ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΔΙΤΡΟΧΩΝ 2017: Υγιής η αγορά

Σταθερότητα ταξινομήσεων τα τρία τελευταία χρόνια

Επιβεβαιώθηκε η άποψη που είχαμε καταθέσει σαν Scooternet – κόντρα στις έντονα αντίθετες θέσεις ανθρώπων του χώρου– ότι η αγορά δίτροχων (σκούτερ, μοτοσυκλετών, παπιών και ATV) άνω των 50 cc) δείχνει σταθερότητα τα τελευταία χρόνια και από δελτίο τύπου που εξέδωσε ο ΣΕΑΑΔ.

Στο άρθρο που μπορείτε να διαβάσετε εδώ είχαμε αναλύσει τους λόγους της “πτώσης”, της των πωλήσεων-ταξινομήσεων του χώρου, την οποία είχαμε χαρακτηρίσει παραπλανητική και πλασματική και είχαμε συστήσει περισσότερη ψυχραιμία στις φωνές των “ειδημόνων” για το μεγάλο πένθος που ήθελαν να απλώσουν στο χώρο… για τα σκούτερ που “τελειώνουν”, που “τα βαρέθηκε ο κόσμος”, ίσως σε μια προσπάθεια επικύρωσης των δικών τους προτιμήσεων-απόψεων, πιθανά για χάρη των μεγάλων μοτοσυκλετών.

Πρέπει να το πάρουμε απόφαση όλοι: η μεγάλη μοτοσυκλέτα δεν θα μπορέσει να φτάσει – παρά μόνο αν υπάρξουν θαύματα – τα απίστευτα επίπεδα για μια χώρα σαν την Ελλάδα, του 2007 και του 2008.

Ο κόσμος, ο πολύς κόσμος θα κινείται  για τουλάχιστον τα επόμενα 5 με 10 χρόνια προς τις οικονομικές λύσεις, τις προσιτές τιμές και τους μεσαίους κυβισμούς, και φυσικά θα συνεχίσει να προτιμά τα σκούτερ.

Τα οποία σκούτερ, εκτός απροόπτου, θα συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά παίρνοντας το μεγαλύτερο ποσοστό της πίτας των πωλήσεων από όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες.

Τα σκούτερ είναι “καταδικασμένα” να πετύχουν, αφού θα βελτιώνονται διαρκώς και οι μοτοσυκλέτες είναι “καταδικασμένες” να κατεβάσουν τις τιμές τους για να (επανα)προσελκύσουν το κοινό που απώλεσαν.

Άρα τι λέμε; Ότι τα πράγματα στο μέλλον – ρισκάρουμε να πούμε – θα γίνουν έστω και λίγο καλύτερα, αν υποθέσουμε ότι έχουμε μαντικές ικανότητες…

Ας δούμε όμως τι έλεγε το δελτίο τύπου του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων.

Μείωση των ταξινομήσεων κατά 31% παρουσίασε η ελληνική αγορά δικύκλου (άνω των 50 κυβικών εκατοστών) το 2017. Σημειώνεται ότι αυτή η πτώση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική πορεία των λιανικών πωλήσεων του 2017, οι οποίες ο Κλάδος Δικύκλων του ΣΕΑΑ (*) εκτιμά ότι μειώθηκαν κατά 12-13% περίπου.
Η διαφορά οφείλεται στις μαζικές προ-ταξινομήσεις δικύκλων του τελευταίους μήνες του 2016, λόγω λήξης των εγκρίσεων τύπου Euro 3, τα οποία διατέθηκαν στους καταναλωτές κατά τη διάρκεια του 2017.  Αντίστοιχα η πραγματική αύξηση των λιανικών πωλήσεων του 2016 (σε σχέση με το 2015) εκτιμάται σε 15-16% και όχι στο 22.7% που παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις.

2015

Μεταβολή 2015/2014

2016

Μεταβολή 2016/2015

2017

Μεταβολή
2017/2016

Παπιά

8.605

-0,8%

12.003

39,5%

5.196

-56,7%

Σκούτερ

19.458

5,8%

22.320

14,7%

17.873

-19,9%

Μοτοσυκλέτες

3.446

6,2%

3.912

13,5%

4.053

3,6%

Τετράτροχα

2.076

38,8%

2.978

43,4%

1.326

-55,5%

Σύνολα

33.585

5,6%

41.213

22,7%

28.448

-31,0%

H πτώση του 2017 οφείλεται κυρίως στα παπιά και τα τετράτροχα ΑΤV, κατηγορίες που επηρεάστηκαν περισσότερο από τη λήξη του Euro 3, και δευτερευόντως στα σκούτερ. Αντίθετα, οι μοτοσυκλέτες συνέχισαν την πορεία ανάκαμψης των τελευταίων ετών.

Συνολικά την τελευταία τριετία, οι εκτιμώμενες λιανικές πωλήσεις δικύκλων στην Ελλάδα σταθεροποιούνται σε επίπεδα άνω των 32.000 μονάδων ανά έτος, δημιουργώντας έτσι μια υγιή βάση για περαιτέρω ανάπτυξη.

* Οι πωλήσεις των μελών του Κλάδου Δικύκλων του ΣΕΑΑ καλύπτουν άνω του 90% της ελληνικής αγοράς δίκυκλου.