fbpx

Piaggio 2025: Μεγάλη πτώση στις παγκόσμιες πωλήσεις

Διψήφιο το ποστοστό της πτώσης το Α’ 6μηνο του 2025

Οι παγκόσμιες πωλήσεις της ιταλικής Piaggio μειώθηκαν σε διψήφιο ποσοστό κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, ανησυχητικό σημάδι, ειδικά έπειτα από μια χρονιά (2024) που και αυτή ήταν αρνητική

Οι παγκόσμιες πωλήσεις του Ομίλου Piaggio δεν τα πηγαίνουν και τόσο καλά φέτος. Το 2025, η τάση που ξεκίνησε το 2024 δεν άλλαξε και πιθανώς επιδεινώνεται, με τις ταξινομήσεις του πρώτου εξαμήνου να μειώνονται κατά 15,6%, με 134.575 μονάδες να έχουν πωληθεί σε όλο τον κόσμο.


Την τελευταία δεκαετία, οι παγκόσμιες πωλήσεις των σκούτερ Piaggio (συμπεριλαμβανομένης και της Vespa) παρέμειναν σταθερές γύρω στις 300.000 μονάδες ετησίως, με αρνητική κορύφωση το 2015 στις 281.000 και θετική κορύφωση το 2022 στις 341.000 μονάδες.

Ο εμβληματικός Ιταλός κατασκευαστής, ο οποίος πρόσφερε στην αγορά τη Vespa πριν από 70 χρόνια, δείχνει είτε να μένει στάσιμος στις εξελίξεις της αγοράς, κι απ’ ότι φαίνεται χάνει πωλήσεις τη στιγμή που οι Κινέζοι κατασκευαστές επιταχύνουν δυναμικά και στα σκούτερ και στις μοτοσυκλέτες, παρουσιάζοντας διαρκώς νέα – ολοένα και καλύτερα – μοντέλα, πάντοτε με το μεγάλο πλεονέκτημα της συμφέρουσας τιμής.

Τι αντιπαραθέτει η Piaggio στην κατηγορία των σκούτερ απέναντι στην Κίνα; Δεν παρουσιάζει νέα μοντέλα, αντίθετα επιμένει στα λίγα που γνωρίζουμε, που ναι μεν είναι καταξιωμένα στην αγορά και στην αντίληψη του κοινού, αλλά ούτε ανανεώνονται, οι τιμές τους παραμένουν στα προηγούμενα επίπεδα της εταιρίας και ο εξοπλισμός τους (σημείο κλειδί και πλεονέκτημα για τις Κινέζικες εταιρίες) δεν εμπλουτίζεται.

Η περασμένη χρονιά, το 2024, ήταν πολύ δύσκολη για την Piaggio, έχοντας απολέσει πάνω από το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων, χάνοντας πωλήσεις σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας (Καμπότζη και Ταϊλάνδη κυρίως), στην Ινδία – κάτι που αποτέλεσε έκπληξη αφού η Piaggio έχει επενδύσει πολλά στη χώρα – και σε άλλες ασιατικές χώρες (στην Κορέα, την Ιαπωνία, την Κίνα και την Ταϊβάν).

Το 2025 η τάση δεν άλλαξε, αντίθετα επιδεινώθηκε, με τις ταξινομήσεις του πρώτου εξαμήνου να μειώνονται κατά 15,6% στις 134.575 πωληθείσες μονάδες.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν ακόμα περισσότερο στην Ευρώπη (-17,2%), στην Ανατολική Ευρώπη (-25,0%!), στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας (-14,0%), στην Ινδία (-12,0%) και στην Ασία γενικότερα (-29,0%!).

Περιέργως μόνο η αγορά των ΗΠΑ εμφάνισε σταθερές πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Το πλήρες όνομα του ομίλου εταιριών είναι Piaggio & C Spa, ο οποίος ελέγχει επτά μάρκες, τις: Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia, Moto Guzzi, Derbi και Vespa (σαν ξεχωριστό brand).

Την ιστορική Gilera, με έτος ίδρυσης το 1909 (πολυνίκη στο Παγκόσμιο Ταχύτητας και λαμπρή ιστορία 116 ετών) αφού πρώτα, στις αρχές της δεκαετίας του 1990 σταμάτησε την παραγωγή μοτοσυκλετών, η Piaggio την μετέτρεψε σε εταιρία σκούτερ και μετά την άφησε να σβήσει.

Το ίδιο συνέβη και στην ιστορική ισπανική Derbi, την οποία τελικά έκλεισε και φήμες τώρα τελευταία μιλούν για τη στασιμότητα και τις πολύ μέτριες πωλήσεις της Moto Guzzi με τους Ιταλούς λάτρεις της φίρμας, αλλά και παράγοντες της αγοράς να ανησυχούν για το μέλλον της.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X