SYM GTS 300i F4, 2012: Αποστολή στο Τελ Αβιβ

Νέο αστέρι στα 300άρια

Δεν χρειάστηκαν ούτε καν δύο ώρες από τη στιγμή που απογειώθηκε το αεροπλάνο της Ολυμπιακής για να δούμε μια χώρα που ποτέ άλλοτε δεν έχει φιλοξενήσει πανευρωπαϊκή παρουσίαση σκούτερ. Τα χρώματα του Ισραήλ μοιάζουν πολύ με τα ελληνικά, σε τέτοιο βαθμό που αρχικά νομίζεις ότι το αεροπλάνο έκανε μια μεγάλη βόλτα και σε γύρισε πίσω. Αποστολή στο Ισραήλ λοιπόν, για την πρώτη δοκιμή του ολοκαίνουργιου SYM GTS 300i F4. Mια δοκιμή ενός ενδιαφέροντος σκούτερ, σε μια ενδιαφέρουσα χώρα. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: R. Topelberg, T. Feder, G. Kavalerchik, R. Grozovik

Οι τρεις χρωματισμοί του GTS 300, με φόντο τους ουρανοξύστες του Τελ Αβίβ

Μετά από μια μικρή διαδρομή από το υπερσύγχρονο αεροδρόμιο μέχρι το παραλιακό πολυώροφο ξενοδοχείο, μέσα σε μια λεωφόρο “άφθονων” λωρίδων φτάνουμε στο ξενοδοχείο, όπου ο ισραηλινός αντιπρόσωπος της SYM – Metro Motor, που πουλάει στη χώρα τα περισσότερα σκούτερ από οποιονδήποτε άλλον – έχει ετοιμάσει σε συνεργασία με τους Ταϊβανέζους την παρουσίαση του νέου 300αριού σκούτερ, για λογαριασμό των ευρωπαίων δημοσιογράφων πάνω σε ένα όμορφο κομμάτι της παραλίας του κοσμικού Τελ Αβίβ. Βλέποντας για πρώτη φορά την πόλη, δεν ξέρω γιατί, αλλά συνειδητοποίησα πως είχα δημιουργήσει μια εικόνα για το Τελ Αβίβ πολύ διαφορετική από την πραγματικότητα. Μπορεί το Τελ Αβίβ να έχει ιδρυθεί στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, αλλά τελικά αυτό που βλέπεις θυμίζει, όχι απλά μια υπερ-μοντέρνα πόλη, αλλά μια αμερικάνικη υπερ-μοντέρνα πόλη, σε πολλά της σημεία. Κάτι λογικό βέβαια αν σκεφτείς πόσο μεγάλη είναι η σύνδεση των ΗΠΑ με το Ισραήλ.


Το ίδιο βράδυ τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου σκούτερ της SYM γίνονται κάτω από έναν υποβλητικό μοβ απογευματινό ουρανό, υπό τους ήχους τυμπάνων και χορευτικών. Δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε με τους άλλους δημοσιογράφους – όταν ξεσκεπάζονται τα GTS F4, αποκαλύπτοντας τη νέα τους εμφάνιση – ότι οι ευρωπαίοι σχεδιαστές που ανέλαβαν να “εκσυγχρονίσουν” την εικόνα του γνωστού και καλοπουλημένου στην Ελλάδα 300αριού της SYM, έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά.

Δεν έχει μείνει τίποτε ίδιο σε σχέση με το παλαιότερο μοντέλο που αντικαθίσταται στα 300 κ.εκ. To σύνολο έχει κομψότερη και στενότερη φιγούρα, σε σύγκριση με το παχουλούτσικο παλιό GTS. Οι δύο προβολείς μπροστά είναι ρομβοειδείς, πιο αιχμηροί και συγκλίνουν χαμηλά, κατηφορίζοντας προς το μυτερό ρύγχος, που κάνει το 300άρι να δείχνει πολύ δυναμικότερο, από ότι στο παρελθόν.

Στο παλαιότερο GTS, υπάρχουν περισσότερες καμπύλες, αντί για γωνίες. Μέσα στα φωτιστικά σώματα των προβολέων υπάρχει σειρά LED και λίγο πιο κάτω ενσωματωμένα στο σχεδιασμό του “φέρινγκ” συναντάμε τα φώτα πορείας που αρχικά νομίσαμε ότι φιλοξενούν τα φλας, που όμως βρίσκονται πάνω στους καθρέφτες.

Την επόμενη μέρα ένας λαμπρός ήλιος και ένα δροσιστικό αεράκι μας συνοδεύει στο κέντρο κωπηλασίας Daniel, πάνω στο ποτάμι Γιαρκόν, και όπου πραγματοποιείται η παρουσίαση και παραλαμβάνουμε τα δεκάδες GTS, για μια σύντομη δοκιμή στους αυτοκινητοδρόμους μιας πόλης γεμάτης κτίρια αρχιτεκτονικής Μπάουχαουζ: τετράγωνα και λειτουργικά.
Ο νέος, βελτιωμένος 4βάλβιδος κινητήρας έχει καλό “τράβηγμα” (όπως λέγαν οι παλιοί) στις χαμηλές στροφές, τη στιγμή που η καλοσχεδιασμένη μετάδοση αποδίδει με προοδευτικότητα. Η λειτουργία του κινητήρα των 278 κυβικών (πάλι δεν πιάσαμε τα 300…) είναι πολύ καλή και όχι μόνο σε έναν, αλλά σε πλήθος σημαντικών τομέων. Οι κραδασμοί είναι λίγοι, οι μηχανικοί θόρυβοι το ίδιο, ο ήχος που εκπέμπει η εξάτμιση χαμηλός. Η επιτάχυνσή του κινητήρα από στάση αρχικά είναι ήπια, με την απόκριση από τα 35-40 χ.α.ω και πάνω να γίνεται πιο άμεση και “ψυχωμένη”.

Υπάρχουν δύο τρόποι για να αποδίδει μια μετάδοση, ξεκινώντας από στάση: ο ένας άμεσα, γρήγορα και απότομα, (“κοντή μετάδοση”) δίνοντας μπόλικη επιτάχυνση, που όμως σύντομα μετατρέπεται σε αργό ανέβασμα στροφών και χιλιομέτρων, μέχρι να επιτευχθεί – καθυστερημένα – η τελική. Ο δεύτερος τρόπος είναι να ξεκινάει με προοδευτική εμπλοκή του φυγοκεντρικού από στάση, το σκούτερ δεν τινάζεται μπροστά άμεσα, αλλά φτάνει πρώτα την ταχύτητα “πλήρους εμπλοκής” του φυγοκεντρικού (στα 25 με 40 χ.α.ω) και μετά εμφανίζει αμεσότερη απόκριση και ρεπρίζ (“μακριά μετάδοση”). Αυτό ισχύει και στην περίπτωση του νεου GTS.


Εκτός από τον ενδυναμωμένο νέο κινητήρα, το ίδιο έχει συμβεί και στο σωληνωτό πλαίσιο του GTS που έχει ενισχυθεί και έχει σηκώσει ψηλότερα τη διπλή ραχοκοκκαλιά ψηλότερα για μεγαλύτερη ακαμψία και οδική συμπεριφορά, στοιχείο που συμβάλλει στη σταθερότητα και την ακρίβεια του συνόλου στις στροφές.

Με την αύξηση της απόδοσης του κινητήρα κατά 30% η ιπποδύναμη έχει πλησιάσει κατά τι τους 30 ίππους. Οι βελτιώσεις στον κινητήρα περιλαμβάνουν νέο εκκεντροφόρο, πιστόνι, κεραμική επίστρωση στο χιτώνιο, μειωμένες εσωτερικές μηχανικές τριβές και άρα μειωμένους μηχανικούς θορύβους, κάτι εμφανές από την πρώτη στιγμή που παίρνει μπροστά ο κινητήρας. Ανανεωμένη είναι και η μετάδοση και σε αντοχή και σε λειτουργία (προοδευτική), όπως και ο νέος ιμάντας. Η τελική ταχύτητα του 300αριού πλησιάζει τα 145 χ.α.ω, με την καλή απόκριση να βρίσκεται από τα 40 μέχρι τα 90 χ.α.ω.

Το SYM GTS 300i F4 πρωτοπαρουσιάστηκε στο σαλόνι του Μιλάνο τον προηγούμενο χρόνο και πέρα από την νέα εμφάνιση λανσάρισε και το νέο κινητήρα που η εταιρία ονομάζει  F4 300 EFI. Η παρουσίαση του νέου GTS (που ονομάζεται JoyMax σε άλλες αγορές, εκτός Ευρώπης) στο Ισραήλ αφορούσε κυβισμούς 125, 250 και 300 κυβικών. Στην Ελλάδα βέβαια θα εισαχθεί μόνο το νέο 300άρι, ενώ την κατηγορία των 250cc θα καλύψει στην αγορά μας το παλαιότερο υπάρχον μοντέλο.

Η τιμή του SYM GTS 300i στην Ελλάδα δεν έχει προσδιοριστεί ακριβώς, αλλά θα βρίσκεται ανάμεσα στις 4.000 με 4.500 ευρώ και αναμένεται να είναι διαθέσιμο από τα τέλη Ιουνίου.

H ζελατίνα του φέρινγκ/ποδιάς είναι ψηλότερη στο νέο SYM GTS 300i και προστατεύει τον αναβάτη αποτελεσματικά από τον αέρα, διαθέτoντας ένα πρωτότυπο σχήμα, αφού ξεκινά λεπτή από τη βάση της και ανεβαίνοντας πλαταίνει. Τα φλας έχουν μετακομίσει πίσω από τους μεγάλους και αποτελεσματικούς καθρέφτες που αναδιπλώνονται αν χρειαστεί. Τα φώτα πορείας χρησιμοποιούν, όπως και το πίσω στοπ, λάμπες τεχνολογίας LED (με αυτόματη λειτουργία προβολέων μέσω ειδικού αισθητήρα).

H ποιότητα κατασκευής, η συναρμογή και το “βάρος” των πλαστικών είναι εμφανή στοιχεία που αντιλαμβάνεται άμεσα ο παρατηρητής, ενώ τα καλαίσθητης σχεδίασης όργανα και λεπτομέρειες τονίζουν ακόμα περισσότερο την προσπάθεια που έχει γίνει από την SYM για ένα ποιοτικό τελικό προϊόν. Κάτω από τη σέλα ένας επενδυμένος αποθηκευτικός χώρος με φως φιλοξενεί δυο φουλφέις κράνη, ενώ κάτω από το τιμόνι στην ποδιά υπάρχει ντουλαπάκι στα δεξιά με παροχή ρεύματος και έξοδο USB, για τη φόρτιση κινητού, music player, GPS. Ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη υπάρχει μια γρίλια (όπως και στο νέο Maxsym 400 ΑΒS) που στέλνει λίγο αέρα στον αναβάτη, κάτι χρήσιμο τον χειμώνα (ζεστός αέρας), ειδικά με τη χρήση κουβέρτας/προστατευτικού ποδιών.

Η “χορταστική”, καλοσχεδιασμένη σέλα είναι το πρώτο που σε καλωσορίζει πάνω σε ένα εργονομικό σκούτερ. Το μαξιλαράκι είναι ρυθμιζόμενο και τα μαρσπιέ/δάπεδο είναι μεγάλο για τα πόδια που πατούν εύκολα στο έδαφος, αφού το ύψος είναι περιορισμένο στα μόλις 765 mm. Τα μαρσπιέ λεπταίνουν στο πίσω τους μέρος για εύκολο πάτημα των ποδιών και μπροστά υπάρχουν δεύτερα σκαλοπάτια για ψηλότερη τοποθέτηση των ποδιών.

Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον οδηγό σε φυσική θέση, με τις γωνίες των αρθρώσεων των άκρων να είναι μεγάλες, στοιχείο που προσφέρει ξεκούραστες διαδρομές, κάτι στο οποίο βοηθάει και το τιμόνι με τις σωστές καμπύλες.

Ο 14άρης μπροστινός τροχός και ο 13άρης πίσω, παρά το σχετικά μεγάλο μεταξόνιο προσφέρουν γρήγορες αντιδράσεις στις αργές ταχύτητες, ενώ η καλή κατανομή βάρους διευκολύνει την χρήση που γίνεται με σιγουριά, πάνω σε ένα σκούτερ που είναι πολύ ισορροπημένο και “ζυγισμένο”. Πάνω στους γλιστερούς, σαν τους ελληνικούς, ισραηλινούς δρόμους το κράτημα ήταν αρκετά καλό, αλλά αυτός είναι κάτι που θα εξακριβώσουμε καλύτερα όταν πάρουμε το GTS στα χέρια μας για πλήρη δοκιμή.

Το πιρούνι είναι σφιχτό, αλλά αποσβένει σωστά τις δυνάμεις που δέχεται από το δρόμο, ενώ τα αμορτισέρ πίσω εμφάνιζαν πιο σκληρή λειτουργία. Τα φρένα του 300 ήταν πολύ αποτελεσματικά, ειδικά με το πάτημα της αριστερής μανέτας, που ενεργοποιεί και το μπροστινό φρένο (συνδυαζόμενα). Από τη δεξιά μανέτα το φρενάρισμα είναι εξίσου καλό, αλλά είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται και οι δύο μανέτες μαζί, οι οποίες σε καλή άσφαλτο θα κάνουν πολύ καλή δουλειά, απ’ ότι καταλάβαμε στη σύντομη βόλτα, που κάναμε γύρω από τους κεντρικούς δρόμους του Τελ Αβίβ.

Για το μέλλον θα υπάρξει και ABS, αλλά αυτό θα συμβεί μέσα στο 2013 και από αυτά που διαπιστώσαμε στο Τελ Αβίβ, μπορούμε να πούμε ότι με δεδομένη την απόδοσή του “κοινού” συστήματος φρένων (τύπου μαργαρίτα είναι μάλιστα οι ρότορες) το ABS, μάλλον πολυτέλεια θα είναι.

Με το νέο SYM GTS 300i να έρχεται σύντομα στην Ελλάδα και την τιμή του να βρίσκεται σε λογικά επίπεδα (είπαμε και παραπάνω από 4,0 μέχρι 4,5 χιλιάδες ευρώ) και με δεδομένη τη βελτίωσή του σε όλους τους τομείς, από την εμφάνιση, το πλαίσιο, τον κινητήρα, μέχρι τα φρένα και τις αναρτήσεις, αλλά και την συνολική εργονομία, τότε λέμε ότι η ανταγωνιστικότατη κατηγορία των 300 κ.εκ. θα υποδεχτεί έναν άξιο, επίδοξο μνηστήρα του… πορτοφολιού και της καρδιάς του μελλοντικού αγοραστή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:Δ/Α
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με 1ΕΕΚ, 4βάλβιδος, 278,3 cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:29,5 ίπποι, στις 8.500 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρ.88 mm/ Δύο αμορτισέρ, διαδρ. 88 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Συνδυαζόμενα φρένα. Ένας δίσκος διαμ. 260 mm/ Ένας δίσκος, διαμ. 240 mm.
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ίντσες/ 13 ίντσες (ελαστικά 120/70 μπροστά και 140/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.535 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:760 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:12 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:192 κιλά (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880