EUROLAMBRETTA 2017: Γιορτάζοντας τα 70α γενέθλια

Η Lambretta έγινε 70 ετών!

Εκατοντάδες Lambretta από όλο τον κόσμο μαζεύτηκαν στο Autodromo Adria της Ιταλίας, από την 1 μέχρι και τις 4 Ιουνίου. Η Lambretta, η μεγάλη κυρία των κλασικών σκούτερ, μάζεψε για άλλη μια φορά πολλές εκατοντάδες κόσμου γύρω της.

Παραπάνω από 1.800 σκούτερ υπολογίστηκε ότι έλαβαν μέρος στην 28η Πανευρωπαϊκής συνάντησης EuroLambretta που ήταν ειδικά αφιερωμένη στην θρυλική Lambretta. Επτά δεκαετίες έχουν περάσει από τη γέννηση της πρώτης Lambretta, της “Μ”, που στη συνέχεια ονομάστηκε “Α”.


Η συγκέντρωση
EuroLambretta 2017 διοργανώθηκε από την Λέσχη Lambretta της Ιταλίας (Lambretta Club d’Italia) που έχει συγκεντρώσει περίπου 3.000 μέλη και περισσότερες από 20.000 Lambretta (όλες άριστα διατηρημένες).

Από τις 1.800 Lambretta που συμμετείχαν οι 768 ήταν ιταλικές, 649 από τη Μεγάλη Βρετανία, 51 από την Ελβετία, 46 από την Σκωτία, 39 από την Αυστρία, 39 από την Πολωνία, Ιρλανδία, Βέλγιο, κ.λπ.).

Μεταξύ τους υπήρχαν και 27 Λαμπρέτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, 5 από την Αυστραλία, μία από τη Βραζιλία και δύο από το Βιετνάμ. Την πολυπληθέστερεη ομάδα είχε η Λέσχη Lambretta του Triveneto με 128 μέλη.


Η Λέσχη Lambretta της Ιταλίας έχει σαν στόχο την προστασία και τη διάδοση της ένδοξης ιστορικής κληρονομιάς της Innocenti Lambretta μέσα από τη διατήρηση, τη συντήρηση και τον έλεγχο για τη γνησιότητα των σκούτερ, καθώς και τη διοργάνωση των αθλητικών, ψυχαγωγικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων με Lambretta.

Η Lambretta γεννήθηκε το φθινόπωρο του 1947 στο Lambrate, στα περίχωρα του Μιλάνου (από το οποίο πήρε το όνομά της) από τον Ferdinando Innocenti, έναν επιχειρηματία που κατασκεύαζε σωλήνες για σκαλωσιές.

Η Lambretta δημιουργήθηκε από τους μηχανικούς Pierluigi Torre και Cesare Pallavicino και έμεινε στην ιστορία για τη μεγάλη εμπορική αντιπαλότητα που είχε με τη Vespa για δεκαετίες.

Η Lambretta έγινε αμέσως εμπορική επιτυχία, παράχθηκε σε διάφορα μοντέλα για περίπου 25 χρόνια και κατασκευαζόταν εκτός της Ιταλίας, και στη Βραζιλία, την Αργεντινή, τη Χιλή, την Κολομβία, την Ινδονησία, το Πακιστάν, την Τουρκία, την Ισπανία και ακόμη και η Ινδία.

Στην Ινδία, οι SIL παράγονταν μέχρι το 1997, με τις αυθεντικές εργαλειομηχανές και τις γραμμές συναρμολόγησης που είχε αγοράσει η ινδική εταιρία από την Innocenti όταν έκλεισε το εργοστάσιο.

Μετά τη μεγάλη επιτυχία των δίτροχων – και τις πολλές κακοτυχίες να έρχονται από τα αυτοκίνητα που παρήγαγε – το εργοστάσιο έκλεισε τις πόρτες του το 1971.

Πολλές χιλιάδες Lambretta εξακολουθούν να κινούνται, σε πείσμα των καιρών, στους δρόμους όλου του κόσμου και διατηρούνται με πάθος από τους ιδιοκτήτες τους, που απαρτίζουν τις δεκάδες Lambretta Club που υπάρχουν στο κόσμο.

Κατά τη διάρκεια της τετραήμερης Ευρωπαϊκής συνάντησης Lambretta στην Adria εμφανίστηκαν κάποιες πολύ σπάνιες, ιστορικές Lambretta, συμπεριλαμβανομένης και της “Siluro” που είχε κάνει παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας το ’50 (διαβάστε εδώ). 

Μαζί της ήταν και η περίφημη Lambretta D150 του Cesare Battaglini, που θεωρείται ως ο πιο σημαντικός Lambrettista όλων των εποχών, που έχει φτάσει στα πιο μακρινά σημεία του πλανήτη πάνω στην πιστή του Lambretta.

Πέρα από το παζάρι ανταλλακτικών και ειδών γύρω από τη Lambretta που έγιναν στην πίστα της Adria, τις συναυλίες, τις ειδικές εκδηλώσεις, τα καλλιστεία για την καλύτερη Λαμπρέτα, έγινε και η παρουσίαση ενός μοντέρνου σκούτερ που επαναφέρει στην αγορά το όνομα του θρυλικού σκούτερ (διαβάστε εδώ).

Το πρόγραμμα περιλάμβανε και μοναδικές εκδρομές στη γύρω περιοχή που είναι γεμάτη ενδιαφέροντα και ομορφιές.

Τα 70 χρόνια της Lambretta θα εορταστούν με έναν ακόμα τρόπο, αφού θα απαθανατιστεί επίσημα πάνω σε γραμματόσημο των ιταλικών ταχυδρομείων, ένα ακόμα γεγονός που θα βοηθήσει να κατανοήσει ο κόσμος των δύο τροχών την αξία, τη σημασία και το μεγαλείο της Lambretta που μένουν αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου.

Φωτογραφίες: Lambretta Club Emiglia Romana