NEO MONTEΛΟ: ΥΑΜΑΗΑ ΧENTER 150, 2012

Τον Δεκέμβριο στην Ελλάδα!

Δεκαεξάρηδες τροχοί, 150άρης κινητήρας, μονό αμορτισέρ κεντρικά τοποθετημένο. Γεφυρωμένα φρένα και 15,5 ίπποι. Το Yamaha Xenter 150 σύντομα… στους δρόμους μας.

Με την παρουσίαση του scooter Χenter 150 η Yamaha μπαίνει στη δημοφιλή κατηγορία των σκούτερ πόλης 150 κυβικών με 16άρηδες τροχούς. Με το έξυπνο όνομα Xenter (από το “Χ”, των ΧΜax, XCity και το Center), έχοντας να αντιμετωπίσει κυρίως το Honda SH 150, αλλά και τα Piaggio Liberty 150, Suzuki Sixteen 150, τα Kymco και τα SYM καθώς και τα, αλλά και τις Vespa αυτού του κυβισμού. Δανειζόμενο την αισθητική γραμμή των δύο προβολέων των παραπάνω μοντέλων το Xenter είναι ένα κομψό scooter με μεγάλους τροχούς, που ταιριάζει απόλυτα στις αστικές συνθήκες μετακίνησης, διαθέτοντας “δημοφιλή” για τα σκούτερ, κυβισμό.

Ο κινητήρας είναι ολοκαίνουριος, υγρόψυκτος, τετράχρονος, με έναν κύλινδρο και 4βάλβιδη κεφαλή, με έναν εκκεντροφόρο. Η μετάδοση είναι… αυτόματη φυσικά, διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Στον κινητήρα του Yamaha Xenter έχουν ενσωματωθεί εξελιγμένες τεχνολογίες: πιστόνι ελαφρού κράματος αλουμινίου, κύλινδρος με κεραμική επίστρωση και αντικραδασμικός άξονας, ενώ το ψυγείο του βρίσκεται στο δεξί πλάι. H απόδοσή του φτάνει τους 15,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ και χαρακτηρίζεται σαν από τις κορυφαίες της κατηγορίας.

Ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί σταθερά σε διπλό σωληνωτό πλαίσιο, μοτοσυκλετιστικού τύπου. Αυτή η τεχνική συμβάλλει στη δημιουργία ενός πιο άκαμπτου συνόλου κινητήρα-πλαισίου, βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά.

Η διάταξη της πίσω ανάρτησης αποτελεί έκπληξη, αφού το αμορτισέρ είναι ένα, κεντρικά τοποθετημένο υπό κλίση και φιλοξενείται κάτω και σχεδόν ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, όπως έκαναν στη δεκαετία του ’70 και του ’80 οι μοτοσυκλέτες της Yamaha.

Το σύστημα oπίσθιας ανάρτησης ονομαζόταν στο παρελθόν cantilever, αλλά η Yamaha το καθιέρωσε ως monocross. Mε αυτό τον τρόπο οι μάζες συγκεντρώνονται προς το κέντρο του σκούτερ, ενώ το αμορτισέρ διαθέτει ελατήριο με δύο βαθμούς σκληρότητας, ώστε να απορροφά τόσο τις μικρές, όσο και τις μεγαλύτερες ανωμαλίες του δρόμου. Η διαδρομή τροχού φτάνει τα 92 χιλ.διαδρομής. Παράλληλα η τοποθέτησή του αμορτισέρ “μέσα” στο scooter συμβάλλει στην ιδιαίτερα “καθαρή” και όμορφη εμφάνιση του Xenter.

Το επίπεδο πάτωμα από πλευράς διαστάσεων είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του. Αυτό έχει επιτευχθεί και με τη μείωση των διαστάσεων του καινούργιου κινητήρα ο οποίος έχει μεταφέρει το ψυγείο του υγρού στο πλάι (αλα Honda PCX). Στην προσπάθεια για μείωση των διαστάσεων (βλ. πλάτους) επίσης, η εξάτμιση έχει οβάλ τελικό. Το νέο Yamaha Xenter 150 έχει ύψος σέλας στα 785 χιλ. και συνολικό βάρος στα 142 κιλά.

Οβάλ εξάτμιση και ψυγείο στα πλάγια

Καινοτομικό είναι και το ολοκαίνουριο ντουλαπάκι που είναι τοποθετημένο στο κέντρο του τιμονιού και ανοίγει μ’ένα απλό πάτημα. Στα φρένα του Xenter 150 βρίσκουμε ένα συνδυαζόμενο σύστημα πέδησης (UBS Unified Braking System) έναν μεγάλο μπροστινό δίσκο διαμέτρου 267 χιλ., ο οποίος συνεργάζεται με ένα ταμπούρο διαμέτρου 150 χιλ. Πατώντας το πίσω φρένο ενεργοποιείται εν μέρει και το μπροστινό.

Tα όργανα του Xenter περιλαμβάνουν μια καλοσχεδιασμένη και πρωτότυπη οθόνη LCD.

Για τον συνεπιβάτη υπάρχουν χειρολαβές στην ουρά και τα μαρσπιέ είναι αλουμινένια και αναδιπλούμενα . Κάτω από τη σέλα ο αποθηκευτικός χώρος μπορεί να φιλοξενήσει μικρά αντικείμενα ή μια αντικλεπτική κλειδαριά.

Το πίσω φανάρι χρησιμοποιεί τεχνολογία LED, παράγοντας πιο δυνατή δέσμη φωτός – με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής επίσης – σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς προβολείς.

Η ενσωματωμένη σχάρα επιτρέπει την εύκολη προσθήκη βαλίτσας (top-case) που θα χωρέσει άνετα κράνος και άλλα μικρά αντικείμενα

Σχεδιασμένα για να προσαρμόζονται σε όλα τα μοντέλα, τα Γνήσια Αξεσουάρ Yamaha ταιριάζουν απόλυτα με το scooter. Η ενσωματωμένη σχάρα αποσκευών διαθέτει χώρο για τοποθέτηση της έξτρα βαλίτσας των 39 λίτρων, χωρίς να προϋποθέτει τοποθέτηση βάσης. Η βαλίτσα ανοίγει με ένα ειδικό κλειδί ή εναλλακτικά με «one-key operation» το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να επιλεγεί να ανοίγει και με το κλειδί του κεντρικού διακόπτη. Επίσης είναι εύκολη η προσθήκη ψηλής ζελατίνας/ανεμοθώρακα, ενώ στα γνήσια αξεσουάρ Yamaha υπάρχει και χειμερινή κουβέρτα για τα πόδια.

Για το Yamaha Xenter 150 έχουν ήδη ετοιμαστεί ζελατίνα και μπαγκαζιέρα από τη Yamaha

Τα χρώματα του νέου Yamaha Xenter 150 είναι: λευκό, μαύρο και γκρι. Το Υamaha Xenter 150, σύμφωνα με τη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕΕ, επίσημη αποκλειστική διανομέα της Yamaha, έρχεται στην ελληνική αγορά τον Δεκέμβριο του 2011. Η τιμή του scooter δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη.

 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΤΟΥ ΝΕΟΥ YAMAHA XENTER 150

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:Δ/Α
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, 155 κ.εκ., με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:15,5 ίπποι, στις 7.500 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ. 100 χιλ./ Ένα αμορτισέρ, διαδρ. τροχ. 92 χιλ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο 267 χιλ./ Ταμπούρο 150 χιλ. συνδυαζόμενα φρένα
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών/ 16 ιντσών (ελαστικά 100/80 - 120/80)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.385 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:785 χιλ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:8,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:142 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕ, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 210 6293596