fbpx

HONDA GYRO CANOPY 50: To Gyro ζει και βασιλεύει!

Λατρεμένο επαγγελματικό τρίτροχο στην Ιαπωνία

Οι παλιότεροι θα θυμάστε φυσικά τα Honda Gyro, τα επαγγελματικά τρίτροχα σκούτερ μεταφορών με τη χαρακτηριστική άρθρωση που επέτρεπε κλίσεις στο μπροστινό τμήμα ενώ κινητήρας μετάδοση και πίσω τροχοί παρέμεναν σταθεροί. Στην Ιαπωνία, λοιπόν, τα Gyro υπάρχουν ακόμα και μάλιστα και σε “σκεπαστή” έκδοση, με το όνομα Canopy.

Στην Ελλάδα, όταν ακούμε Gyro και σκεπαστή έκδοση, ο νους μας πάει σε ψητοπωλείο με μερακλήδικες σπεσιαλιτέ.

Στην Ιαπωνία, που τρώνε έτσι και αλλιώς σούσι, αυτά τα δύο σημαίνουν άλλα πράγματα και συγκεκριμένα την έκδοση του Gyro με σκέπαστρο.

Ναι, ναι, με σκέπαστρο, καθότι Gyro έχουν υπάρξει πολλά, από “παιχνιδιάρικα” και αστικά, μέχρι επιμιξίες με σκούτερ, όπως το ιδιαίτερο Honda Stream 50, για το οποίο θα γράψουμε σε μελλοντικό μας άρθρο.

Εκδόσεις με σκέπαστρο έχουν υπάρξει δύο, το UP, με “καμπίνα”, και το Canopy, με μια ελαφρύτερου τύπου κατασκευή. Το Canopy είναι λοιπόν αυτό που συνεχίζει να παράγεται στην Ιαπωνία, όπως και το βασικό μοντέλο “X”, που είχαμε γνωρίσει στην Ελλάδα. Στην προκειμένη περίπτωση θα ασχοληθούμε με το πρώτο.

Το βασικό χαρακτηριστικό των Gyro δεν λείπει φυσικά από την έκδοση Canopy, του οποίου ο κινητήρας, η μετάδοση και το ζεύγος των πίσω τροχών, κλασικά παραμένουν σε οριζόντια θέση, όταν όλο το υπόλοιπο όχημα μπορεί να πάρει κλίσεις.

Ως “υπόλοιπο” όχημα, ορίζεται ο μπροστινός τροχός, το σκέπαστρο, ο αναβάτης (φυσικά!) καθώς και η πλατφόρμα στο πίσω μέρος που χρησιμεύει για την πρόσδεση και μεταφορά φορτίου.

Προφανώς, λοιπόν, το Gyro Canopy προορίζεται για μεταφορές, αλλά με το εξτρά της άνεσης για τον οδηγό του, αφού αυτός προστατεύεται από ένα μεγάλο παρμπρίζ και μια οροφή.

Yπάρχει υαλοκαθαριστήρας για το παρμπρίζ, χειρόφρενο για τις στάσεις και μια αναπαυτική θέση οδήγησης με πλάτη.

Η Honda τονίζει ότι το Gyro Canopy έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την οικονομία σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο σε ό,τι αφορά την κατανάλωση του κινητήρα.

Στην Ιαπωνία, τα συγκεκριμένα οχήματα εντάσσονται στο δυναμικό εταιριών ως στολίσκοι για ελαφρές μεταφορές και προφανώς τα αραιά διαστήματα service και η αντοχή αποτελούν βασικές προϋποθέσεις.

Ο κινητήρας του Gyro Canopy είναι ένας σύγχρονος και εξελιγμένος τετράχρονος, μονοκύλινδρος και υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες (!), μονό εκκεντροφόρο και χωρητικότητα 49 cc.

Αποδίδει 4,6 ίππους στις 7.500 rpm και 0,4 kgm ροπής στις 7.000, ενώ η ανακοινώσιμη κατανάλωση είναι 54,5 χιλιόμετρα ανά λίτρο βενζίνης.

Παρά το ασυνήθιστο της κατασκευής, η Honda έχει φροντίσει για εύκολη πρόσβαση σε ψυκτικό υγρό, δείκτη λαδιού και μπαταρία, ενώ υπάρχει και μανιβέλα για την εκκίνηση του κινητήρα.

Ο μπροστινός τροχός έχει διάμετρο 12 ιντσών και φέρει ελαστικό διαστάσεων 100/100-12 ενώ πίσω βρίσκονται δυο οκτώ ιντσών ζάντες με ελαστικά 130/70-8.

Η πέδηση του Gyro Canopy γίνεται δια μέσου δύο ταμπούρων 130 mm με το πίσω να φρενάρει και τους δύο τροχούς.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι υπάρχει σύστημα διαφορικού που επιτρέπει την ανεξάρτητη περιστροφή του ζεύγους των τροχών πίσω, όταν διαγράφονται καμπές.

H τιμή του Honda Gyro Canopy 50, το οποίο πωλείται αποκλειστικά και μόνο στην Ιαπωνία, φτάνει κοντά στις 4.500 ευρώ!

X