AΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΝΕΑ HONDA SH 125i, 150i, 2013

Ολοκαίνουργια SH, για το 2013!

 Γνωρίζαμε ότι στα μέσα Σεπτεμβρίου θα γίνει στην Ιταλία η παρουσίαση των νέων Honda SH 125i και Honda SH 150i, όπως επίσης γνωρίζαμε ότι η Honda ετοιμαζόταν πυρετωδώς για την ανανέωση του πετυχημένου της scooter εδώ και καιρό. Αυτό που δεν γνωρίζαμε σίγουρα (βλ. επτασφράγιστο βιομηχανικό μυστικό) ήταν σε ποιους τομείς θα ανανέωνε τα “πανευρωπαϊκά σκούτερ” της. Θα προχωρούσε μόνο στον αισθητικό τομέα; Θα άλλαζε την εμφάνιση και θα έκανε μερικές περιφερειακές βελτιώσεις ή μήπως θα προχωρούσε στο μεγάλο βήμα και θα τα άλλαζε όλα; Τελικά μόλις χθες μάθαμε ότι έκανε το τελευταίο. Η Honda τα άλλαξε όλα. Κυρίες, κύριοι υποδεχθείτε τα ολοκαίνουργια Honda SH 125i και 150i του 2013. 

Όπως και να το κάνεις όταν θέλεις να έχεις ένα πετυχημένο προϊόν στην αγορά και ο ανταγωνισμός θεριεύει (βλ. καταμέτωπο επίθεση από το Yamaha Xenter 150 στην περίπτωση της Ελλάδας, αλλά και της Ευρώπης), τότε “που και πού” πρέπει να το βελτιώνεις, να το φρεσκάρεις, ακόμα και να το ξανασχεδιάζεις από την αρχή. Μπορεί λοιπόν τα μικρά SH του 2013 να αλλάζουνι εκ βάθρων, αλλά όταν βάλεις το ’12άρι με το ’13άρι δίπλα-δίπλα, μόνο οι γνώστες θα μπορούν να βρουν τις διαφορές, αφού οι βασικές γραμμές, τα καλά, γνωστά συστατικά της συνταγής έχουν επαναληφθεί και σε αυτή την περίπτωση.

Από αλλού το περιμέναμε, κι από αλλού μας ήρθε. Παρακολουθούσαμε την κίνηση της Honda Ιταλίας, αφού εκεί κατασκευάζονται τα SH 125, 150 και 300 (στο εργοστάσιο της Atessa). Παράλληλα ρίχναμε και μια ματιά στη Honda, ανά τον κόσμο. Και εκεί προέκυψε η είδηση. Τα νέα SH 125 και 150i εμφανίστηκαν “φαρδυά-πλατιά” στο site της εταιρίας στο Βιετνάμ!

Το Βιετνάμ δεν είναι μια τυχαία χώρα “μοτοσυκλετο-σκουτεριστικά”, αλλά μια εξαιρετικά γρήγορα αναπτυσσόμενη αγορά, που προχωράει δυναμικά και στον κατασκευαστικό τομέα και μια χώρα που διαθέτει εργοστάσια κατασκευής δικύκλων και σκούτερ της Honda. Αν τα SH θα κατασκευάζονται αποκλειστικά στο Βιετνάμ και προορίζονται για όλο τον κόσμο ή αν θα κατασκευάζονται και στην Ιταλία, είναι κάτι που θα μάθουμε σύντομα.

Σημειώστε εδώ πάντως ότι τώρα τελευταία ακούγονται κάποιες φήμες για τα εργοστάσια της Honda στην Atessa και την πιθανή μείωση της παραγωγής τους ή ακόμα και του λουκέτου, από ανεπιβεβαίωτες πηγές πάντοτε…

Μπορεί η εμφάνιση να παραμένει σε γενικές γραμμές συνεπής στη “φόρμα SH”, αλλά όλα έχουν αλλάξει τελικά. Το συνολικό σχέδιο μοιάζει να έχει μεγαλύτερη ροή από πριν. Το μπροστινό κομμάτι έχει αλλάξει εντελώς, με τα φωτιστικά σώματα (με την προσθήκη LED για λόγους εκμοντερνισμού) να έχουν αλλάξει διάταξη και σχήμα, τη στιγμή που ο προβολέας – με πιο έντονη καμπύλη στο ανώτερο τμήμα του – παραμένει στο τιμόνι, όπως και στο γνωστό μας SH 150i.

Το εμβληματικό πλέον των Honda “μπούμερανγκ” στο ρύγχος κάνει την εμφάνισή του και στην περίπτωση των  SH του 2013.


Το οπίσθιο τμήμα έχει χάσει τις καμπύλες του και έχει γίνει πιο “απόλυτο” και επιθετικό, ενώ έχουν αλλάξει και μικρότερες λεπτομέρειες πάνω στο scooter. Oι ζάντες για παράδειγμα παρέμειναν θεωρητικά 5μπρατσες, μόνο που τώρα τα μπράτσα είναι διπλά και τοποθετημένα υπό γωνία στη ζάντα, προσφέροντάς τους μια νέα δυναμική.

Η διάμετρος των τροχών παραμένει φυσικά στις 16 ίντσες (ελαστικά 100/80 x 16 μπροστά και 120/80 x 16 πίσω).


Όμως και ο κινητήρας δεν έμεινε ίδιος. Πρόκειται για τον καινούργιο κινητήρα της Honda με την τεχνολογία eSP (Enhanced Smart Power), που μειώνει την κατανάλωση κατά 25 τοις εκατό (λόγω μειωμένων μηχανικών τριβών) και διαθέτει παράλληλα σύστημα idle stop.

Ο κινητήρας δηλαδή που είδαμε για πρώτη φορά στα νέα, φετινής σοδειάς Honda PCX 125 και PCX 150, έχει “φορεθεί” και στα νέα SH 125i/150i. Ιdle stop, είναι το σύστημα μέσω του οποίου ο κινητήρας σβήνει μετά από 3 δευτερόλεπτα ακινησίας/στάσης στο φανάρι (ή οπουδήποτε αλλού…) και μόλις ανοίξει το γκάζι, παίρνει μπροστά άμεσα μόνος του και επιταχύνει κανονικότατα, σαν να μην έσβησε ποτέ.

Ο νέος κινητήρας του SH 125i/150i και ιδιαίτερα του SH 150i, το οποίο ενδιαφέρει περισσότερο την ελληνική αγορά, έχει 153 cc και αποδίδει 14.4 ίππους, στις 8.250 σ.α.λ. (χαμηλότερη απ’ ότι στο παλαιότερο μοντέλο). Η ροπή βρίσκεται στα 1,3 χιλιογραμμόμετρα, στις 6.500 σ.α.λ. Το 150 διατίθεται στο Βιετνάμ σε 5 χρωματισμούς (ασημί, κόκκινο, καφέ, μαύρο και άσπρο) και μένει να δούμε ποιοι από αυτούς θα φτάσουν στην Ευρώπη.


Τα SH του 2013 έχουν πλέον κεντρικό κλειδί με φραγή ασφαλείας, ενώ δίπλα του υπάρχει διακόπτης που ανοίγει τη σέλα με ένα απλό πάτημα (αλα PCX) και κάτω από τη σέλα ο αποθηκευτικός χώρος έχει μεγαλώσει, δείχνοντας να μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος φουλφέις. Αυτό είναι κάτι που θα ξέρουμε σύντομα μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου, αφού τότε θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του SH 125i αρχικά, από την Honda, στην Ιταλια.

Τα όργανα είναι νέας σχεδίασης – μοιάζουν πλέον με του SH 300 – με ένα μεγάλο κοντέρ να βρίσκεται στο κέντρο, μια οθόνη με γαλάζιο φωτισμό να αναλαμβάνει τις ψηφιακές ενδείξεις και την ένδειξη “Α” πλέον στις ενδεικτικές λυχνίες, για τη λειτουργία του idle stop.

To δάπεδο είναι επίπεδο φυσικά (σημαντικό στοιχείο στην επιτυχία των SH), ενώ υπάρχει και ντουλαπάκι στην ποδιά. Mε τη νέα σχεδίαση του οπίσθιου μέρους το ρεζερβουάρ κέρδισε μισό λίτρο χωρητικότητα παραπάνω από την προηγούμενη έκδοση (7.7 λίτρα συνολικά).

Το πιρούνι είναι συμβατικό και πίσω συναντάμε και πάλι δύο αμορτισέρ, ενώ το γνωστό και καταξιωμένο σύστημα CBS που συνδυάζει την πέδηση των δύο δίσκων με το πάτημα της αριστερής μανέτας είναι και πάλι παρόν. Το ύψος σέλας φτάνει τα 799 χλστ., το μεταξόνιο τα 1340 και το βάρος παρέμεινε στα 134 κιλά.