλι με την υπογραφή του Κινέζου κολοσσού της BYD, η Blade LFP έχει χωρητικότητα 7,83 kWh και αντοχή που ξεπερνά τους 6.000 κύκλους φόρτισης.  

Μέσω του φορτιστή 3,3 kW, το 0–80% έρχεται σε δύο ώρες και η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου δυόμιση ώρες, μέσω τυπικής πρίζας Type 2. 

Υπάρχουν τρία riding modes, όπως συνηθίζεται σε τέτοια scooter.  

Το Eco δίνει έως και 180 χιλιόμετρα αυτονομίας, το Normal φτάνει στα 140 km και το Sport, όπου ξεδιπλώνεται όλη η δύναμη των 19 kW, υπόσχεται γύρω στα 90 χιλιόμετρα (θυμίζουμε εδώ ότι αυτές οι αυτονομίες είναι μετρημένες σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως η κατανάλωση των θερμικών μοτέρ, και διαφέρουν ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του καθενός).  

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια TFT οθόνη 8,8”, πλούσια σε πληροφορίες, με ενσωματωμένη πλοήγηση, ενώ στο σύστημα εκκίνησης είναι Κeyless.  

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ακόμη δικάναλο ABS, Τraction Control, αναγεννητική πέδηση (όταν ο αναβάτης πατάει φρένο η μπαταρία φορτίζει), όπισθεν, θύρα φόρτισης USB και αποθηκευτικός χώρος για δύο κράνη (κάτι που πολύ πολύ σπάνια συναντάμε σε ηλεκτρικά σκούτερ. 

Η τιμή του Exe II στην ευρωπαϊκή αγορά φτάνει τα 7.990 ευρώ, χωρίς ακόμα όμως να έχει ανακοινωθεί κάτι περισσότερο για την χώρα μας.  

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X