fbpx

ΜΟΝΤΕΛΑ 2012: PIAGGIO X10 500, 350, 125

Η ανανέωση της ναυαρχίδας της Piaggio

*Εντελώς νέα εμφάνιση * Τρεις διαφορετικοί κυβισμοί * Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη οπίσθια ανάρτηση στο 500 * Eπιλογή χαρτογράφησης στο 350 *ΑBS και ASR *Mεγάλες διαστάσεις, μεγάλο ρεζερβουάρ

Moντέρνες γραμμές που δεν αντιγράφουν κανένα, μεγάλες διαστάσεις και σέλα, πλούσιος εξοπλισμός. Το maxi scooter της Piaggio επιστρέφει, αφήνοντας τον κωδικό Χ9 για να περάσει στο 10, να γίνει Χ 10. Η ναυαρχίδα, η παντιέρα της ιταλικής εταιρίας στη μεγάλη κατηγορία απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν scooter με τουριστικές δυνατότητες, ενώ την ίδια στιγμή τους προσφέρει (παγκόσμια πρωτιά) πίσω ανάρτηση που ρυθμίζεται κατά βούληση από τον αναβάτη, ABS, σύστημα traction control (ASR) και χειρόφρενο. Στον πίνακα οργάνων υπάρχει on board computer και οθόνη LCD και λίγο πιο πάνω μια μεγάλη ζελατίνα για αυξημένη προστασία των επιβαινόντων από αέρα και βροχή.

Piaggio X10: Το νέο Maxi Scooter της Piaggio σε τρεις κυβισμούς (125, 350, 500)

Τρεις κινητήρες με 125, 350 και 500 κ.εκ. θα εφοδιάσουν το νέο Piaggio X10, προσφέροντας τις ανέσεις ενός μεγάλου σκούτερ σε καθημερινή βάση. Η κληρονομιά των Χ10 είναι βαριά, αφού ξεκινάει 20 χρόνια πριν, με μοντέλα σαν τα Hexagon, τα Χ8 και Χ9 και φτάνουν μέχρι τα XΕvo, καταγράφοντας στο δρόμο τους παραπάνω από 400 χιλιάδες πωλήσεις.

Δεν αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι πρόκειται για Piaggio, αν δεις το Χ10 από μπροστά

Η διαφορετικότητα στην εμφάνισή του Χ10 ξεκινάει από το γεγονός ότι με την πρώτη ματιά το νέο scooter μοιάζει να “δένει” με τον δρόμο, αφού είναι μακρύ και χαμηλό. Από το μπροστινό μέρος μέχρι την ουρά υπάρχει μια καμπύλη που τα συνδέει. Αν παρατηρήσετε τη σχεδιαστική γραμμή του θα αναγνωρίσετε μια “περισπωμένη” να διασχίζει το σκούτερ από μπροστά μέχρι πίσω. Αν έβλεπε κάποιος το Χ10 για πρώτη φορά, με τα λογότυπα να έχουν αφαιρεθεί, ίσως και να μην αναγνώριζε ότι πρόκειται για Piaggio. Η “εταιρική ταυτότητα” του νέου σκούτερ της Piaggio -την οποία συνήθως προσπαθούν να μεταφέρουν πάντοτε οι σχεδιαστές μεγάλων κατασκευαστών – έχει μετατοπιστεί κατά την άποψή μας.

Παρατηρήστε το "κύμα" που διατρέχει το πλάι του σκούτερ, από πίσω μέχρι μπροστά

Το μεγάλο, χαρακτηριστικό μπροστινό φωτιστικό σώμα – ενιαίο κατά κάποιο τρόπο – ενσωματώνει δύο πολυεδρικούς προβολείς και έναν στρογγυλό κεντρικό, αλλά φλας και LED, για καθημερινή χρήση, βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Το πίσω μέρος του Χ10 χαρακτηρίζεται από τον όγκο των πλαϊνών-οπίσθιων πλαστικών του, την μικρή υψομετρική διαφορά της σέλας αναβάτη-συνεπιβάτη (παραπλανά το μαξιλαράκι του αναβάτη), που βοηθά ιδιαίτερα τον δεύτερο να ανέβει στη σέλα. Η ομορφιά της ουράς έγκειται όχι μόνο στο διπλό, μεγάλο, στενό φωτιστικό σώμα, αλλά και στο φαρδύ ελαστικό 150/70 και τα LED που βρίσκονται πίσω από το διάφανο τζάμι.

Πλήθος ενδείξεων και ένα οn board computer στο κέντρο, με οθόνη LCD

Ο πίνακας οργάνων παρέχει πλήθος πληροφοριών αφού διαθέτει κομπιούτερ on board που υπολογίζει από τη στιγμιαία μέση κατανάλωση, τις μέσες ταχύτητες, αυτονομία, στάθμη βενζίνης, μέχρι και χρόνο ταξιδιού (υπολογιστής ταξιδιού), θερμοκρασία, θέση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης (στο 500) κ.λπ. Επίσης υπάρχουν 11 ενδεικτικές λυχνίες. Καινοτομία εδώ βρίσκουμε και στους διακόπτες του τιμονιού που διαθέτουν φωτισμό από πίσω, για τη νύχτα.
Στο δεξιό άκρο του τιμονιού του 350 βρίσκουμε το κουμπί επιλογής χαρτογράφησης του κινητήρα, που ρυθμίζεται σε δύο θέσεις.
Η διάθεση των μοντέλων στην αγορά θα αρχίσει τον Μάιο του 2012

Πλακέ ουρά και στενά φωτιστικά σώματα... cool

Μερικά από τα κύρια χαρακτηριστικά των νέων Piaggio Χ10 είναι:
– ABS και traction control ASR (με κουμπί επιλογής) στην έκδοση Executive (όπως στο Beverly 350)
– Συνδυαζόμενα φρένα στην έκδοση Elegance
– Χειρόφρενο με το άνοιγμα του πλάγιου σταντ
– On-board computer που ελέγχεται από διακόπτες στο τιμόνι, με οθόνη LCD
– Ενδείξεις ρύθμισης της οπίσθιας ανάρτησης (μόνο στο 500) και χαρτογράφησης του κινητήρα (μόνο στο 350)
– 3 Αποθηκευτικοί χώροι και υποδοχή 12 V και USB
– Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα χωράει 2 κράνη φουλφέις
– LED στον προβολέα και στο πίσω στόπ
– Ύψος σέλας 760 mm
– Ρυθμιζόμενη πλάτη για τον αναβάτη
– 15 ιντσών μπροστινός τροχός, 13 ιντσών πίσω
– Δύο δίσκοι διαμέτρου 280 mm μπροστά
– Ρεζερβουάρ 15 λίτρων
– Δύο αμορτισέρ για το 125 και το 350
– Ένα αμορτισέρ για το 500, με ηλεκτρονικό  έλεγχο της προφόρτισης του ελατηρίου, από το τιμόνι

Χαμηλό, πλατύ και super Italian design

Οι τρεις κινητήρες των Χ 10
Piaggio Χ10 125: τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος 4βάλβιδος κινητήρας Leader με ψεκασμό και απόδοση 15 ίππων
Piaggio Χ10 350: φοράει τον κινητήρα του Beverly, με 33.3 ίππους και 2 επιλογές χαρτογράφησης ανάφλεξης/ψεκασμού sport ή economy
Piaggio X10 500: ίδιος κινητήρας με αυτόν που χρησιμοποιούν τα Mp3, Βeverly 500, με ιπποδύναμη 40 ίππων

X