Με τον κινητήρα του Beverly 400 θέλει να ανταγωνιστεί το Honda ADV 350
Επιτέλους η Piaggio κάνει κίνηση στην κατηγορία των μεγάλου κυβισμού maxi scooter, μετά από χρόνια αδράνειας και παρουσιάζει ένα 400 κάτω από το σήμα της Aprilia, το οποίο μάλιστα θα ανήκει στην κατηγορία των Urban Adventure! Φωτογραφίες: Motorrad & Reisen
Η κατηγορία των Adventure σκούτερ αναπτύσσεται ταχύτατα, με όλο και περισσότερους κατασκευαστές να βγάζουν τις δικές τους προτάσεις σε μια κατηγορία που “δημιούργησε” η Honda τα τελευταία χρόνια, όταν παρουσίασε το X-ADV. Φωτογραφίες: Motorrad & Reisen
H Aprilia είναι ήδη παρούσα στις “μικρές” κατηγορίες των Adventure σκούτερ με τα SR GT στα 125cc και στα 200cc, όμως τώρα η ιταλική εταιρία φαίνεται να ετοιμάζει ένα νέο Adventure σκούτερ που θέλει να ανταγωνιστεί το ADV 350 της Honda.
Η μάσκα μπροστά θυμίζει έντονα την τελευταία γενιά των RSV4, με τους δύο λεπτούς και οριζόντιους LED προβολείς, καθώς και τα μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα – που εδώ υπηρετούν περισσότερο τον στυλιστικό παράγοντα παρά κάποιον παράγοντα απόδοσης.
Αν και, όπως είπαμε, ακόμα βρίσκεται σε αρχικά στάδια εξέλιξης και αρκετά μακριά από την παραγωγή, κάποιες λεπτομέρειες είναι ήδη εμφανείς.
Το συγκεκριμένο μοντέλο πιάστηκε από τον κατασκοπικό φακό στην επαρχία Veneto της Ιταλίας, βρίσκεται ακόμα στα αρχικά στάδια εξέλιξης και υποθέτουμε ότι θα ονομαστεί SR 400 GT.
Το πρωτότυπο αυτό βασίζεται μάλλον στο Piaggio Beverly 400, τουλάχιστον όσον αφορά τον κινητήρα του.
Είναι πολύ πιθανό η Aprilia (που ανήκει στον όμιλο Piaggio) να χρησιμοποιήσει – γιατί όχι; – τον μονοκύλινδρο, τετραβάλβιδο κινητήρα των 399cc, ο οποίος στο Beverly αποδίδει 35,8 ίππους στις 7.500 rpm και 37,7 Nm ροπής στις 5.700 rpm.
Παρατηρούμε ότι και η εξάτμιση στο πρωτότυπο έρχεται αυτούσια από το Beverly 400, όμως αυτό αναμένεται να αλλάξει στο μοντέλο παραγωγής.
Από την Piaggio έρχεται και το ψαλίδι, ενώ η Aprilia έχει ασχοληθεί περισσότερο (όπως ήταν αναμενόμενο) με τις αναρτήσεις.
Άλλωστε, πέρα από την εμφάνιση, ένας βασικός διαχωριστικός παράγοντας των Adventure σε σχέση με τα υπόλοιπα σκούτερ είναι οι αναρτήσεις τους και οι μεγάλες διαδρομές αυτών.
Έτσι, στο πρωτότυπο Aprilia SR 400 GT παρατηρούμε ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά και διπλά αμορτισέρ πίσω με ξεχωριστό δοχείο αερίου/λαδιού.
Αναμένεται οι διαδρομές τους να είναι μεγάλες (σίγουρα μεγαλύτερες από ότι στο SR 200 GT όπου έχουμε 120mm μπροστά και 102mm πίσω), ενώ περιμένουμε και στο σύστημα πέδησης να έχουμε ανανεώσεις και πιο “Premium” ιδιότητες.
Άλλα χαρακτηριστικά που μπορούμε να δούμε αφορούν την θέση οδήγησης, η οποία έχει έρθει πιο μπροστά και “πάνω” σε σχέση με ένα σκούτερ, το τιμόνι που βασίζεται σε καβαλέτα και την TFT οθόνη που αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, ενώ αναμένεται να έχει και συνδεσιμότητα με Smartphone.
Δεδομένου του σχετικά αρχικού σταδίου εξέλιξης στο οποίο φαίνεται να βρίσκεται, δεν περιμένουμε να δούμε το Aprilia SR 400 GT να παρουσιάζεται φέτος στην EICMA. Ίσως το δούμε μεν πρώτη φορά μέσα στο 2026, αλλά πιθανότατα στο δεύτερο μισό της επόμενης χρονιάς.
Φωτογραφίες: Motorrad & Reisen