fbpx

Invicta Electric: Σκούτερ που φτάνει τα 270 χλμ. αυτονομίας  

Τεράστια αυτονομία (θεωρητικά) για το Neila

Η Invicta Electric, μια ισπανική εταιρία δημιούργησε το Neila Next, ένα ηλεκτροκινούμενο σκούτερ το οποίο – σύμφωνα με τα λεγόμενά της – μπορεί θεωρητικά να φτάσει τα 270 χιλιόμετρα αυτονομίας! 

Το Invicta Electric Neila διατίθεται σε δύο εκδόσεις, City και Next, με την πρώτη να εφοδιάζεται από έναν κινητήρα 6 kW – ισοδύναμο με μοντέλα της Α1 κατηγορίας των 125cc – και μια μπαταρία 6,5 kWh που προσφέρει αυτονομία έως 170 χιλιόμετρα και τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. 

Η έκδοση Next έρχεται με δυνατότερο κινητήρα 8 kW (που βρίσκεται πάνω στον πίσω τροχό), μεγαλύτερη μπαταρία 10,8 kWh και αυτονομία έως 270 χιλιόμετρα, κάτι το οποίο τοποθετεί το Neila Next στα ηλεκτρικά σκούτερ με την μεγαλύτερη αυτονομία! 

Θυμίζουμε βέβαια πάντα ότι η αυτονομία στα ηλεκτρικά σκούτερ (όπως αντίστοιχα η κατανάλωση σε αυτά με τους θερμικούς κινητήρες) μετριέται σε συγκεκριμένες συνθήκες, οπότε στην πραγματικότητα, όπως οι καταναλώσεις είναι συνήθως μεγαλύτερες, έτσι και η αυτονομία ενδέχεται να είναι μικρότερη και εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης του κάθε αναβάτη.  

Η μπαταρία στην έκδοση City χρειάζεται 4,5 ώρες για πλήρη φόρτιση, ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία της έκδοσης Next απαιτεί 6 ώρες.  

Κατά τα άλλα, οι δύο εκδόσεις είναι πανομοιότυπες, με το Neila, να έχει μέγεθος και εργονομία που το τοποθετεί ξεκάθαρα στην κατηγορία των μεγάλων GT σκούτερ, με άφθονο χώρο για τα πόδια, ελαφρύ σχήμα “μπούμερανγκ” και ζελατίνα για ανεμοκάλυψη. 

Το μέγεθος του Invicta Electric Neila τονίζεται και από το σχετικά μεγάλο για την κατηγορία μεταξόνιο των 1.560mm, όμως η εταιρία έχει φροντίσει ώστε το πλάτος να είναι αρκετά μαζεμένο, στα 720mm, κάνοντας έτσι το σκούτερ ευέλικτο στην κίνηση. 

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και διπλά αμορτισέρ πίσω, ενώ το φρενάρισμα αναλαμβάνουν ένας δίσκος μπροστά και ένας δίσκος πίσω, με σύστημα συνδυασμένης πέδησης (CBS).  

Οι αλουμινένιες ζάντες έχουν διάμετρο 14” μπροστά και 13” πίσω, με ελαστικά διαστάσεων 120/80 και 130/60 αντίστοιχα.  

Τον τελευταίο χρόνο η ηλεκτροκίνηση έχασε έδαφος στις ευρωπαϊκές αγορές, με τα δύο μεγάλα θέματα να είναι η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης, που έθετε ουσιαστικά περιορισμούς στην καθημερινή μετακίνηση.  

Τέτοιες κινήσεις, όπου μπορούν ουσιαστικά να ανεβάσουν την αυτονομία σε σημείο που να χρειάζεται φόρτιση ανά δύο μέρες (τουλάχιστον για έναν μέσο αναβάτη που δεν κάνει πάνω από 50-60 χιλιόμετρα τη μέρα) θα μπορούσαν να δώσουν μια νέα πνοή πωλήσεων, ειδικά όσον αφορά τα αστικά περιβάλλοντα.  

Βέβαια παραμένει το θέμα του χρόνου φόρτισης, καθώς το Neila όπως είδαμε απαιτεί έξι ώρες φόρτισης, κάτι που ακινητοποιεί αντίστοιχα και το σκούτερ για τον ίδιο χρόνο.  

Υπάρχουν ακόμα λοιπόν πολλά βήματα που θα πρέπει η ηλεκτροκίνηση να κάνει ώστε να μπορεί να είναι μια ρεαλιστική εναλλακτική μεγάλης κλίμακας (που δεν θα περιορίζεται σε λίγες χιλιάδες μοντέλα ανά πόλη) απέναντι στα όλο και αυστηρότερα όρια ρύπων που κάθε καινούριος νόμος φέρνει.  

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X