Το σύστημα έχει φτάσει στο στάδιο δοκιμών
Όλοι γνωρίζουμε καλά (δυστυχώς) ότι η οδήγηση μοτοσυκλετών και σκούτερ ενέχει έναν κίνδυνο παραπάνω σε σχέση με την χρήση αυτοκινήτου.
Παρά τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας και τα όλο και πιο προηγμένα συστήματα με τα οποία εφοδιάζονται τα δίτροχα, τα στατιστικά δείχνουν ότι ακόμα και σήμερα περισσότεροι από 360.000 άνθρωποι σκοτώνονται κάθε χρόνο σε ατυχήματα, στα οποία εμπλέκονται δίτροχα ή τρίτροχα.
Πολλές φορές, βέβαια, ευθύνονται γι’ αυτό αυτοκίνητα τα οποία δεν μας βλέπουν και δεν μας προσέχουν, αλλά η κατάληξη είναι, δυστυχώς, η ίδια.
Μοτοσυκλετιστές και σκουτερίστες είμαστε πιο ευάλωτοι, κι εμείς οι ίδιοι πρέπει να λαμβάνουμε όσα περισσότερα μέτρα ασφαλείας γίνεται για να επιστρέφουμε κάθε φορά σώοι και αβλαβείς στα σπίτια και τις οικογένειές μας.
Τώρα η Toyoda Gosei (καμία σχέση με την γνωστή Toyota), ένας Ιάπωνας κατασκευαστής που ειδικεύεται σε συστήματα ασφαλείας για τα αυτοκίνητα, ετοιμάζει και έναν αερόσακο ειδικά σχεδιασμένο για μοτοσυκλέτες που – αν και βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της εξέλιξης – έχει ξεκινήσει τα πρώτα του τεστ με κούκλες.
Ο αερόσακος ουσιαστικά βρίσκεται στην ποδιά του σκούτερ (εκεί που συνήθως συναντάμε τα ντουλαπάκια) και αναπτύσσεται σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, προστατεύοντας τον αναβάτη από το να χτυπήσει στο μπροστινό μέρος του σκούτερ του ή στο αυτοκίνητο (ή εμπόδιο) με το οποίο συγκρούστηκε.
Το σύστημα αυτό τώρα περνάει τα τεστ που αφορούν τις μετωπικές συγκρούσεις και μελετάται το πώς αναπτύσσεται ο αερόσακος και πώς επιδρά στον αναβάτη στη σύγκρουση.
Τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, όμως απομένει ακόμα αρκετή δουλειά, ώστε το όλο σύστημα να αποκτήσει πιο αποτελεσματικές ρυθμίσεις και να μπορεί να ανταπεξέλθει στις πολύ διαφορετικές συνθήκες που αναπτύσσονται σε ένα ατύχημα με μοτοσυκλέτα ή σκούτερ σε σχέση με ένα ατύχημα σε αυτοκίνητο.
Είναι αλήθεια ότι η καμπίνα του αυτοκινήτου δημιουργεί ένα “κλουβί” όπου ο οδηγός είναι περισσότερο προστατευμένος, με την ζώνη ασφαλείας και τους πολλαπλούς αερόσακους (καθώς και με το γεγονός ότι ένα κομμάτι της δύναμης από τη σύγκρουση απορροφάται από τις λαμαρίνες του ίδιου του αυτοκινήτου).
Στα δίτροχα η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να επιτευχθούν τα ίδια επίπεδα ασφαλείας, καθώς ο αναβάτης είναι πιο εκτεθειμένος, υπάρχει λιγότερος χώρος ώστε να τοποθετηθούν αερόσακοι και φυσικά δεν υπάρχει μια “καμπίνα” που θα κρατάει το σώμα του αναβάτη σε εκείνο το σημείο.
Είναι λοιπόν πολλά τα προβλήματα που θα πρέπει να ξεπεραστούν και σίγουρα η λύση δεν θα είναι “καθολική”, δηλαδή δεν θα μπορεί να μας προστατεύσει από όλα τα ατυχήματα, όμως σίγουρα θα μειώσει τις επιπτώσεις τουλάχιστον σε ένα ποσοστό αυτών.
Η Toyoda δεν είναι η πρώτη που πειραματίζεται σε κάτι τέτοιο, καθώς ήδη και η Piaggio και η Honda έχουν καταθέσει αντίστοιχες πατέντες, εδώ όμως έχουμε ήδη περάσει στο στάδιο των τεστ.
Δεν γνωρίζουμε ακόμα πότε το τελικό προϊόν θα είναι έτοιμο, ούτε αν έχει συναφθεί ακόμα κάποια συμφωνία με κατασκευαστή, όμως σύντομα θα υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά.