GILERA: ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ;

Δυσάρεστες καταστάσεις

 Το ιστορικό όνομα της Gilera βρίσκεται στα χέρια της Piaggio, από το 1969. Δεν πρόκεται για μια ανεξάρτητη εταιρία, αλλά για θυγατρική. Και η ”μητέρα” τώρα τελευταία δεν δείχνει να φροντίζει ιδιαίτερα τη ”θυγατέρα” της.

 Είναι αλήθεια ότι τα μαύρα σύννεφα πάνω από τη Gilera έχουν αρχίσει να πυκνώνουν, με τις πωλήσεις της να μην βοηθούν καθόλου. Τις πταίει όμως για αυτό;

Χαμηλές πωλήσεις σημείωσε η Gilera στην Ιταλία τη χρονιά που μας πέρασε, αφού πουλήθηκαν μόλις 360 σκούτερ! Το 2012 έφερε μείωση της τάξης του 70% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, το 2011, αφού δεν είναι λίγοι πλέον οι κύκλοι της αγοράς και οι δημοσιογράφοι που μιλούν για “παρατημένη” εταιρία. Η πτώση στις πωλήσεις έχει σαφώς να κάνει και με την “μεταφορά” – για να το θέσουμε κομψά – των δημοφιλέστερων μοντέλων της Gilera στην, επίσης ιδιοκτησία της Piaggio, γκάμα της Aprilia.

Το best seller της Gilera στην Ελλάδα το 2012 ήταν το Nexus 300. Mε ελάχιστα κομμάτια όμως...

Το best seller της Gilera στην Ελλάδα το 2012 ήταν το Nexus 300. Mε ελάχιστα κομμάτια όμως…

 Η φίρμα από το Αrcore, δηλαδή η Gilera, απώλεσε τη ναυαρχίδα της GP 800, η οποία με λίγες βελτιώσεις και αισθητικές παρεμβολές βαφτίστηκε Aprilia SRV 850, αλλά και το Nexus 300 που μετονομάσθηκε σε Aprilia SR Max 300, ενώ τα GP 800 και Nexus 300 παρέμειναν στη γκάμα της Gilera και τους τιμοκαταλόγους μέχρι να ξεστοκάρουν οι συνεργαζόμενοι έμποροι τα σκούτερ.

 Οι 360 πωλήσεις στην Ιταλία – την χώρα που γέννησε την Gilera και μια αγορά που υποστηρίζει το σκούτερ όσο καμία άλλη στον κόσμο – του 2012 τοποθετούν την εταιρία στην 14η θέση των πωλήσεων, πίσω ακόμα και από την ελάχιστα γνωστή εταιρία Hupper και λίγο πιο μπροστά από την “μικρή”, νέα Lambretta. Εξέλιξη ή νέα μοντέλα δεν παρουσιάζονται πλέον με το έμβλημα της Gilera και κανένα σκούτερ της δεν κατάφερε να μπει στις 100 κορυφαίες πωλήσεις σκούτερ στην αγορά της γειτονικής χώρας.

 Το πιο δημοφιλές και καλοπουλημένο Gilera στην Ιταλία ήταν το Runner 125 με 92 ταξινομήσεις, με το Nexus 500 να σημειώνει 65 μονάδες. Πενήντα μία ταξινομήσεις έφτασε το GP800 (ένα μοντέλο που παρουσιάστηκε το 2003) το οποίο… φεύ, το 2008 είχε πουλήσει σχεδόν 2.000 κομμάτια! 

Με την παρουσίαση του Aprilia SRV 850 ABS ATC τα "αδελφά" Gilera GP 800, έσβησαν από τον χάρτη της αγοράς

Με την παρουσίαση του Aprilia SRV 850 ABS ATC τα “αδελφά” Gilera GP 800, έσβησαν από τον χάρτη της αγοράς

Όμως και στην Ελλάδα το έτος 2012 η Gilera δεν τα πήγε καλύτερα, με το πρώτο της μοντέλο να εμφανίζεται στη θέση Νο 69 των πωλήσεων, που ήταν το Nexus 300 (40 ταξινομήσεις). Για να πάρουμε μια ιδέα το ολόιδιο Aprilia SR MAX 300, που προωθήθηκε περισσότερο από την εταιρία, έκλεισε τη χρονιά με 255 ταξινομήσεις.

Το σήμα της εκατονταετηρίδας: Gilera 1909-2009

Το σήμα της εκατονταετηρίδας: Gilera 1909-2009

Δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της Gilera το ’12 ήταν το Runner 200 με 6 κομμάτια, για να ακολουθήσουν το Runner 125 με 4 και το Nexus 500 με 3 μόλις κομμάτια. Πολύ λίγες πωλήσεις για ένα όνομα που τόσο δημοφιλές είχε γίνει στην Ελλάδα, ειδικά με τα Runner της προηγούμενης γενιάς, δίχρονα ή τετράχρονα.

 Η εταιρία που φέτος κλείνει τον 104ο χρόνο από την ημέρα που ιδρύθηκε και πρόκειται για μία από τις παλαιότερες “εν ζωή” ευρωπαϊκές φίρμες δίτροχων, αλλά και τον κόσμο, κινδυνεύει πραγματικά να αφανιστεί από τον χάρτη της αγοράς. Μπορεί για στελέχη της εταιρίας να μιλούν για “ανανέωση της γκάμας της Gilera”, αλλά απ’ ότι όλα δείχνουν το μέλλον δεν προβλέπεται ιδιαίτερα λαμπρό… Ευχόμαστε να διαψευστούμε.

(ΥΓ. θα θέλαμε πραγματικά να αφιερώναμε μερικές “ηλεκτρονικές σελίδες” του Scooternet σε ένα ιστορικό αφιέρωμα για την θρυλική εταιρία από το Arcore, την Gilera που ιδρύθηκε το 1909, αλλά τότε θα έπρεπε να ασχοληθούμε με τις μοτοσυκλέτες της φίρμας που έγραψαν την λαμπρή της ιστορία και λιγότερο με τα σκούτερ της… και όπως ξέρετε το Scooternet ασχολείται με τα σκούτερ… )