HONDA: Ολοκαίνουργιος 150άρης κινητήρας για το 2020!

 Η Honda ανεβάζει και πάλι τον πήχη

Ήταν ο ανταγωνισμός που μαινόταν εκεί έξω στη σκληρή αγορά των σκούτερ πόλης. Ήταν και οι νέες προδιαγραφές Euro5. Ήταν και η συνήθεια της Honda να αλλάζει κάθε τόσο ακόμα και τις πιο πετυχημένες της συνταγές. Όπως για παράδειγμα το Honda SH 150 και τον εξαιρετικό κινητήρα του.

Νέα εποχή για τα Honda SH και νέος κινητήρας

Πολύ καλός ήταν ο κινητήρας Euro4 της Honda που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και που φορούσαν τα Honda SH 150. Υγρόψυκτος με δυο βαλβίδες, με κυβισμό 153 κυβικών εκατοστών, διέθετε διαστάσεις 58,0 x 57,9 (διάμετρο x διαδρομή) που ήταν “παραλίγο” τετράγωνες.

Όλα από την αρχή για τη νέα εποχή του Euro5. 4βάλβιδη κεφαλή, νέες διαστάσεις, νέα κάρτερ και στήριξη, νέα μετάδοση

Τώρα όλα άλλαξαν.  Οι στόχοι του νέου κινητήρα είναι ακριβώς ίδιοι με του προηγούμενου: ροπή στις χαμηλές-μεσαίες στροφές, ομαλή λειτουργία και όσο το δυνατόν υψηλότερη απόδοση με πολύ χαμηλή κατανάλωση. Πώς όμως μπορείς να κάνεις το “πολύ καλό” ακόμα καλύτερο;

Πώς να πετύχεις καλύτερες επιδόσεις όταν ο “παλιός” Euro4 κινητήρας κατάφερνε ήδη να κάνει το κοντέρ του SH να δείχνει 127 km/h και την κατανάλωση να μένει κολλημένη στα 2,7 με 3,0 λίτρα στα εκατό χιλιόμετρα;

Λόγω του ότι ο ανταγωνισμός από την Piaggio και το Medley 150 ήταν τετραβάλβιδος, λόγω του ότι το Yamaha ΝΜΑΧ 155 είχε βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού και έκανε τη ζωή του SH δύσκολη στις εκκινήσεις, λόγω του ότι έρχονταν οι προδιαγραφές Euro5, αλλά και ο καιρός για την απαραίτητη “ανανέωση” του SH… ιδού ένας νέος, αλλαγμένος κινητήρας τεσσάρων βαλβίδων.

Με περισσότερη ισχύ, ροπή και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, που διαθέτει επίσης και Traction Control, το σύμφωνα με την εταιρία: Honda Selectable Torque Control (HSTC)
Παράλληλα διατήρησε το
idle stop (σύστημα Start and Stop), αλλά και τις τεχνολογίες χαμηλών τριβών στο εσωτερικό του.

Ο νέος μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας eSP + διαθέτει σχεδόν 157cc (!) 4 βαλβίδες και έχει καλύτερη επιτάχυνση, υψηλότερη τελική ταχύτητα ενώ είναι οικονομικότερος από τον προηγούμενο διβάλβιδο που αντικαθιστά.


Η μέγιστη ισχύς των 16,6 ίππων (12,4kW) αποδίδεται 250 rpm υψηλότερα στις 8.500 rpm (από 14,6 ίππους -10.9kW – στις 8.250rpm) και η ροπή φτάνει τα 14.9Nm στις 6.500rpm (13.9Nm στις 7.000rpm). Άρα μιλάμε για δυο ολόκληρους ίππους παραπάνω και ένα
Nm ροπής εξτρά σε σχέση με πριν.

Στην καμπύλη δύναμης και ροπής στο δυναμόμετρο φαίνεται πόσο ισχυρότερος είναι ο νέος κινητήρας από τις 4.000rpm και σε όλη την κλίμακα στροφών μέχρι τις 10.000rpm που είναι το κόκκινο.

Στο συγκεκριμένο διάγραμμα που βλέπετε παραπάνω αποτυπώνεται η απόδοση του κινητήρα των 125 κυβικών, ο οποίος έχει και αυτός δεχθεί όλες τις αλλαγές και βελτιώσεις όπως ακριβώς και ο 150άρης κινητήρας.

Η οικονομία καυσίμου (χωρίς ενεργοποιημένο τον διακόπτη idle stop) από τα 42,0 χλμ/λίτρο που ήταν πριν, φτάνει τα 44,7 χλμ./λίτρο (Λειτουργία WMTC).

Εξίσου σημαντικό για τους ιδιοκτήτες και για ένα σκούτερ που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του σε αστικό περιβάλλον, είναι πως κατέστη συμβατός με τις προδιαγραφές Euro5.

Τα όρια για τους ρύπους των καυσαερίων όπως το μονοξείδιο του άνθρακα, οι υδρογονάνθρακες και νιτρώδες οξείδιο μειώνονται δραστικά σε σύγκριση με εκείνα των Euro4.

Το ολοκαίνουργιο Honda SH 150 του 2020

Μια πρόσθετη τεχνολογία για την ενίσχυση της σιγουριάς των αναβατών σε βρεγμένο οδόστρωμα είναι το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) που λειτουργεί  υποβοηθητικά για την καλύτερη δυνατή διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω ελαστικού.

Μία ενδεικτική λυχνία αναβοσβήνει στο ταμπλό όταν το HSTC μειώνει δραστικά την περιστροφή του πίσω τροχού σε περίπτωση σπιναρίσματος-γλιστρήματος, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.


Μεγαλύτερη πλέον είναι η διάμετρος, στα 60 mm, και μικρότερη η διαδρομή στα 55,5 mm (από 58/ 57,9 mm) δημιουργώντας χώρο για τον θάλαμο καύσης τεσσάρων βαλβίδων. Ο λόγος συμπίεσης αυξήθηκε από 10,6: 1 σε 12,0: 1.

Ο συμπαγής κινητήρας είναι ένα “αριστούργημα” όπως αναφέρει στο δελτίο τύπου η Honda “συγκέντρωσης μαζών”. Το ψυγείο, αντί να είναι τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του κινητήρα, είναι ενσωματωμένο σε αυτόν (στα δεξιά του), σε μια έξυπνη και απλή διάταξη.

Να πώς δουλεύει το traction control…

Για το 2020 έχει αλλάξει και το πλαίσιο των SH 125/150

Ο αποδοτικός μηχανισμός ψύξης επιτρέπει τη χρήση ενός εξαιρετικά ελαφρού ανεμιστήρα.
Οι τεχνολογίες χαμηλής τριβής χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό του κινητήρα. Το χιτώνιο του κυλίνδρου είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να διατηρεί χαμηλά την κατανάλωση λαδιού και να να βελτιώνει την ψύξη, ο κύλινδρος είναι
offset, ώστε να μειώνει τις απώλειες τριβής στο ελάχιστο.

To σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου start&stop του SH150i λειτουργεί μέσω ενός διακόπτη στο δεξί άκρο του τιμονιού που όταν είναι ενεργοποιημένος, σταματά αυτόματα τον κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον επανεκκινεί αμέσως όταν το γκάζι περιστραφεί.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας της Honda είναι από τους ελάχιστους καινούριους που παρουσιάστηκαν για το 2020 στον χώρο των σκούτερ και ο μοναδικός νέος για τη μικρή κατηγορία.

Η γιαπωνέζικη εταιρία προχώρησε για άλλη μια φορά δυναμικά, εφαρμόζοντας νέες τεχνολογίες πάνω σε έναν κινητήρα καθημερινής χρήσης, προσφέροντας περισσότερη δύναμη, βελτιωμένη απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά και περισσότερη ασφάλεια μέσω του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. Και έτσι το πολύ καλό του παρελθόντος, έγινε ακόμα καλύτερο… “Ανεβάζοντας κι άλλο τον πήχη” λέγεται αυτή η υπόθεση επιγραμματικά…