fbpx

Morbidelli SC300, Δοκιμή: Φουριόζικη εισβολή

Ο κεραυνός της πόλης!

Κυβισμός: 278cc * Ιπποδύναμη: 25,5 ίπποι (18,76 kW) στις 8.250 rpm * Τελική ταχύτητα: 124 km/h (πραγματική)* Βάρος: 183 kg (γεμάτο) * Τιμή: 4.190 ευρώ (Ιούλιος 2025)

Μια ξεχωριστή πρόταση από την ιταλική εταιρία στην κατηγορία των maxi scooter 300αριών που ακούει στο όνομα Morbidelli SC300 και έχει διαστάσεις μικρότερου σκούτερ, θυμίζοντας περισσότερο mini GT! Συγχρόνως προτείνει κομψή εμφάνιση και μια τιμή… προκλητική αν μη τι άλλο. Πάμε να δούμε, όμως, τι υπαινίσσεται ο τίτλος  “κεραυνός της πόλης” της δοκιμής μας. Κείμενο: Γ.Α, Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Η εταιρία ξεκίνησε την καριέρα της σαν MBP, θυγατρική της γνωστής Keeway, ενώ στο δρόμο μετονομάστηκε σε Morbidelli, ένα όνομα ιστορικό για την Ιταλία, αλλά και για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας, το οποίο έχει κερδίσει τρεις φορές!

Με τη Morbidelli να χτίζει πολύ προσεκτικά μια γκάμα που φιλοδοξεί να καλύψει πλήθος σκουτεριστών, δεν θα μπορούσε να λείπει εκπρόσωπος στη δημοφιλή κατηγορία των 300 κυβικών, αφού όμως πρώτα είχε καλυφθεί η ακόμα πιο δημοφιλής κατηγορία των 125 κυβικών με δύο μοντέλα.

Τη νέα εταιρία την “είδαμε από κοντά” ήδη από την πρώτη μας επαφή με το SC125 LX, όπου είχαμε διαπιστώσει ότι γίνεται καλή και προσεκτική δουλειά σε όλους τους τομείς, ενώ το design είναι καθαρά ιταλικό και φυσικά κομψό.

Το ίδιο ισχύει και στο Morbidelli SC 300, που έχει σχεδιαστεί στη γειτονική χώρα, την “σκουτερο-μάνα” Ιταλία, με το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση να είναι το μέγεθός του, το οποίο είναι ιδιαίτερα compact. Mπορεί να μοιάζει με maxi scooter GT, αλλά περισσότερο προς τα midi GT κινείται.

Πολύ καλό είναι το φινίρισμα και η εφαρμογή των καλής ποιότητας πλαστικών, τη στιγμή που το σύνολο δείχνει πολυτελές, με τους μεγάλους προβολείς LED και τα DRL σώματα να δημιουργούν ένα σχήμα “Χ”, ενώ το οπίσθιο φωτιστικό σώμα σχηματίζει ένα “Α”.

Πολύ όμορφα είναι και ταενσωματωμένα στο φέρινγκ και την ουρά – φλας σχήματος μπούμερανγκ. Η αιχμηρή, μικρή σπορ, φιμέ ζελατίνα κάνει το σύνολο… πιο σπορ.

Το ευτραφές τούνελ από το πλάι είναι ψηλό, η σέλα μεγάλη στη θέση του αναβάτη για να λεπτύνει προς τα πίσω, όπως και η υπόλοιπη ουρά. “Εμπροσθοβαρές” είναι το μπροστινό τμήμα της ποδιάς και αιχμηρό το οπίσθιο, κάτι που φαίνεται όταν κοιτάς το σκούτερ από το πλάι.

Οι χυτές αλουμινένιες ζάντες με τις πολλές ακτίνες, δώδεκα τον αριθμό, δημιουργούν ένα αστεροειδές σχήμα, ενώ στα δεξιά του σκούτερ η εξάτμιση τελειώνει διαγώνια και σπορ, εικόνα που ενισχύεται από τα αμορτισέρ με τα ξεχωριστά ρεζερβουάρ.

Στον αποθηκευτικό χώρο που υπάρχει κάτω από την σέλα δεν καταφέραμε να χωρέσουμε ένα φουλφέις κράνος, αλλά χωράει ένα τύπου Jet και άλλα μικροαντικείμενα του αναβάτη, ή ψώνια του σούπερ μάρκετ.

Ανοίγει εύκολα μέσω ενός μπουτόν πίσω από τον κεντρικό διακόπτη, ενώ δίπλα από αυτόν βρίσκεται και το αντίστοιχο κουμπί που αποκαλύπτει την τάπα του ρεζερβουάρ για τον ανεφοδιασμό, που βρίσκεται πάνω στο τούνελ ανάμεσα από τα πόδια του αναβάτη.

Μια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών μας ενημερώνει για όλες τις σημαντικές ενδείξεις, με τον χειρισμό του να γίνεται από τους διακόπτες του αριστερού άκρου του τιμονιού, ενώ εδώ υπάρχει και μια έκπληξη, αφού τα γκριπ είναι θερμαινόμενα!

Η έγχρωμη οθόνη συνδέεται με το κινητό μέσω Bluetooth, ενώ έχει όμορφο interface που μπορεί να αλλάζει τη φωτεινότητά του, έχει μεγάλη ένδειξη της ταχύτητας και μπάρες για το στροφόμετρο.

Στο Δρόμο… Η ώρα της δοκιμής

Ανεβαίνοντας στο Morbidelli SC300 διαπιστώνεις δύο πράγματα. Πρώτον κάθεσαι ψηλά πάνω του, το τούνελ είναι αρκετά ογκώδες, ενώ το ψηλά τοποθετημένο τιμόνι είναι ιδιαίτερα πλατύ, προσφέροντας μεγάλους μοχλούς. Η εργονομία είναι καλά μελετημένη και επιτρέπει να υιοθετήσεις μια άνετη και χαλαρή στάση.

Το 300 προσφέρει δύο επιφάνειες μαρσπιέ για να τοποθετήσεις τα πόδια σου. Μία στο πάτωμα, ιδανική για την πόλη με τις συνεχείς στάσεις και εκκινήσεις, και μια άλλη ψηλότερα στην ποδιά, με τα πόδια πιο τεντωμένα για όταν ταξιδεύεις σε πιο ανοικτούς δρόμους και στο ταξίδι.

Η σέλα είναι μαλακή και καλοφτιαγμένη, με σωστό κάλυμμα για να μην γλιστράει και είναι δύο επιπέδων ώστε να παρέχει επιπλέον άνεση στον αναβάτη.

Oι ρυθμιζόμενες μανέτες των φρένων δίνουν αυτό το εργονομικό επιπλέον που θα μας βοηθήσει να βρίσκουμε την ιδανική ρύθμισή τους.

Για τον συνεπιβάτη, τα πράγματα είναι εξίσου θετικά, με την γωνία που δημιουργούν τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ να είναι ικανοποιητική, και το αφρώδες υλικό της σέλας να είναι εξίσου μαλακό με του αναβάτη, αλλά λιγότερο σε όγκο. Οι χειρολαβές στην ουρά προσφέρουν καλή στήριξη στις επιταχύνσεις/ επιβραδύνσεις του 300.

Το μεγάλο πλάτος του ψηλού τιμονιού είναι πολύ χρήσιμο στις αλλαγές κατεύθυνσης και λόγω του ότι κρατάει τα χέρια σε μια άνετη θέση,  δυσκολεύει, όμως, τη διήθηση μέσα στην κίνηση, ειδικά όταν φτάνει το ύψος των καθρεφτών των αυτοκινήτων.

Επίσης δίνει ακαριαίες αλλαγές κατεύθυνσης, κάτι που, σε συνδυασμό με τον μπροστινό τροχό των 13 ιντσών, κάνει το σκούτερ πολύ γρήγορο και “υπάκουο”. Αυτό το φαινόμενο σε υψηλότερες ταχύτητες θα χρειαστεί την προσοχή του αναβάτη, ο οποίος πρέπει να ασκεί προσεκτικά και προοδευτικά τη δύναμη πάνω στα άκρα του τιμονιού.

Ο κινητήρας του Morbidelli SC 300 είναι ο αξιόπιστος και αποδεδειγμένα καλός κινητήρας της Zongshen που κατασκευάζεται με άδεια της Piaggio στην Κίνα και αποτελεί την εξέλιξη της προηγούμενης γενιά κινητήρων που έχουμε δει επί σειρά ετών στα μπεστ σέλερ Piaggio Beverly 300, πριν γίνουν πρόσφατα, πρώτα hpe και έπειτα 310.

Ο κινητήρας είναι εξαιρετικός στις εκκινήσεις από στάση και απολαυστικά γρήγορος, με καλή απόκριση σε μεγάλο εύρος ταχυτήτων.

Παίρνει μπροστά εύκολα  – όχι μόνο με το πίσω, αλλά και με το μπροστινό φρένο πατημένο και παράγει έναν πολύ συμπαθητικό, μπάσο θόρυβο.

Καθώς το 300 φεύγει γρήγορα και σπορτίβικα από τα φανάρια, εμφανίζονται λίγοι κραδασμοί στις μεσαίες στροφές, ίσα-ίσα αντιληπτοί στη σέλα και στο τιμόνι.

Ο τετραβάλβιδος κινητήρας του 300 των 25,8 ίππων (στις 8.250 rpm) δεν δυσκολεύεται στο ανέβασμα των στροφών, στις 6.000 rpm περίπου δείχνει 100 km/h στο κοντέρ, έχει νεύρο και στα 70-90 km/h ενώ όταν τον πιέσεις ξεπερνάει στο κοντέρ τα 130 km/h, που είναι 124 km/h πραγματικά.

Στην περίπτωση τάσης σπιναρίσματος του πίσω τροχού σε δρόμο χωρίς πρόσφυση, επεμβαίνει το Traction Control μεν, παρεμβατικά δε, κόβοντας απότομα τη “φόρα” της ιπποδύναμης.

Η κατανάλωση του κινητήρα των 278 cc φτάνει τα 3,4 λίτρα στα 100 χλμ., μια καλή επίδοση που μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω από 330 χιλιόμετρα αυτονομίας, αφού το ντεπόζιτο χωράει 11,5 λίτρα.

Λόγω του μικρού του μεταξονίου των 1.400 mm και του βάρους των μόλις 156 κιλών (χωρίς υγρά), των γρήγορων γεωμετρικών του χαρακτηριστικών και των τροχών 13 ιντσών, το SC300 αποδεικνύεται πολύ ευέλικτο και γρήγορο στις αντιδράσεις του σε κάθε χρήση.

Τα λάστιχα μάρκας Timsun (διαστάσεων 110/70 μπροστά και 130/70 πίσω) κρατάνε καλά… στην καλή άσφαλτο, προειδοποιούν όταν πάνε να γλιστρήσουν στην κακή άσφαλτο και ζητούν αλλαγή όταν πατάνε στους βρεγμένους αθηναϊκούς δρόμους.

Οι αναρτήσεις, ένας τομέας στον οποίο πάσχουν τα περισσότερα σκούτερ της αγοράς,  ήταν η έκπληξη στο Morbidelli SC 300 , ιδιαίτερα η πίσω που λειτουργεί πολύ καλά (το πιρούνι είναι πιο σκληρό).

Πιρούνι και αμορτισέρ δεν είναι τυχαία, αλλά είναι φτιαγμένα από την Κayaba, το πιρούνι έχει διαδρομή 90 mm και φαίνεται γεροδεμένο, ενώ τα αμορτισέρ με ξεχωριστό μπουκαλάκι έχουν ρυθμιζόμενη προφόρτιση σε 7 θέσεις!

Και τα φρένα είναι επώνυμα, έρχονται από την J.Juan, θυγατρική εταιρία της Brembo. Οι δίσκοι είναι τύπου μαργαρίτα, διαμέτρου 240 mm μπροστά και 220 mm πίσω (έχουν και ρυθμιζόμενες μανέτες όπως είπαμε στην αρχή) και έχουν καλή απόδοση, ειδικά το μπροστινό που θέλει δύναμη στη μανέτα, ενώ το πίσω δεν έχει πολλή αίσθηση. Παράλληλα στο πίσω φρένο συναντήσαμε και ένα αρκετά παρεμβατικό ABS.

Στην κίνηση της πόλης το SC 300 αποδεικνύεται άριστο, αφού ελίσσεται με ταχύτητα και χάρη ανάμεσα στα αυτοκίνητα, όντας συμπαγές και γρήγορο.

Εκτός αυτής θα μπορεί να ταξιδεύει με 100 km/h με ένα ή δύο άτομα, με τον μόνο περιορισμό να έρχεται από την κοντή ζελατίνα του και τους στροβιλισμούς πάνω από αυτή την ταχύτητα.

Τελικά… Η ώρα των συμπερασμάτων

Σε μια κατηγορία 300αριών-350αριών όπου η προσφορά είναι άφθονη, η Morbidelli προσπάθησε να διαφοροποιήσει το σκούτερ της με έναν πρωτότυπο σχεδιασμό που αποπνέει τη δική του προσωπικότητα, τη στιγμή που συνολικά το σκούτερ αφήνει πολύ καλή εντύπωση στον παρατηρητή, όσον αφορά την εμφανή ποιότητά του.

Με επιδόσεις από φανάρι σε φανάρι που εντυπωσιάζουν, με καλές αναρτήσεις και άνεση για τους επιβαίνοντες, το Morbidelli SC300 θα καταφέρει να κερδίσει πόντους που θα το κάνουν γοητευτική αγορά. Κι αν αυτό δεν πετύχει απόλυτα, τότε σίγουρα θα το βοηθήσει η τιμή του.

Η τιμή, που είναι στα 4.190 ευρώ, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και χαμηλότερη ακόμα και ενός premium σκούτερ 150 κυβικών εκατοστών, τη στιγμή που ο εξοπλισμός του το κάνει να λάμπει ακόμα πιο δυνατά.

Περισσότερες πληροφορίες: www.morbidelli.com

Θετικά στοιχεία

  • Κινητήρας- Επιταχύνσεις
  • Τιμή
  • Εμφάνιση – Εξοπλισμός
  • Ευελιξία – Χρήση στην πόλη
  • Πίσω ανάρτηση

Χρειάζεται βελτίωση

  • Αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα
  • Λάστιχα στη βροχή
  • Παρεμβατικό TCS

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Μικρή διάθλαση κάνει η φιμέ ζελατίνα στα είδωλα, αλλά και πάλι είναι κοντή κι έτσι δεν εμποδίζει την ορατότητα , ιδίως μέσα στην πόλη
  • Πλευρικές βαλβίδες φορούν οι ζάντες, για εύκολο φούσκωμα των ελαστικών
  • Το κεντρικό σταντ ανεβάζει το σκούτερ σχετικά εύκολα
  • Χώρος κάτω από τη σέλα για κράνος συγκεκριμένων διαστάσεων
  • Υπάρχει και εξωτερική θήκη στην ποδιά και δίπλα της έχει θύρα USB, για φόρτιση κινητού
  • Πέρα από τα θερμαινόμενα γκριπάκια, που τοποθετούνται στα συν του εξοπλισμού, το 300 έχει και σύστημα TPS για τα λάστιχα
  • Οι διακόπτες στα άκρα του τιμονιού είναι – για την ευκολία του αναβάτη – φωτιζόμενοι
  • Μέτριοι οι καθρέφτες και η κόρνα, αλλά πολύ καλά τα φώτα με ωραία δέσμη
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:4.190 ευρώ (Ιούλιος 2025)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Moνοκύλινδρος, τετράχρονος, με 4 βαλβίδες, 278cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:25,5 ίπποι (18,76 kW) στις 8.250 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ λαδιού/αερίου
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 240mm/ Δισκόφρενο 220mm με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ιντσών/ 13 ιντσών (ελαστικά 110/70 μπροστά και 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.400 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:790 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:11,5 lt.
ΒΑΡΟΣ:156 kg (άδειο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: MOTOWAY Α.Ε., Γιαννιτσών 59, Θεσσαλονίκη, 2310-515557

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X