ΣTA ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΟΥ 125 IDLE STOP
Ρίχνοντας μια ματιά στα μοντέλα της Honda και ειδικά στη γκάμα των σκούτερ, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η μεγάλη εταιρία, δεν διαθέτει scooter 50 κυβικών στη γκάμα της… πέραν του Zoomer 50. Η ελληνικότατη κρίση που διανύουμε – απαιτεί πλέον από πολλούς να κατεβάσουν τον πήχη των επιθυμιών τους (για κάτι μεγαλύτερο και πιο εντυπωσιακό) και περάσουν σε μικρότερους κυβισμούς και ίσως τα 50άρια. Την τελευταία δηλαδή λύση καθημερινής μετακίνησης, πριν το λεωφορείο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, που δεν είναι άλλη από τα παλιά, καλά, πιστά και οικονομικά… πενηντάρια.
Η Honda, που τόσο πολύ εργάζεται πάνω στο project “oικονομία καυσίμου” όπως είδαμε πρόσφατα, δηλαδή στο Honda PCX 125 Idle Stop και στον νέο καινούργιο παγκόσμιο 125άρη κινητήρα για σκούτερ, σκοπεύει να παρουσιάσει μέσα στο 2012 ένα οικονομικό 50άρι σκούτερ. Στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα μπορούσε να αγοράσει το πρωτότυπης, “γυμνής” εμφάνισης, Honda Zoomer 50, που ήταν και το μοναδικό 50άρι σκούτερ, σε μια τιμή όμως ξεπερνούσε πολλά 125άρια. Η τιμή του που έφτανε τα 2.600 ευρώ ήταν μάλιστα πολύ παραπάνω από τα 2.125 ευρώ που έκανε το Honda Lead 110, αλλά και το νεοφερμένο “σούπερ-οικονομικό” Honda Vision 110, που κοστίζει 1.940 ευρώ. Αυτή τη στιγμή το Zoomer 50 μπορεί να το αποκτήσει κάποιος μόνο κατόπιν παραγγελίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα κλασικής εμφάνισης σκούτερ – όχι σαν το αντισυμβατικό Zoomer δηλαδή – με τετράχρονο κινητήρα 50 κυβικών θα εμφανιστεί μέσα στο 2012, το οποίο όπως είναι φυσικό θα κοστίζει λιγότερο από το Vision 110. Υπολογίστε ένα ποσό μεταξύ των 1.500 με 1.700 ευρώ.
Στις αρχές του 2011 (τον Φεβρουάριο) η Honda πατεντάρισε τις γραμμές ενός μικρού, ρετρό σκούτερ, που δεν ήταν άλλο από το παλιό, γνωστό μας από παράλληλες εισαγωγές, Giorno που είχε παρουσιαστεί το 1992. Οι πατέντες αφορούν στο συνολικό σχήμα και τις γραμμές του Giorno και η κινητικότητα αυτή ίσως να προλειαίνει το έδαφος για την παρουσίαση του οικονομικού 50άρη κινητήρα πάνω σε ρετρό σκούτερ.
Bάση για τον κινητήρα του 2012 μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει ο υπάρχων κινητήρας του Zoomer (4βάλβιδος, υδρόψυκτος, με ψεκασμό), που ήταν έτσι κι αλλιώς οικονομικός στα καύσιμα, ο οποίος θα μπορούσε να δεχθεί κάποιες βελτιώσεις, όπως για παράδειγμα το σύστημα idle stop.